Good cop

Alf

MF veteraan
17 jan 2004
1.231
0
Na alle slechte politie verhalen weer het tegenovergestelde.Zat net in een hevige regenbui en mijn edele delen lagen al in een badje.Wilde snel naar huis en gaf een dot gas.110 waar 80 mag.Aan de kant gezet door agenten in auto.Verhaal uitgelegd en mocht doorrijden(iets langzamer dus).Ze bestaan dus wel.
 
Jaja, ze bestaan zeker.

Dit poste ik een weekje geleden al op een ander forum.

-----
Gisteren lekker cruisend naar huis op de E314. Was relatief rustig dus ik met een gezapig tempo van 160 aan het rijden. Ter hoogte van Tielt-Winge ineens out of nowhere e zwaantje langs mij .

"Oh fuck" dacht ik, da gaat nie mals zijn zo 160 op autostrade . Hij komt langs me hangen en ik bereid me al voor om naar de kant te gaan. Hij wijst op zijn kilometer teller en gebaart dat ik het wat rustiger aan moet doen. Ik steek mijn hand verontschuldigend op. Hij : duimpje omhoog en verder. Hulde voor deze mede-motard !!! ... and lucky me !!!
-----
 
Maar dat ze je in een regenbui aan de kant zetten is minder.

Lof voor deze agenten, dat ze je door lieten rijden.
 
pff die lui willen zelf niet nat worden.. daarom lieten ze je door. Als het zonnetje scheen hadden ze je wel aan de kant gezet.. maybe met een waarschuwling alleen maar aan de kant zeker wel..
 
Alle cops waar ik ooit mee in aanraking ben geweest waren relaxte lui. Blazen hier, blazen daar (voor alcohol, niet hard rijden *D ) en aangehouden in Duitsland. Tot zover ben ik nog geen zgn. "kutwout", "klote juut" of "kankeragent" tegen gekomen.... :)
 
Het aardigste wat ik heb meegemaakt met de pliesie is alweer een jaar of 27 geleden.
Ik en mijn vriend hadden allebei een honda cb500f.
Ik had toen al mijn A-rijbewijs, maar mijn vriend nog niet.
Hij had autorijbewijs en een proefrijbewijs (bestaat nu niet meer) waarmee hij in de buurt van zijn huis in de rondte mocht rijden om te oefenen.
Het was tweede kerstdag en geweldig weer. Helemaal niet koud en een heerlijk winterzonnetje.
Mijn vriend vatte het idee op om een stukje te gaan toeren. Leek mij wel leuk, maar ik zeg nog heel snugger dat dat een kort stukje ging worden, omdat hij slechts in zes straten mocht komen.
Nee joh, we gaan lekker weg. Komen ze NOOIT achter als er niets gebeurd.

OK we rijden dus op de A9 richting Alkmaar en houden ons netjes aan de regels om niet op te vallen.
Blijkbaar werkte dit dus averechts :? , want nog voor Akersloot werden we aan de kant gezet door een motoragent.
Deze was vol bewondering voor onze motoren (waren toen nog vrij nieuw en behoorlijk gemodificeerd met kuip- en spuitwerk :9~ ).
Wij hoopten natuurlijk dat dat de enige reden was van onze aanhouding, maar die hoop bleek ijdel.
Ome agent wilde graag even onze papieren inkijken.
Bij mij was alles in orde, maar mijn vriend viel natuurlijk door de mand.
Al had hij er bijna overheen gekeken dat er bij A geen stempeltje stond.
Ja nu waren de rapen gaar natuurlijk, en oom agent begint een bon uit te schrijven.
Wij hadden nu natuurlijk een logistiek probleem. Hoe krijg je 2 motors naar huis met 1 bestuurder (ik dus).
Dit probleem voorgelegd aan de agent en daarbij heel meewarig en schuldbewust gekeken.
Het enige wat hij zei: "Ik ga richting Alkmaar, wat jullie verder doen is jullie zaak, maar ik moet jullie niet nog eens tegenkomen!"
OK dat probleem was dus opgelost en wij naar huis (IJmuiden).
Mijn vriend heeft een half jaar in de rats gezeten, maar tot op de dag van vandaag is de bekeuring nooit gekomen :} .
Zo kan het dus ook.
 
Ik word moe van jullie. Het verbaasd mij dat het jullie kennelijk verbaasd dat agenten af en toe iets door de vingers zien.
Het zoveelste "zie je nou wel dat agenten ook lief kunnen zijn" topic :X
 
Ik word moe van jullie. Het verbaasd mij dat het jullie kennelijk verbaasd dat agenten af en toe iets door de vingers zien.
Het zoveelste "zie je nou wel dat agenten ook lief kunnen zijn" topic :X

Aan de topic titel kun je duidelijk zien waarover dit gaat, dus waarom open je het dan als je het blijkbaar niet wilt lezen :?
 
Altijd weer die kl :( te dienstkloppers, rotzakken, inhalige eikels, struikrovers :r :r :r :( :( :( :( :r :r :r
Laten ze boeven gaan vangen :r :r :(



















o sorry verkeerde topic :+
 
Ik word moe van jullie. Het verbaasd mij dat het jullie kennelijk verbaasd dat agenten af en toe iets door de vingers zien.
Het zoveelste "zie je nou wel dat agenten ook lief kunnen zijn" topic :X
Compensatie voor zoveel gezeik over agenten.Zijn volgens mij toch mensen.
 
Omdat het niet nodig is steeds een nieuw topic te openen voor zoiets :? mag dat niet gezegd worden dan?

je hoeft t niet te lezen :?

waar moet ALF zn verhaal volgens jou dan zetten? ik zie hier wel meer verhalen, die me niet boeien, daar reageer ik dan gewoon niet op.
Daarom heb ik ook zo weinig reakties :9 :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan