Google Maps als navigatie

Kimberly87

MF'er
17 aug 2017
89
39
Hallo allemaal,

Ik gebruik mijn telefoon als navigatie, handig om snel van A naar B te gaan. Nu wil ik er ook leukere routes mee gaan rijden maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik weet inmiddels hoe het moet om een gpx bestand in Google Maps te zetten, dit zit er dan zo uit (ook op de telefoon):

Schermafbeelding 2019-07-30 om 10.10.49.png


Als ik deze op mijn telefoon selecteer en op 'route' druk, dan stuur hij mij, waar ik ook ben, naar het groene bolletje. Het startpunt van de route. Echter gaat hij daarna niet verder zodat ik de route zelf kan rijden. Hij navigeert alleen naar het beginpunt van de route.

Hoe kan ik nou zorgen dat hij de route oppakt en dat ik de route kan rijden zoals deze is geïmporteerd via het gpx bestand?

Many thanks!
 
Had hier ook naar gekeken paar maanden terug, blijkt echter geen optie te zijn om je eigen routes in de google maps app te laden, heel jammer wel. Uiteindelijk bij de tomtom go app uitgekomen, deze had de optie wel. Enkel de android versie echter.
 
Oke.... Waypoint alles zit erbij, complete route maar je kunt 'm niet navigeren? :(
 
GPX inladen in Google Maps is zo omslachtig dat ik me d'r nooit aan heb gewaagd. En als je ze dan niet eens normaal kan navigeren...

Bespaar jezelf het gedoe. Koop Kurviger Pro voor 'n tientje (eenmalig, in tegenstelling tot de meeste concurrenten) en klaar is kees. Inladen van GPX is een fluitje, de navigatie werkt goed en alles is lekker the customizen. En je kunt er ook nog eens zelf routes in maken of genereren door afstand/windrichting in te voeren.

Wat wil 'n mens nog meer?
 
Ik gebruik scenic navigatie. Werkt makkelijk en specifiek voor de motor in te stellen (curvy roads)
Ook eigen routes maken of inladen gaat prima

Maar goed.....dat was je vraag niet...:+
 
Tomtom Go wel, en ook heel handig met routes maken met waypoints etc. Tomtom mydrive app is er voor de telefoon maar ook via de webbrowser , heel handig
 
Maps is een goede route app maar niet voor zoiets.
Ik gebruik de betaalversie van Tom Tom Go Mobile, 20 euro per jaar.
Uiterst tevreden van en ik maak mijn routes in Base Camp en laadt ze dan in mijn Tom Tom app.
Navigatie op mijn slimme telefoon gaat probleemloos.
 
En zo bekijk ik gpx-files in gpx-viewer. Ik hoef geen begeleiding, ik volg gewoon het lijntje.
 
Ik gebruik Google Maps al jaar of wat nu voornamelijk voor de auto. Ondertussen heb ik wel enkele hiaten gevonden wat mij vaak de verkeerde kant opstuurde (uiteindelijk wel weer goed gekomen maar toch...).

Wat heb ik ontdekt (geen idee of anderen er ook last van hebben):
1)
Als je op een fly-over staat (in file bv.) of eroverheen rijdt dan wil Maps zich nog wel eens verslikken in de wegen. De route die je moet nemen wordt dan ineens opnieuw berekend alsof Maps denkt dat je op 1 van de andere wegen staat.
2)
Bij een grote afslag met meerdere afslagen (bv. 2 of 3 achter elkaar) zegt Maps dat je bv. rechterbaan moet aanhouden en blijft dit herhalen om dan pas op het allerlaatste moment (als je lang genoeg rechts hebt aangehouden en al helemaal op de meest rechter afslag net voorbij de verdrijvingsvlakken bent) ineens zeggen dat je of de linkerbaan moet aanhouden of de middelste baan. Dit heeft mij al wel eens extra reistijd/afstand opgeleverd.

Verder is Maps een uiterst goede navigatie tool.
 
Vind ik ook. Op je computer (mydrive.tomtom.com) kun je heel makkelijk routes maken en importeren. Als je een account aanmaakt dan komt dat automatisch op je smartphone.
Ja dat heb ik gevonden, al een paar routes ingezet. Zondag 400km uitproberen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan