Goldwingzijspanoliepeilstokjeproblemen

gt550

MF veteraan
6 nov 2004
2.161
658
Hart van Brabant
Dit leek me de beste plaats om een oproep te plaatsen.

Mijn fijne span heeft een achteraf ingebouwde oliepeilstok die in het gat van de aftapplug geschroefd wordt. Je kunt nl. het peilglaasje niet meer zien met dat stuk EML aan de rechterkant. :) Nu is bij het olie wisselen na 25 jaar het warteltje gebarsten waarmee het buisje in de verloopplug wordt vastgezet. Niet zo gek natuurlijk.

Hier en daar telefoneren heeft niets opgeleverd. Heeft iemand van jullie nog zoiets liggen? Ik ga uiteraard wel proberen een passend moertje te vinden, maar dat zal niet meevallen.

Weet iemand misschien wie dit ooit gemaakt heeft?

Een ploatie:


full


Het gaat dus om het kleine warteltje waar de peilstok naartoe wijst ......
 
Mischien bij een pneumatiek/hydrauliek speciaalzaak of goed gesoorteerde ijzerhandel? lijkt mij een vrij standaard klemwartel voor bevestiging van dunwandig pijp.
 
Dit leek me de beste plaats om een oproep te plaatsen.

Mijn fijne span heeft een achteraf ingebouwde oliepeilstok die in het gat van de aftapplug geschroefd wordt. Je kunt nl. het peilglaasje niet meer zien met dat stuk EML aan de rechterkant. :) Nu is bij het olie wisselen na 25 jaar het warteltje gebarsten waarmee het buisje in de verloopplug wordt vastgezet. Niet zo gek natuurlijk.

Hier en daar telefoneren heeft niets opgeleverd. Heeft iemand van jullie nog zoiets liggen? Ik ga uiteraard wel proberen een passend moertje te vinden, maar dat zal niet meevallen.

Weet iemand misschien wie dit ooit gemaakt heeft?

Een ploatie:


(Afbeelding)

Het gaat dus om het kleine warteltje waar de peilstok naartoe wijst ......

Heb zoiets aan Bachus verkocht
misschien heeft hij hem over
effe checke
:Y
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik had zelf ook al aan waterleiding gedacht, ga ik ook zeker proberen, maar ik ben bang dat het een soort fijne draad is.

Ondertussen zit er een gewone aftapplug in dus ik kan gelukkig wel :] :] :]
 
Haha, hoe dichtbij kan een oplossing soms zijn. Een verloopsok (verchroomd) van 12 naar 10 mm voor de aansluiting van een kraan gekocht en verd*#md, de moer past. Ik kan hem goed vasttrekken, nu nog even afwachten of hij dicht blijft als ik hem ga monteren.

Nu effe geen tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan