Goldwing topic

Heb enkele weken terug een Honda Goldwing bagger 2019 gekocht. Zalig machine. Heb al zeer veel motoren gehad maar dat is toch het summum .

016rxmzms.jpg
 
Ik heb dr ook 1 gekocht 2 week terug :+
Direct een band lek :/
Dat is minder,zeker de achterband is een aardige klus om te doen,ik heb het zelf een aantal weken geleden gedaan,
kosten vielen mee,bandje bij Bandenleader gescoord en bij een lokale motorzaak er om laten gooien,totaal 150,- kwijt.
 
Nou ANWB heeft m provisorisch opgelapt en ik kon nog net bij de motorzaak komen, was om 21u gelukkig nog 1 aanwezig O-) Volgende zal ik zelf wel doen
 
Het is een beetje rustig aan deze kant van het forum maar ik ga het toch proberen.

Ik zit even te kijken voor een 3e motor. Heb er 1 voor mooi weer en 1 voor als het echt slecht is ijzel, sneeuw etc...

Nu wil ik nog een comfortabele machine voor als het zeg maar tussen de 0 en 15 graden is. Dat is toch een best groot stuk van het jaar.

Nu vind ik een fjr1300 of r1200rt een beetje saai. En wie wil nu geen goldwing.

Maar is hij wel een beetje praktisch in bijvoorbeeld de regen, of doen jullie er dan een ander windscherm op? Zodat je eroverheen kunt kijken.

Ik zit te kijken naar het eerste model 1500. Houd ook van betrouwbaar spul, maar dat zit wel goed met zo'n apparaat geloof ik.
 
@peter 12: Ik rij zelf ook GL 1500 en net als jij kijk ik graag over de ruit heen, zeker in de regen. Omdat zelfs in de laagste stand ik door de ruit heen keek heb ik er gewoon een 7 centimetertjes ervan afgezaagd. Gaat prima, gewoon met een decoupeerzaagje en heel veel schilderstape. En niet te snel willen gaan, maar dat is voor de meeste Goldwingrijders toch al geen probleem. ;)
Je zegt dat je kijkt voor naar het eerste model 1500. Mij is altijd geadviseerd om juist voor een model van '95 of later te gaan, aangezien de eerdere modellen wel eens problemen konden krijgen met de versnellingsbak, problemen die in de latere bouwjaren opgelost waren.
 
@peter 12: Ik rij zelf ook GL 1500 en net als jij kijk ik graag over de ruit heen, zeker in de regen. Omdat zelfs in de laagste stand ik door de ruit heen keek heb ik er gewoon een 7 centimetertjes ervan afgezaagd. Gaat prima, gewoon met een decoupeerzaagje en heel veel schilderstape. En niet te snel willen gaan, maar dat is voor de meeste Goldwingrijders toch al geen probleem. ;)
Je zegt dat je kijkt voor naar het eerste model 1500. Mij is altijd geadviseerd om juist voor een model van '95 of later te gaan, aangezien de eerdere modellen wel eens problemen konden krijgen met de versnellingsbak, problemen die in de latere bouwjaren opgelost waren.
Oke, bedankt voor de tip 👍
 
Hier is een 'nieuwe' goldwing rijder die lid is geworden van MF....
ik heb een GL1800 uit 2006 hiervoor heb ik het hele rijtje wel gehad..
begonnen met een gl1100 (nadat ik 1e een jaar op een jawa had gereden na het behalen van mijn rose papiertje)
daarna diverse gl1200 gehad en een gl1000 als pekelfiets.. ik ben toen 10 jaar gestopt met 'fietsen' en ben daarna weer verder gegaan met een GL1500, nu heb ik sinds een jaar een GL1800...
aangezien ik een beetje verpest ben doordat ik vanaf jongs al goldwing rij, heb ik de les van rustig aan overgeslagen. Gezien het grote koppel van deze dingen kun je er redelijk een bocht mee doorkomen (IMO) het voordeel zit in het gewicht, de motor zal niet snel gaan stuiteren :) .
als ik na een rit thuis kom, dan spuit ik er even ruitensproeiervloeistof op en afvegen met zachte doek. 1 a 2 keer paar jaar ga ik er voor zitten en gooi er een beetje poets op... de motor is gemaakt voor kilometer (eigenlijks voor mijlen ;) ) en niet om stil te staan en dat is wel gewenst als je gaat poetsen.
inmiddels heb ik er een camera systeem opzitten die mijn gedrag vast legt (voor en achter) deze filmpjes zijn te zien op youtube.. motor tochten - YouTube , de snelheid is bewust niet inbeeld.

intussen plak ik de motor rustig vol met led van ome ali , dus als je iets voorbij ziet flitsen... itsme
 
Hm, interessant......Uit nieuwsgierigheid: wat is het voordeel van ruitensproeiervloeistof t.o.v. de "gewone" schoonmaakmiddelen?
 
dat is echt 'voor' de muggen gemaakt en zorgt er dus voor dat ze makkelijk los laten. als je het met antivries hebt dan kun je het ook gebruiken om in de winter je ramen (van je blikje) ermee te ontdooien.
als ik het er op spuit hoef ik niet te boenen, gewoon een zachte poets doek gebruiken, en het is ook niet zo agressief dat mijn lak er aan gaat.
ik heb in het verleden wel eens iets van glassex ofzo geprobeerd, maar aangezien dat echt voor glas is gaat je scherm uiteindelijk bladeren.
dus ook geen spul gebruiken die voor auto's gemaakt is om te zorgen dat er geen regen op het scherm blijft (rain x bijv.), hier gebruik ik dan weer autowax voor (1 a 2 keer per jaar ongeveer)
ik heb bij ome Alie 6 pillen gekocht (dat is met antivries) en die doe ik in een 5 liter kan (1 per 5l) en zo kan ik jaren vooruit voor 1 euro
 
Rijden doe ik wel, van en naar werk :+ Maar elke vrij middag/dag spendeer ik aan het verbouwen van mn huis 8)7
 
Ha leuk ,er is hier toch nog wat leven in dit topic,dit is mijn vrachtwagentje,
20180728_124607_resized.jpg

20180728_124935_resized.jpg
 
Ja inmiddels 29jaar oud,gekocht met 96000km op de teller,inmiddels 28000km er bij gezet in bijna 2 jaar tijd,
gebruikt 0,0 olie tussen de beurten en loopt nog als een nieuwe.:Y
Het is gelukkig nog de oude versie met meer grondspeling,deze zal niet vlug het asfalt raken in een bocht,
dat maakt het bochten rijden een stuk leuker dan met de latere versie.
 
Waar zit het omslag punt voor de grondspeling? heb zelf een 97 in ik heb de grond ook nog niet aangeraakt.
Mooie kleur trouwens, zit hier alles op?(achteruit cruise control enz...)
 
Waar zit het omslag punt voor de grondspeling? heb zelf een 97 in ik heb de grond ook nog niet aangeraakt.
Mooie kleur trouwens, zit hier alles op?(achteruit cruise control enz...)
Als ik het mij goed herinner 93,ja er zit alles op behalve voetverwarming,die zit alleen op de SE,je moet overigens
behoorlijk gek doen om de bodem te raken,maar ja komende van een sportmotor heb ik af en toe die neigingen nog ;) ,
iets wat je overigens snel afleert,want duik je echt heel enthousiast met hoge snelheid een bocht in merk je heel goed dat de motor
daar geen zin in heeft en liever rechtuit wil 😨,heeft als voordeel dat je je voortaan gedraagt :Y en maar bij het rustige toerwerk houd,
is ook beter voor je rijbewijs :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan