Goldwing topic

Ik vind t concept gaaf om te zien, maar her zijn geen echte baggers in mijn ogen.
Het zijn "sportieve" zwaar gewichten waar ze een batwing en een paar koffertjes zo hoog mogelijk aan geplakt hebben.

Ik vind een bagger juist zo mooi als die een mooie lage slepende lijn in zich heeft.
Daarom heb ik op mijn GL span de koffers ook een stukje lager naast de motor gehangen en zelfs de Rickman wat naar voren gekanteld.
Op een solo rij je dan de koffers nog eerder aan de grond, maar daarom heb ik die look ook juist op mijn zijspan toegepast 😁
Eigenlijk zou het nog wel iets extremer mogen met koffer die doorlopen naar onderen zodat se uitlaten door de koffers lijken te gaan, maar je moet ook wat te wensen overhouden natuurlijk.
Ja maar met de originele lage ophanging kom je geen bocht door;)
 
Het is absoluut mooi om te zien dat die Amerikanen met alles racen zodra er maar wielen onder zitten.
En het is ook mooi dat die koffers niet voor de show er zo hoog aan geknoopt zitten, wat potdorie, wat gaan ze plat met die dingen.

Ik zou wel zo'n rijwielgedeelte willen hebben, maar dan om er juist een dikke sportieve chopper van te maken en daarmee dan beetje sport fietsen plagen ;)

Maar dan moet bij dat rijwielgedeelte wel gelijk ook een potje echte skills meegeleverd worden natuurlijk 😇
 
Het is absoluut mooi om te zien dat die Amerikanen met alles racen zodra er maar wielen onder zitten.
En het is ook mooi dat die koffers niet voor de show er zo hoog aan geknoopt zitten, wat potdorie, wat gaan ze plat met die dingen.

Ik zou wel zo'n rijwielgedeelte willen hebben, maar dan om er juist een dikke sportieve chopper van te maken en daarmee dan beetje sport fietsen plagen ;)

Maar dan moet bij dat rijwielgedeelte wel gelijk ook een potje echte skills meegeleverd worden natuurlijk 😇
Dat kan,;)
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
wing.jpg
 
overigens rijd een 1500 een stuk beter.
EN een 1800 al helemaal, ik vind zelf de 1200 het minst rijden... het frame is te zwak voor het gewicht, maar dat is slecht een mening.
Alle wings rijden lekker, het is ook maar hoe je rijdt en dat geldt weer voor alle machines.

Maar ik vind de GL1200 best wel een mooie motor
Er staan nog een paar te koop, maar deze worden wel zeldzamer, jammer dat je zo ver weg woont, je had anders wel een blokje op mijn 1800 kunnen testen.
 
Aha a wannabe GL rijder;),overigens rijd een 1500 een stuk beter.:Y
Geloof ik best. Ik denk een 1800 nog beter. Maar echt wannabe is het niet. Ik vind het alleen wel mooi om hier ook mee te kijken, vandaar dat ik soms reageer op dit topic.
Er staan nog een paar te koop, maar deze worden wel zeldzamer, jammer dat je zo ver weg woont, je had anders wel een blokje op mijn 1800 kunnen testen.
Ik heb van de zomer inderdaad even gekeken, maar heb al 3 motoren. Als toerbuffel heb ik een K100 en eigenlijk is dat ook al comfortabel genoeg voor de lange stukken. Binnendoor naar midden frankrijk is daar goed mee te doen in een dag.
En die gaat voorlopig nog niet weg. Cadeautje van de vader geweest.
 
EN een 1800 al helemaal, ik vind zelf de 1200 het minst rijden... het frame is te zwak voor het gewicht, maar dat is slecht een mening.
Alle wings rijden lekker, het is ook maar hoe je rijdt en dat geldt weer voor alle machines.


Er staan nog een paar te koop, maar deze worden wel zeldzamer, jammer dat je zo ver weg woont, je had anders wel een blokje op mijn 1800 kunnen testen.
Ligt er ook aan wat je wil,persoonlijk vind ik van de oudjes de 1100 de sportiefste van het stel,een naked 1000 is
een heerlijke toermotor als je al die bagage rommel niet wil,een 1800 is weer een heel andere motor dan z,n
voorgangers,maar die hebben weer het nadeel dat het frame kan scheuren bij de eerste types zonder modificatie.
 
3 maar,ik had 14 staan,maar dat was een beetje teveel van het goede,heb ze allemaal
verkocht op 1 na,is wel leuk,maar om ze in nette staat te houden was niet te doen.
:Y
 
3 maar,ik had 14 staan,maar dat was een beetje teveel van het goede,heb ze allemaal
verkocht op 1 na,is wel leuk,maar om ze in nette staat te houden was niet te doen.
:Y
Nja, 14 klinkt leuk, totdat je ziet waar ik het moet bewaren.

De 1000 en 1100 zijn zeker mooie nacked en sturen super die staan bij mij in mijn top 3.
Maar ik zou juist goldwing rijden om een enorm bankstel op wielen te hebben voor tripjes naar zuid spanje.
 
3 maar,ik had 14 staan,maar dat was een beetje teveel van het goede,heb ze allemaal
verkocht op 1 na,is wel leuk,maar om ze in nette staat te houden was niet te doen.
:Y
14 klinkt geweldig maar ik kan er echt niet tegen als er iets niet in orde is... dus denk niet dat ik dat zou kunnen. Heb er nu 4 en dat is wel prima te doen nog
Maar ik zou juist goldwing rijden om een enorm bankstel op wielen te hebben voor tripjes naar zuid spanje.
Ik vind het echt een cult-motor. Was heel benieuwd hoe het zou zijn om er een trip mee te maken en daar heb ik de mijne uiteindelijk voor gekocht. Viel niet tegen, een motor met bijna geen motornadelen! Alle ruimte voor je spullen en na 10 uur rijden nog fris afstappen!
 
Ik vind het echt een cult-motor. Was heel benieuwd hoe het zou zijn om er een trip mee te maken en daar heb ik de mijne uiteindelijk voor gekocht. Viel niet tegen, een motor met bijna geen motornadelen! Alle ruimte voor je spullen en na 10 uur rijden nog fris afstappen!
Precies. Lijkt me ook tof. Ik zie het er hier alleen niet bij passen haha. De Zephyr gaat op termijn wel weg, maar dat is een veel compacter dingetje dan een Goldwing.
 
Tsja, hij staat hier ook op de stoep... :$ Past met geen mogelijkheid door de achterom haha
Was niet het plan om hem lang te houden, maar nu we gaan verhuizen kan hij toch binnen slapen en merk ik dat ik geen haast heb met verkopen O-)
De route de grandes alpes staat ook nog op de bucket list dus wie weet mag hij nog wel een keer aan de bak!
 
Precies. Lijkt me ook tof. Ik zie het er hier alleen niet bij passen haha. De Zephyr gaat op termijn wel weg, maar dat is een veel compacter dingetje dan een Goldwing.
er is een beweging gaande binnen K land .....ze gaan massaal over naar Goldwing

nou ja massaal..... ik ken er 5
 
er is een beweging gaande binnen K land .....ze gaan massaal over naar Goldwing

nou ja massaal..... ik ken er 5
Zoals al eerder benoemd: mijn K blijft voorlopig nog wel even staan. Deels ook omdat hij met kwarttarief enzo even niet naar buiten mag.

Maar ik snap het ook wel. Als je een K koopt ben je op zoek naar comfort. En een Goldwing bied dat wel.
 
Zoals al eerder benoemd: mijn K blijft voorlopig nog wel even staan. Deels ook omdat hij met kwarttarief enzo even niet naar buiten mag.

Maar ik snap het ook wel. Als je een K koopt ben je op zoek naar comfort. En een Goldwing bied dat wel.
Of een K1200LT,eerlijk gezegd wat rijden betreft de betere motor,schijnen alleen nog wel last van andere problemen
te hebben,al moet ik zeggen dat wij een aantal klanten hadden met zo,n K en die eigenlijk geen problemen
kende,al waren ze toen nog veel nieuwer.
 
3 maar,ik had 14 staan,maar dat was een beetje teveel van het goede,heb ze allemaal
verkocht op 1 na,is wel leuk,maar om ze in nette staat te houden was niet te doen.
:Y
3 klinkt idd heerlijk overzichtelijk...

Ik heb er op dit moment volgens mij 10,

Nee, ze rijden zeker niet allemaal. Op dit moment zijn er drie stuks die rijklaar staan. Dat is t GL1000 zijspan, de CBX en de harley.
De fireblade heeft wat onderhoud nodig, maar daar heb ik me dit jaar door de verhuizing en de verbouwingen nog.geen tijd voor gegund. (Lekke voorpoot, achterwiel lagers en waarschijnlijk kapotte brandstofpomp).
De Ducati ST4 is al voor een klein gedeelte ontleed (plastic van verkocht) omdat die als basis gaat dienen van mijn 3 states naafbesturings zijspan dat ik nog moet gaan bouwen.
De GL hardtail chopper geef ik niet heel veel kans dat die ooit nog eens echt op de weg gaat komen, maar te verkopen is die ook niet en weg gooien ben ik nogal slecht in.
Het GL10/12 project is in zijn eerste fase bijna klaar, dus die gaat nog wel een keer af komen.
De '77 K2 heb ik uit een kelder opslag gekocht en is bijna helemaal origineel, maar moet "alleen" nog een keer gereanimeerd worden.
De K3 is met een heleboel parts thuis gekomen en zodra die rijdend is mag die weer de deur uit.
Mijn allereerste GL1000, is ook een '77 K2 en ligt in onderdelen en een krom frame op zolder, maar daar zit zoveel emotionele waarde aan doordat ik er als student half Europa mee heb doorkruist dat ik die ooit nog eens weer op de weg wil gaan zetten en de eigenbouw op basis van een 550cc 4 cilinder is echt niet meer dan een stapeltje onderdelen waarvan de bedoeling oorspronkelijk was om er een GL blok in te bouwen, herkeuren en gaan met dat ding.

Mijn grootste uitdaging/probleem is dat ik veel te snel mogelijkheden in een project zie en als ik dan ergens tegen aan loop, dan gaat t ook mee naar huis.
Want de hoeveelheid kentekens kan ik vrij eenvoudig checken bij de RDW, maar ik heb echt geen idee hoeveel onderdelen ik daarnaast nog verzameld heb in de loop van de jaren.

Dat overzicht komt niet dit jaar, maar hopelijk volgende winter weer terug.
Tegen die tijd hoop ik de schuur uitbreiding grotendeels klaar te hebben en kan ik ook weer gaan systeem gaan terug aan brengen, want nu zijn de meeste parts over twee zolders verdeeld en weet ik echt niet meer waar welk ding precies ligt. Heel frustrerend...

Ik zal nog wel een paar jaar langer druk zijn met verbouwen enzo, maar heb deze winter hopelijk wel tijd en ruimte om iig weer wat onderhoud te kunnen gaan doen.
Het werkplaatsje dat ik in onze leefschuur heb gecreëerd komt steeds dichter bij de voltooiing en dan wordt het heel even een pas op de plaats zodat ik volgend seizoen iig een rijdend zijspan, cbx, HD en fireblade heb.
De rest komt wel over een paar jaar aan de beurt als ook mijn chevy Van weer rijdend is... (had ik al gezegd dat mijn grootste probleem veel projecten hebben is?... ,) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan