Goldwing topic

Nu merk ik dat ik zo nu en dan de luchtvering van de voorvork wat bij moet pompen (maandelijks ongeveer, dat is bij mij zo'n 1000km).
Is er hier iemand die ook een vergelijkbare fiets heeft en me kan vertellen of ik daar iets mee moet?
Daar moet je niet zoveel mee ..... als je zo eens per maand je bandenspanning controleert kun je meteen je vering op druk zetten.
Als het je heel erg stoort, kun je de ventielen, slangen en o-ringen vervangen. Dan zou het over moeten zijn.

(De achtervering heeft ooit iemand gewone springveren opgezet -O- Daar moeten volgens mij tzt ook maar weer luchtveren onder)
Afhankelijk van de kwaliteit "spingveren" zou ik ze niet zomaar vervangen voor de orginele .... De orginele zijn wel goed te reviseren .... nieuwe olie en afdichtingen.
 
Laatst bewerkt:
Top!
Dacht/hoopte al wel dat t geen issue zou zijn.
De originele luchtveren achter heb ik ook niet, maar zag dat een gereviseerd setje zo'n € 150,- kost.
Volgens mij zijn de veren die er nu onder zitten ook niet zo superfris meer, dus wanneer ik d'r eens mee aan de slag ga, dan leek het me toffer om hem wat dat betreft weer origineel te maken.
Heeft er verder iemand ervaring met het vervangen van de timing belts? Ik heb op het grote internetweb al meerdere instructiefilmpjes gezien waar het iet zo'n grote klus lijkt, maar vraag me wel af of het inderdaad zo eenvoudig te doen is. Bij MotoPort schatten ze het op + €350,- dus dat leek me toch redelijk vlot verdient... Geen idee of ze al aan de beurt zijn (ik heb het ding gekocht zonder historie), maar volgens mij is het niet zo handig om te wachten tot ze stuk gaan |(
 
Men adviseert de riemen te vervangen bij 90.000 km. Ik heb zelf de timingbelts van mijn GL 1100 vervangen, ook op basis van instructies van het internet en het is inderdaad niet zo'n ingewikkelde klus... Je moet vooral bij het loshalen van de oude riem zorgdragen dat de twee tandwielen niet verdraaien, ze staan nl onder veerspanning. suc6
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort progressieve veren in m'n voorvork zetten .... Dan kan de luchtvering definitief uit. :+

Distributieriemen zijn goed zelf te doen: onderste kuipwerk demonteren, radiateur aan de onderzijde los en wegdraaien, alle posities goed merken t.o.v. de juiste merktekens op het vliegwiel, demonteren en nieuwe riemen erop, goed contoleren en alles weer monteren.
Zo'n 2 uurtjes werk als je wat ervaring hebt.
Onderdelen kun je bestellen bij CMSNL.com ... een werkplaats handboek is op de meest bekende Goldwingsites te vinden.
Succes
 
Laatst bewerkt:
ik heb deze eind augustus gekocht en ben er heel blij mee
ben ook nog in het bezit van een Yamaha GTS1000 met 1zijdige voorwiel ophanging.
zijn alle twee schitterende motors
full
 
Ik ga binnenkort progressieve veren in m'n voorvork zetten .... Dan kan de luchtvering definitief uit. :+

Distributieriemen zijn goed zelf te doen: onderste kuipwerk demonteren, radiateur aan de onderzijde los en wegdraaien, alle posities goed merken t.o.v. de juiste merktekens op het vliegwiel, demonteren en nieuwe riemen erop, goed contoleren en alles weer monteren.
Zo'n 2 uurtjes werk als je wat ervaring hebt.
Onderdelen kun je bestellen bij CMSNL.com ... een werkplaats handboek is op de meest bekende Goldwingsites te vinden.
Succes
Nou dat gaat bij die van mij op hoor.
Daar heb je wel je werk aan hoor.
Veel meer dan die twee uurtjes wat jij zeg.
Maar goed die van mij is dan ook wel geheel all opties are on, and more than that
 
ik ... ben ook nog in het bezit van een Yamaha GTS1000 met 1zijdige voorwiel ophanging. ...
Prachtige motor, fraaie techniek. Ooit bijna tot aanschaf overgegaan, maar mij werd verteld dat deze motorblokken -mits heel netjes behandeld- geen langlopers zijn. Bij (elke) 60k een complexe revisie, daar werd ik op voorhand niet blij van... Maar wat reed dat 5-klepsblok lekker en wat stuurde dat ding scherp!
Hopelijk gaat jouw fiets langer mee!
 
Voor de geïnteresseerden: voor de GL1800 modeljaren 2012+ ik heb een goedwerkende City Navigator software update v2.80 (Engelstalig) met vrij recente EU kaarten.
Deze versie pikt routes ook halverwege weer op, je wordt dus niet (weer) naar het begin geleid. En spontane resets komen hiermee nog slechts heel sporadisch voor.
 
Prachtige motor, fraaie techniek. Ooit bijna tot aanschaf overgegaan, maar mij werd verteld dat deze motorblokken -mits heel netjes behandeld- geen langlopers zijn. Bij (elke) 60k een complexe revisie, daar werd ik op voorhand niet blij van... Maar wat reed dat 5-klepsblok lekker en wat stuurde dat ding scherp!
Hopelijk gaat jouw fiets langer mee!

het enige nadeel van deze blokken is dat e nog wel eens olie willen gebruiken.
dit type blok zat ook in de Thunderce en had het zelfde probleem.
die van mij verbruikte 1op 1000 km, dus na een weekje Frankrijk had ik hem weer lekker ververst.
het probleem zat hem alleen maar in de te grote tolerantie van Yamaha en de geringe veerdruk van de zuigerveren.
ik heb vorig jaar nog de zuigers vervangen door big bore zuigers van Wiseco en het verbruik is nu nihil
er is er één in Goirle die heeft al meer dan 2 ton op de klokken staan en nooit een probleem mee gehad.
mij is verder ook niks bekend over kwalen van deze blokken alleen het boven matige olie verbruik.
je moet om de 42000 km de kleppen controleren stellen, dus dat valt ook wel mee.
je kan er ook heerlijk sportief mee rijden en hij stuurt als een scheermes.
b.d.w. het is geen 5 klepsblok maar een 20 klepsblok, 3 inl 2 uitl per cil.
ik kan het nog niet over mijn hart krijgen om hem te koop te zetten maar ja we moeten nog maar eens goed nadenken
 
het probleem zat hem alleen maar in de te grote tolerantie van Yamaha en de geringe veerdruk van de zuigerveren.
ik heb vorig jaar nog de zuigers vervangen door big bore zuigers van Wiseco en het verbruik is nu nihil
Aha - ik had duidelijk de details niet scherp. Er was "iets" met de levensduur en betrouwbaarheid, maar dat blijkt niet zo serieus als ik meende te herinneren.
(Eerst nadenken, dan documenteren, nog eens nadenken, dan pas handelen |( )

En: olie maken ze tenslotte niet voor niks - weggooien is ook zonde, toch?

b.d.w. het is geen 5 klepsblok maar een 20 klepsblok, 3 inl 2 uitl per cil.
5 per cilinder dan toch? Met ééntje per cilinder ga je geen lekker lopend blokje krijgen, zoveel snap ik er nog wel van :+

ik kan het nog niet over mijn hart krijgen om hem te koop te zetten maar ja we moeten nog maar eens goed nadenken
Bel of PM mij maar als je zover bent... (nee, geen grapje!)
Tot dan: :]
 
Laatst bewerkt:
Hee een goldwing topic,
Ik heb er ook 1 gekocht om er eens lekker op te gaan rijden. Stond even stil maar was goed lopend weggezet. Ik kwam er na een week achter op een wat langere rit dat de olie snel opraakte.Blijkt cillinder 1 helemaal beschadigd. Iemand een goed blok in de aanbieding?
Ik wil er eigenlijk toch nog graag mee op vakantie...
 
Dan zal ik mijn motor ook maar even showen hier

full


full


en inderdaad, van het gewicht merk je weinig.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met het laten maken van nieuwe zuigers? De originele zijn eigenlijk niet meer te krijgen en de gl1100 vind olie bijna lekkerder als benzine.
 
OK. Maar even een schopje door een foto van mijn GL1000 uit 1976 te plaatsen. Heb deze een paar jaar geleden van mijn vrouw gekregen. Verre van origineel zoals je ziet. Nodige aan gedaan, maar staat nu even werkeloos. Laadprobleem en olielekkage. Wordt opgelost zodra ik tijd heb. Overweeg ook de kuip te verwijderen.

1402942238088.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan