Goldwing topic

Beetje offtopic in het goldwingforum denk ik. Cvt vtaagt meeste gewenning. Accelatie zit aan een elastiekje voor je gevoel. Eerdt herrie dan pas versnelling. En die is dan weer of een grote hand je duwt. Met 100nm bedt snel maar zo voelt het niet.

Zwakste punt is optrekken vanuit stilstand. En hele korte bochtjes. Hij is erg goed in hele lange afstanden afleggen op ern dag. Ook op slechte wegen. Heb er 1400km op een dag mee gedaan.
 
Paar uurtjes vrij, mooi weer, en ik had de goldwing de hele winter niet gebruikt.
Heb hem dus na 5 maanden maar even de schuur uitgerold. De olie gepeild en de bandendruk gecheckt. Nog even een flesje forté erin en maar eens kijken of de accu het weer overleefd heeft
Had wel even nodig om te starten en liep de eerste seconden wat rauw maar dat vergeven we het 32 jaar oude beestje.
Ik vind het zelf altijd heerlijk om voertuigen die langer stil hebben gestaan te starten of te zien starten. Dus als er nog meer met dezelfde afwijking zijn: O-)

Bekijk bijlage 1857860

Eerste km was hij ook nog wat rauw op de eerste gasrespons maar eenmaal op temperatuur liep het weer als een zonnetje!
Heb hem over mijn standaard rondje over de lekdijk gejaagd en het was weer lekker :]
Bekijk bijlage 1857861
Blijf het mooi vinden dat ik hem gekocht had als soort grap om 1x een trip mee te maken maar heb het nog niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem op marktplaats te zetten. Hij voelt daardoor nog steeds wel 'tijdelijk' wat er voor zorgt dat ik niet zo bezig ben met alle puntjes op de i te zetten en het een soort werkpaard blijft. Voor mijn gebruikelijke ocd trekjes met motoren is dat heel rustgevend :P
Ik heb de GL1500 gisteren ook maar weer eens gestart na zo'n 3 maanden stilstaan. Ik moest er wel een startaccu aan koppelen
om hem wakker te schudden, maar na wat gepruttel en de nodige rookwolken (leek wel een 2takt) deed hij het weer*O*.
Gelijk maar een flink stuk gereden.:]
 
Mijn GL1500 heeft geruime tijd ter reparatie gestaan bij een zgn Goldwing specialist.
Het probleem was dat hij in een bepaald toerengebied, zo tussen de 1850 en 2300 toeren niet lekker liep. Daarnaast had de dynamo de geest gegeven.
Dynamo en wat andere zaken waren vlot vervangen, maar de GW specialist heeft het slechte lopen niet opgelost. Sterker nog, hij loopt nu vanaf stationair tot 3000 toeren slecht.
Alle elektronische CDI's e.d. zijn uitgewisseld geweest, stekkers schoongemaakt evenals de carburateurs, die zijn ultrasoon gereinigd en gereviseerd. Compressie is goed, vaccuumslangen zijn goed, inlaatrubbers vernieuwd, nieuwe bougies.
Toch loopt hij slecht.
Tussen de versnellingen door blijft hij in de toeren hangen. Weinig koppel.
De GW specialist weet het niet meer.
Ik ben nu op zoek naar een GW specialist die mij wèl verder kan helpen.
 
Ik ben geen specialist maar repareer wel eens wat, maar als je hem hier wilt neerzetten dan moet je wel even geduld hebben, ik heb nog 3 klanten voor je dus zeker 1,5 a 2 maand wachten.
Ik kan me voorstellen dat dat te lang duurt, succes met de zoektocht.
 
Ik ben geen specialist maar repareer wel eens wat, maar als je hem hier wilt neerzetten dan moet je wel even geduld hebben, ik heb nog 3 klanten voor je dus zeker 1,5 a 2 maand wachten.
Ik kan me voorstellen dat dat te lang duurt, succes met de zoektocht.
Waar is hier?
 
Volgens mij zit Don1961 qua sigline in Amsterdam... Herbert1972 in Gaanderen.. Gaanderen is Achterhoek ergens voorbij Doetinchem, volgens mij een aardig stuk gezien Amsterdam..
Ik ben beginnend met de GL1500 en heb de mijne aardig uitgevogeld met alle ins en outs met carburatie.. Ik denk dat het toch met valse lucht te maken heeft, of één van de carburateurs die niet zuiver is.. Een redelijk arbeid intensieve klus om er bij te komen, of er daar boven op maar tot een herstel te komen.. Maar ik zit nabij Amersfoort. Wellicht dat ik kan helpen..
 
Volgens mij zit Don1961 qua sigline in Amsterdam... Herbert1972 in Gaanderen.. Gaanderen is Achterhoek ergens voorbij Doetinchem, volgens mij een aardig stuk gezien Amsterdam..
Ik ben beginnend met de GL1500 en heb de mijne aardig uitgevogeld met alle ins en outs met carburatie.. Ik denk dat het toch met valse lucht te maken heeft, of één van de carburateurs die niet zuiver is.. Een redelijk arbeid intensieve klus om er bij te komen, of er daar boven op maar tot een herstel te komen.. Maar ik zit nabij Amersfoort. Wellicht dat ik kan helpen..
Heb jij mogelijkheid en plek tot sleutelen en tijd?
Hoeveel tijd heb je daarvoor nodig?
 
20230325_220812.jpg


Zaterdag avond plaatje
 
uitlaat ligt al wel klaar, moet er nog een keertje onder, maar eerst moet die nog weer opgestart worden,
heb m zo 4 jaar geleden bij iemand uit een verwarmde kelder gehaald en nog nooit aan toe gekomen om m aan de praat te maken.

gaat binnenkort echter wel gebeuren!
 
Ik kreeg in het algemeen al commentaar dat ik zei dat de toerafdeling saai was omdat het bijna allemaal BMW is wat de klok slaat.
Bij deze een poging om de goldwing in de lift te krijgen.
Heb nog niet echt een forum gevonden hierover.
Dit is mijn wing.
nieuwewing1-1.jpg

goldwinglauwersoos.jpg

nieuwewing2.jpg

nieuwewing.jpg


en dit is de laatste update die ik er aan heb uitgevoerd, strobo,s dus
PETER PLOEG's Library

De volgende klus is knipperlichten op de spiegels.
Zodra ik ze binnen heb (zijn besteld) en gemonteerd zal ik het posten.

Kom op wingers, post je trots en laat zien dat er meer als BMW is (niks mis met BMW, heb het 15 jaar gereden)
 
Ik kreeg in het algemeen al commentaar dat ik zei dat de toerafdeling saai was omdat het bijna allemaal BMW is wat de klok slaat.
Bij deze een poging om de goldwing in de lift te krijgen.
Heb nog niet echt een forum gevonden hierover.
Dit is mijn wing.
nieuwewing1-1.jpg

goldwinglauwersoos.jpg

nieuwewing2.jpg

nieuwewing.jpg


en dit is de laatste update die ik er aan heb uitgevoerd, strobo,s dus
PETER PLOEG's Library

De volgende klus is knipperlichten op de spiegels.
Zodra ik ze binnen heb (zijn besteld) en gemonteerd zal ik het posten.

Kom op wingers, post je trots en laat zien dat er meer als BMW is (niks mis met BMW, heb het 15 jaar gereden)
Ik heb onlangs ook een GL1500 SE aangekocht een mintgroene prachtige brommer hoor en rijdt voortreffelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan