Goldwing topic

olle griese

Die hard MF'er
14 jun 2007
347
7
Groningen
Ik kreeg in het algemeen al commentaar dat ik zei dat de toerafdeling saai was omdat het bijna allemaal BMW is wat de klok slaat.
Bij deze een poging om de goldwing in de lift te krijgen.
Heb nog niet echt een forum gevonden hierover.
Dit is mijn wing.
nieuwewing1-1.jpg

goldwinglauwersoos.jpg

nieuwewing2.jpg

nieuwewing.jpg


en dit is de laatste update die ik er aan heb uitgevoerd, strobo,s dus
PETER PLOEG's Library

De volgende klus is knipperlichten op de spiegels.
Zodra ik ze binnen heb (zijn besteld) en gemonteerd zal ik het posten.

Kom op wingers, post je trots en laat zien dat er meer als BMW is (niks mis met BMW, heb het 15 jaar gereden)
 
Ja, het is een 6-cilinder.
Ik had hiervoor de 4 cilinder maar die reed ook erg fijn hoor alleen een stuk minder vermogen.
Hier nog wat update,s van de laatste week.

Armleuningen geplaatst.
Vind het niet echt super lijken maar mijn vrouw (met spierziekte) vind het heerlijk
armleunings.jpg


Trekhaak gepolijst
trekhaak.jpg


En wat chrome geplakt
chromegeplakt.jpg


En waar zijn jullie foto,s?
Ik ben vast niet de enigste winrijder hier.
 
Ik blijf het mooie motoren vinden, al is een goldwing niet mijn ding, (te groot, meer aan auto op 2 wielen) maar ik blijf er bij kwijlen......

Een auto op 2 wielen?
Je heb nog nooit Goldwing gereden hoor ik wel. Net als Olle Griese heb ik een vette 6 cilinder van 1500 cc. Nog niet lang, 2 weken geleden pas opgehaald, maar ik kan je vertellen dat dit echt wat anders is dan een Opel Kadett op 2 wielen.

Een waar scheurijzer van 400 kg. Trekt op als een raket en dendert door de bocht.

Dus misschien kunnen we je nog wat warm maken voor deze fijne motorfiets....
 
Kijk ikm dacht al waar is en blijft de enige echte Goldwing,m'ne maat rijdt er ook een en het is echt een machtig apparaat :] .
Stond van de week ook te twijfelen bij eentje,maar er stond een 2000er K1200LT naast en die vind ik net iets mooier/strakker/speelser. :9~
Maar zoals gezegd vind hem nog steeds schitterend

Dus welkom met je Goldwing Topic en hopelijk veel verhalen

P.S stoere lampkes , en gelijk waar haal je die en wat kosten ze , die zou ik ook grag onder m'n bmw schroeven


Grtz GR185
full
 
Een auto op 2 wielen?
Je heb nog nooit Goldwing gereden hoor ik wel. Net als Olle Griese heb ik een vette 6 cilinder van 1500 cc. Nog niet lang, 2 weken geleden pas opgehaald, maar ik kan je vertellen dat dit echt wat anders is dan een Opel Kadett op 2 wielen.

Een waar scheurijzer van 400 kg. Trekt op als een raket en dendert door de bocht.

Dus misschien kunnen we je nog wat warm maken voor deze fijne motorfiets....

Het blijft wel de meest comfortabele motor en dus is de vergelijking met een auto snel gemaakt....nooit eerder gehoord? :?

Ga je vast nog vaak horen. :Y

Ik heb er ook op gereden, rijdt inderdaad heerlijk. Zo ontspannend dat ik bijna in slaap viel... :P

Het blijft de ultieme toermotor voor lange afstanden.
 
Laatst bewerkt:
P.S stoere lampkes , en gelijk waar haal je die en wat kosten ze , die zou ik ook grag onder m'n bmw schroeven

ik had deze nog liggen uit mijn autohobbyperiode maar zoek even op google naar "TYPE R"
Met 4 lampen kosten ze ongeveer 50 euro, met 2 40euro



Het blijft wel de meest comfortabele motor en dus is de vergelijking met een auto snel gemaakt....nooit eerder gehoord? :?

Ga je vast nog vaak horen. :Y
Van niet wingers hoor ik alleen maar "auto op 2 wielen" of "bankstel op wielen"
Ik kan er wel om lachen, ieder z,n meug toch?
Toen ik 19 was lag ik ook lang uit op zo,n buikschuiver :Y
 
kijk dat is snel zaken doen,bedankt die wing van m'ne maat noem ik altijd honda jazz zonder deuren

Grtz Gr185
 
Vandaag nog even een flink stuk gereden. *O*
Wou weten wat het zwakste punt was wat betreft de kou.
Heb vorige week goeie winterhandschoenen gekocht na twijfel over handvatverwarming (binnenkant hand warm, buitenkant koud) of verwarmnde handschoenen (zit je altijd met kabeltjes)
Het zwakste punt tot nu toe waren m,n voeten.
Gelijk maar even langs Motoport gereden in Leek en thermosokken gekocht (eigenlijk kniekousen want ze komen echt tot de knieen) gelijk daar aan getrokken en ik moet zeggen dat het echt werkt, lekkere warme voeten tot aan thuis.
Waar ze van zijn gemaakt weet ik niet , ze zijn vrij dun maar heerlijk warm en 24 euro lichter maar ze zijn het zeker waard.
Ook de Difi halsbeschermer uit de aanbieding (7,95) gelijk maar meegenomen dus laat de winter maar komen.
Morgen maar eens in Hollandscheveld kijken, zie ik je daar JJ? (CB staat op kanaal 4, kan alleen nog niet terug praten, hij is nog niet bluetooth)
 
Laatst bewerkt:
Mijn broer heeft een 1500 SE. Ik zou er echter nooit één kopen. De Goldwing is gewoon té perfect, er zit totaal geen leven in. Het gaat me allemaal té soepel. Bij het saaie af.
Ondanks de 400 kg stuurt het als een scheermes. Ik vind dat je het gewicht totaal niet merkt.
Wil je echter in één keer naar zuid Spanje rijden, dan het liefst op een Goldwing, zeker weten dat je er zonder een centje pijn afkomt. En je kunt er ook nog mooi een muziekje bij aan zetten.

Op onderstaande link een filmpje door de route du grande alps.

http://video.google.nl/videoplay?docid=6793779434578096140
 
Leuk ding inderdaad, een wing is best wel verleidelijk voor een K1100LT rijder, ik ben alleen bang dat ik last van de regen ga heb ben met dat grote scherm en geen ruitenwisser. Heb het nog nooit int echie geprobeerd, maar als de regen net zo blijft kleven als aan mijn bmw scherm.....
 
Wat ik me afvraag: als je op de grote weg rijdt met een goldwing, kan je dan wel gewoon horen/verstaan wat er uit de speakers komt? Of moet het volume dan echt loeihard staan?
 
Vandaag nog even een flink stuk gereden. *O*
Wou weten wat het zwakste punt was wat betreft de kou.
Heb vorige week goeie winterhandschoenen gekocht na twijfel over handvatverwarming (binnenkant hand warm, buitenkant koud) of verwarmnde handschoenen (zit je altijd met kabeltjes)
Het zwakste punt tot nu toe waren m,n voeten.

Koud??? En je hebt zoveel kuip waar je achter zit, dan heb je toch helemaal geen rijwind dat je afkoelt? En die luchtroostertjes onder in je kuip, blazen die geen warme lucht? (is dat geen voetverwarming? :+ ).

Ik heb ook een behoorlijke kuip op mn 1150RT, maar ik zit echt nog niet te denken om mn dikke sokken aan te doen, Ik heb alleen de binnenvoering in mn jas nu, en daar onder gewoon een t-shirt. Dat is nu wel warm zat.

verder is handvatverwarming best wel slim, je kan ook licht gevoerde (herfst) handschoenen kopen die wel waterdicht zijn, maar toch niet te dik. Ik denk dat die combinatie perfect is. Ik heb nu nog leren zomerhandschoenen en die worden wel frisjes ondanks de handvatverwarming. Dus denk ik dat ik voor de winter wat allweather dingen ga kopen. Ik heb wel winterhandschoenen maar die zijn gewoon te lomp vind ik.
 
Kan alleen maar beamen wat jeroen79 zegt, ik rij op m'ne r1100rt met zomerhandschoenen en af en toe de handvat verwarming aan maar geen koude handen heb ook de ventilatie gaten in de kuip opengezet,stroomt de lucht langs de olie koeler en komt warm langs de tank en handen , niet veel maar wel voelbaar, en koude voeten no problemo. :]
Ga wel voor het echt winter wordt iets dikkere handschoenen halen en dat puur ter voorkomen van.

en GIZ ik zet mijn voorruit regelmatig in de autowax dan loopt het regen water er zo snel van af dat het geen eens tijd heeft te vertroebelen en het helpt ook nog tegen de condens/dauw.
M'ne maat kwam even langs op het werk vandaag en die heeft het ook niet koud op z'ne wing (1500 Aspencade SEI)
 
Zal dan wel aan mij liggen maar ik had wel kouwe voeten zonder die thermosokken.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik behoorlijk oude ongevoerde laarsen aan heb , daar zit geen enkele warmte meer aan.
Er bij de voeten zit i.d.d. een opening waar warmte uit komt maar om nou te zeggen "kom laat ik m,n voeten eens lekker voor de verwarming leggen" nou nee, ik merk er met deze temperaturen niet zoveel van.
 
Wat ik me afvraag: als je op de grote weg rijdt met een goldwing, kan je dan wel gewoon horen/verstaan wat er uit de speakers komt? Of moet het volume dan echt loeihard staan?

Horen kan je het wel, maar verstaan (en dan bedoel ik b.v. de fileinfo) is wat moeilijker.

Maar als je gaat rijden gaat de radio/cassettespeler/intercom automatisch harder spelen. Als je je snelheid laat zakken gaat het spul weer minder hard.
En de steilheid van de volumeregeling is instelbaar met de knopjes op de dummytank.

Bij 80 km/uur is het nieuws te volgen als het volume op een normaal niveau staat
 
Leuk ding inderdaad, een wing is best wel verleidelijk voor een K1100LT rijder, ik ben alleen bang dat ik last van de regen ga heb ben met dat grote scherm en geen ruitenwisser. Heb het nog nooit int echie geprobeerd, maar als de regen net zo blijft kleven als aan mijn bmw scherm.....

Wel eens Rain-X geprobeerd. Ik heb het op vizieren van helmen gebruikt, maar het werkt best goed....
 
Koud??? En je hebt zoveel kuip waar je achter zit, dan heb je toch helemaal geen rijwind dat je afkoelt? En die luchtroostertjes onder in je kuip, blazen die geen warme lucht? (is dat geen voetverwarming? :+ ).

Sja wat is koud?

Mijn schoonvader zit over kou te klagen als het binnen 23 graden is.
Mijn zoon sliep pas nog onder een dekbedhoes (zonder dekbed erin) direct onder een openstaand raampje.

Maar als ex-shadow rijder moet ik zeggen dat de kuip inderdaad heel goed beschermt. Ik ben met circa 9 graden van Renswoude naar Dinteloord gereden en heb het eigenlijk warm gehad. (voor mijn gevoel)
 
Ben ik helemaal met je eens olle gries, rain ex is echt voor glas ,in was of wax zit teflon,siliconen of gewoon was, rain ex tast de samensteling van het kunstof aan.
Je kan ook je vizier met was doen ,aan de buitenkant, wat ook help op kunstof is polijsten met fluor houdende tandpasta en daarna in de was zetten , de tandpasta haalt de kleine krasjes uit het kunstof.

Helemaal bij dit weer is dat fijn heb je minder reflexies van bijv koplampen :]

Grtsz GR185
 
Goldwing :} Zelfs kleine meisjes kunnen er mee weg:

05b65e6c.jpg


Ze twijfelt nog tussen de blauwe of de gele ;)
 
Horen kan je het wel, maar verstaan (en dan bedoel ik b.v. de fileinfo) is wat moeilijker.

Maar als je gaat rijden gaat de radio/cassettespeler/intercom automatisch harder spelen. Als je je snelheid laat zakken gaat het spul weer minder hard.
En de steilheid van de volumeregeling is instelbaar met de knopjes op de dummytank.

Bij 80 km/uur is het nieuws te volgen als het volume op een normaal niveau staat

Heb een 2 x 200 watt versterker gemonteert. Gaat prima met ruit in hoogste stand tot pak em beet 120km/h. Muziek is tot 140 goed te volgen. Moet er wel bij zeggen dat ik het kinstuk van mijn systeemhelm geopend heb staan als het weer het toelaat. Dit scheelt een stuk in geluid. Wat me ook opviel is dat je met oordoppen in beter geluid hebt dan zonder. (ruis etc wordt dan weggefiltert)
 
Terug
Bovenaan Onderaan