Goldwing topic

Ik denk niet dat je het redt met 90 cm, maar vlgs mij hangt het meer af van welk stuur en spiegels je er ophebt zitten.
 
Laatst bewerkt:
Heb de GL 1000 K3 tot 2000 gereden,(spijt als haren op mijn hoofd dat ik de 1000 heb weg gedaan) daarna de 1200 gereden, maar mn huidige vrouw durft niet achterop de motor en heb geen zin meer om in een groep te rijden of vakantie te gaan, rij nu een Virago 750 rij toch alleen maar kleine stukjes..

Ja wat een verschil, op de Wing ging ik in één ruk probleemloos naar Spanje, met de Virago met twee stops naar Arnhem.

dan had jij een iets grotere tank dan ik
 
Geniaal spul zo'n Goldwing, ik heb nu sinds 3 week een GL1000K3 maar ik rij met net zoveel schik op m'n Goldwing dan op mn Vstrom.

[afbeelding]
[afbeelding]


lol nagenoeg dezelfde alleen andere kleur
28v3nl.jpg

was alleen een KZ (allerlaatste gl1000. hierna de 1200 gekomen) en ook spijt al sharen op mijn kop
 
Mijn broer heeft een 1500 SE. Ik zou er echter nooit één kopen. De Goldwing is gewoon té perfect, er zit totaal geen leven in. Het gaat me allemaal té soepel. Bij het saaie af.
Ondanks de 400 kg stuurt het als een scheermes. Ik vind dat je het gewicht totaal niet merkt.
Wil je echter in één keer naar zuid Spanje rijden, dan het liefst op een Goldwing, zeker weten dat je er zonder een centje pijn afkomt. En je kunt er ook nog mooi een muziekje bij aan zetten.

Op onderstaande link een filmpje door de route du grande alps.

http://video.google.nl/videoplay?docid=6793779434578096140


Toen ik nog mn GL 1000 / 1200 had reed ik ook met gemak naar Spanje en was minder moe dan met de auto.
 
VRAAGJE?

Kan een 1100 interstate kopen in zeer mooie conditie, maar heeft 2 jaar stil gestaan en loopt niet zo mooi nu.

Waar op te letten en wat mag dit in deze staat dan kosten.....
Nogmaals veel accesoires en zeer mooi....
Teller staat op 56000(zal wel 156 zijn)

alvast bedankt
 
VRAAGJE?

Kan een 1100 interstate kopen in zeer mooie conditie, maar heeft 2 jaar stil gestaan en loopt niet zo mooi nu.

Waar op te letten en wat mag dit in deze staat dan kosten.....
Nogmaals veel accesoires en zeer mooi....
Teller staat op 56000(zal wel 156 zijn)

alvast bedankt
altijd doen,
km stand maak niet uit.
heb er zelf meerdere 1000 1100 en de 1200.
allemaal ver over een ton bijna twee en nog net zo goed draaien.
haal eerst eens alle benziene er eens uit. nieuwe der in met een flesje forte.
ook je vlotterkamers aftappen en goed spoelen met benziene.
zal al een heel stuk schelen.
tja de prijs? uh 1000, 1500, 2000?
heb zelf pas nog een 1100 gekocht met span van ezs.
kompleet met wiegvoorvork en autobandjes er onder voor 1900.

Suc6
 
11912410.jpg


Dit is de Goldwing waar ik het over heb.
Zoals je ziet een prachtig exemplaar
Maarja je kan er niet in kijken ook al is de prijs zeer intressant
 
[afbeelding]

Dit is de Goldwing waar ik het over heb.
Zoals je ziet een prachtig exemplaar
Maarja je kan er niet in kijken ook al is de prijs zeer intressant
Hoef je ook niet niet in te kijken.
Gewoon doen zal je geen spijt van krijgen.
ziet er goed uit.
Even de puntjes op de i zetten en geniet van het rijden zou ik zeggen.
vraag het andere er zijn genoeg andere goeroe rijders onder ons.
suc6
gr Ruud
 
ON-GELOOF-E-LIJK! Ik zit dat hele dashboard van die goldwing in de OP te bekijken, en het blijft me fascineren wat een luxe...ik zie zelfs roosters zitten voor verwarming??! geweldig! XD Alhoewel ik mezelf niet zo gauw op zo'n enorm slagschip zie rijden, vind ik het wel prachtig!!
 
ON-GELOOF-E-LIJK! Ik zit dat hele dashboard van die goldwing in de OP te bekijken, en het blijft me fascineren wat een luxe...ik zie zelfs roosters zitten voor verwarming??! geweldig! XD Alhoewel ik mezelf niet zo gauw op zo'n enorm slagschip zie rijden, vind ik het wel prachtig!!






full
 
Laatst bewerkt:
Thx, two tone is idd ook mooi, maar dit was een al een halve impuls aankoop, als ik iets langer was gaan zoeken dan had ik ws weer iets anders gekocht. :P

Ik was een week voor ik deze kocht nog op zoek naar een v-max namelijk... :X en 2 weken daarvoor naar een vs1400 bobber/custom.

Heb ook geen proefrit gemaakt op deze, sterker nog, nog nooit op een goldwing gereden zelfs, had eerder die dag 10 seconde op een gl1500 gezeten op de bok, dat was mijn goldwing ervaring.

Maar rijd echt heerlijk, en verrassend lichtvoetig in de bochten, je merkt niet dat je met 450+ kilo onderweg bent. :}
 
Dus het is dus aan mij dit topic hoog te houden.. ? :)

Nou ja vandaag ff terug geweest met de cabrio, ik vond hem nogal instabiel in de bochten en met hogere snelheden (zwabberen en schudden) Maar ja ik had geen idee of ik nou een zeikerd was en dat het zo hoort, nog nooit eerder op een bungalow met hulpmotor gereden.

Halen ze het achterwiel eraf, is mijn wiellager compleet aan gort. :X

Ik blij, ben ik iig geen zeikerd. :P zonder gezeik heeft ie meteen een heel nieuw wiel + achterband erop gezet, en het leek op de terugweg wel op een nieuwe brommer, zo mogelijk nog makkelijker de bochten door en superstabiel. :}

Ouderwetse goede en gezellige service daar in Oss. *O* :} *O*
 
Laatst bewerkt:
Sjo het one man Goldwing topic weer ff naar bven schoppen.

Vandaag nog ff een klein stukkie gereden, en het blijft lekker, je moet alleen "oppassen" dat je niet vergeet met 450 kilo op pad te zijn, met wat korte snel bochtjes achter elkaar merk je (weer) dat je met een rijnaak ;) op pad bent.

En het sleuren van die 6 cilinder is best verslavend, voor alsnog bevalt ie prima. Was alleen godswarm zo uit de wind met een zwarte evolution jas, ff een doorwaaimodel scoren ergens. :)
 
Waarom krijg ik bij het Goldwing topic altijd reclame voor grafonderhoud onderaan de pagina?

Vanaf 69,00 euro ex btw Onderhoud aan graf, zerk en urn.

Heeft dat te maken met de gemiddelde leeftijd, of met het feit dat je onder dat ding kan komen te liggen, met een gewisse dood als gevolg?

~[Edit] @bezet hieronder

No shit sherlock :+
 
Laatst bewerkt:
Moet het toch eens vragen,
Rij zelf een vfr 750 , wil een motor erbij waar m'n vriendin met fatsoen achterop zit.
Ze heeft een stevige.. ehh, derriere , word het em gewoon niet met een sport-tour.

dus zit te denken, pacific coast of goldwing , T is niet echt mijn -smaak- zeg ik heel eerlijk, maar ben het gezeur beu als ik op tour ga en zij kan / wil niet mee :)

Vraagjes:

1- Gezien het budget, zal ik kijken naar een oudere goldwing..
Heeft elke goldwing een achteruit ? ( voor inparkeren )

2- Stomme vraag v/d dag , hoe krijg je zo'n bakbeest opgebokt, is dat
een ander systeem ?? ( moet wel eens behoorlijk sleuren aan m'n "lichte" 240 kilo vfr )

3- Adressen bekend waar je zo'n ding kan huren ? ( wil eerst er eens één een dag huren, om te kijken of dit wel leuk is voor vriendin-lief )

Tot zo ver de vragen van iemand die alleen maar Goldwing's voorbij heeft zien rijden ;p
 
Moet het toch eens vragen,
Rij zelf een vfr 750 , wil een motor erbij waar m'n vriendin met fatsoen achterop zit.
Ze heeft een stevige.. ehh, derriere , word het em gewoon niet met een sport-tour.

dus zit te denken, pacific coast of goldwing , T is niet echt mijn -smaak- zeg ik heel eerlijk, maar ben het gezeur beu als ik op tour ga en zij kan / wil niet mee :)

Vraagjes:

1- Gezien het budget, zal ik kijken naar een oudere goldwing..
Heeft elke goldwing een achteruit ? ( voor inparkeren )

nee ,alleen de 1500 /6 cilinders deze zijn vanaf 1988 gemaakt en de 1800 natuurlijk maar die zij wat nieuwer

2- Stomme vraag v/d dag , hoe krijg je zo'n bakbeest opgebokt, is dat
een ander systeem ?? ( moet wel eens behoorlijk sleuren aan m'n "lichte" 240 kilo vfr )

de 1000/1100/1200 kunnen wel eens en probleem met hun middenbok hebben doorgezakt staan allebij de wielen op de grond zijn de 4 cilinders
1500 is 370kg maar trek je er zo op

3- Adressen bekend waar je zo'n ding kan huren ? ( wil eerst er eens één een dag huren, om te kijken of dit wel leuk is voor vriendin-lief )
kijk ff op het goldwing forum daar staan adressen die goldwings onderhouden je kan er misschien een proefrit gaan maken

Tot zo ver de vragen van iemand die alleen maar Goldwing's voorbij heeft zien rijden ;p
wel je hand opsteken als je er een tegen komt :)
 
Moet het toch eens vragen,
Rij zelf een vfr 750 , wil een motor erbij waar m'n vriendin met fatsoen achterop zit.
Ze heeft een stevige.. ehh, derriere , word het em gewoon niet met een sport-tour.

dus zit te denken, pacific coast of goldwing , T is niet echt mijn -smaak- zeg ik heel eerlijk, maar ben het gezeur beu als ik op tour ga en zij kan / wil niet mee :)

Vraagjes:

1- Gezien het budget, zal ik kijken naar een oudere goldwing..
Heeft elke goldwing een achteruit ? ( voor inparkeren )

2- Stomme vraag v/d dag , hoe krijg je zo'n bakbeest opgebokt, is dat
een ander systeem ?? ( moet wel eens behoorlijk sleuren aan m'n "lichte" 240 kilo vfr )

3- Adressen bekend waar je zo'n ding kan huren ? ( wil eerst er eens één een dag huren, om te kijken of dit wel leuk is voor vriendin-lief )

Tot zo ver de vragen van iemand die alleen maar Goldwing's voorbij heeft zien rijden ;p

Zal een poging wagen, let wel alleen ervaring met een GL1500 en nog niet zo lang. :)

1. Nope niet allemaal de interstate niet, aspencade en SE wel. En die achteruit ga je nodig hebben ooit. :)

2. Opbokken is peace of cake, mijn vriendin heeft een Pan ST1100, en die is moeilijker op de bok te krijgen dan de GL1500 en de Pan krijgt ze zelf ook gewoon op de bok.
Opbokken is niet zozeer kracht als wel gewicht verplaatsen icm juiste techniek, dus misschien kan vriendin-lief wel helpen. Iets met derriere in de strijd gooien :9 :) (die moest gemaakt worden, sorrie. :))

3. Geen idee, misschien een keer een proefritje ergens doen.

Het was overigens mijn droommotor ook niet hoor (die bestaat ook niet voor mij) en was een halve impuls aankoop, maar ik moet zegen dat het wel zijn charme heeft. En de ruimte is echt super, van het weekend een hotel opgezocht en je kan gewoon alles zonder gezeik meenemen. op plaats van bestemming motorkleren (incl helm) in de (top)koffer en je hoeft nks mee te slepen de hele dag. heb hier in de schuur ook gewoon alles in de motor zitten. (textiel broek+jas+helm+laarzen)

En het heeft wel wat om met zo'n kolos lekker te "smijten", snelweg is ook geen straf meer nu. Al met al een prima brommer, so far bevalt ie best.

Is niet de beste brommer als image vooral heel belangrijk is geloof ik, heb ik gelukkig geen last van. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan