Goooooedenavond, nieuw lid hier! Met meteen probleem :)

Joshuaaap

Rookie
11 sep 2020
6
1
Hallo iedereen,

ik ben dus Joshua. Nieuw op t platform en heb meteen al een “probleem”.

Ik heb net een week mijn rijbewijs en rij een ducati monster 696, die ik vorige maand gekocht heb bij een dealer!
Nu het probleem:
Ik heb hem weggebracht naar een andere dealer om hem na te laten kijken.
Tijdens het verwisselen van de voorband zijn ze erachter gekomen dat mijn voorvorkkering lekte en nu blijkt dat allebei de voorvorken scheef zijn. ( links erger dan rechts) Tevens zat schroefje los en ontbrak er een schroef in de voorvork.
Nu is mijn vraag: valt dit onder de verborgen gebreken en moet ik akkoord gaan met een geldbedrag wat bij lange na niet de kosten dekt?

B9EDD08D-BC97-4053-B332-49D53765D92A.jpeg

Ik ga nu ook maar direct een grote beurt laten doen inclusief vervanging distributieriem.
Al met al lopen de kosten op op deze manier. ( en ja ik weet dat een ducati duur is 😅)

Thanks iig al voor de reacties :) ( als die er komen 🤛🏾)
 
wilt mij tegemoet komen met 200€. hij geeft aan dat hem dat kost als die dat zelf zou maken.
2 nieuwe voorvorken kosten +-400€. Lastig wat ik ermee moet...
Welkom op MF

Voordat je een heel bedrag in die motor propt zou ik eerst zorgen dat die voorvork 100% in orde gemaakt is door de verkoper.
Dus niet akkoord gaan met dat schijntje van €200 want als blijkt dat de motor bij een ongeval betrokken is geweest kan je nergens meer aanspraak op maken.
Overigens moet je maar zien of je 2 rechte vorkpoten gaat vinden voor die €200?
Kortom, eerst terug naar de verkoper die de motor in orde moet brengen voordat je hele budget op is.
 
Op zich hoeft het niet slecht te zijn om er tweedehands voorpoten in te zetten. Dat vergt alleen zoekwerk en dan ben je voor 200€ verschil mogelijk lang aan het zoeken en misschien alles bij elkaar ook nog een 50€ aan benzine kwijt.
Dus je zou kunnen aangeven dat je tweedehands poten prima vindt, maar dan wil je die bij hun kunnen ophalen ipv het geld.
Alleen binnenpoten kan ook nog, maar als je het niet zelf inbouwt ben je zo 100€ kwijt voor uurloon.
Succes met oplossen in ieder geval.
 
Welkom hier.

Ik ben het met @Raymond W , en met @RR. eens, je hebt een motor gekocht die ondeugdelijk is..kan jij niets aan doen verder, maar de verkoper wel.
Die zal of de motor moeten herstellen, of hem terug moeten nemen, en jou je geld terug te geven. Ik zou zeker niet accoord gaan met die €200.
 
Je moet niks aan de motor doen (ook geen beurt e.d.)
Deze schade motor direct terug en de gehele koop ontbinden (mits hij niet als schade motor aan je is verkocht ;))
Volledig geld terug en op zoek naar een andere motor (en dan ook bij een andere dealer/verkoper)
Als de vork al krom is, wat is er dan nog meer stuk gegaan... zoals je balhoofdlagers enz..
Leuke motor voor iemand die het allemaal zelf kan herstellen, maar anders is het een money pit...
 
Thanks voor de reacties!
Hij staat al bij de andere dealer op de brug! ( ik wil hem gewoon gemaakt hebben)
De voorvorken waren 440€ ongeveer.
rest van de motor was in orde!
het is wel zo dat ik ga kijken wat ik nog qua prijs kan doen wat ik terug krijg.
Erg jammer dat dit bij een dealer gebeurt! Verwacht je niet als ik heel eerlijk ben 😒
 
Thanks voor de reacties!
Hij staat al bij de andere dealer op de brug! ( ik wil hem gewoon gemaakt hebben)
De voorvorken waren 440€ ongeveer.
rest van de motor was in orde!
het is wel zo dat ik ga kijken wat ik nog qua prijs kan doen wat ik terug krijg.
Erg jammer dat dit bij een dealer gebeurt! Verwacht je niet als ik heel eerlijk ben 😒
merkdealer of een willkeurige motorzaak?
 
denk dat motorrijden een dure hobby voor je gaat worden....
motor of auto aanschaffen moet je nooit met het hart doen maar met het hoofd....
 
Thanks voor de reacties!
Hij staat al bij de andere dealer op de brug! ( ik wil hem gewoon gemaakt hebben)
De voorvorken waren 440€ ongeveer.
rest van de motor was in orde!
het is wel zo dat ik ga kijken wat ik nog qua prijs kan doen wat ik terug krijg.
Erg jammer dat dit bij een dealer gebeurt! Verwacht je niet als ik heel eerlijk ben 😒
Maar waarom breng je de motor dan niet bij de dealer die hem aan je verkocht heeft. Die moet hem deugdelijk voor je maken als hij als"goed" verkocht is aan je.
 
Willekeurige motorzaak. Zal de naam (nog) niet noemen. Hoop dat het wordt opgelost

Jammer, als het om een daadwerkelijke dealer ging had je de importeur kunnen aanschrijven.

Maar waarom breng je de motor dan niet bij de dealer die hem aan je verkocht heeft. Die moet hem deugdelijk voor je maken als hij als"goed" verkocht is aan je.


:^
 
Thanks voor de reacties!
Hij staat al bij de andere dealer op de brug! ( ik wil hem gewoon gemaakt hebben)
De voorvorken waren 440€ ongeveer.
rest van de motor was in orde!
het is wel zo dat ik ga kijken wat ik nog qua prijs kan doen wat ik terug krijg.
Erg jammer dat dit bij een dealer gebeurt! Verwacht je niet als ik heel eerlijk ben 😒
Dat kan bijna niet. Een motor met kromme vorkpoten heeft meestal zo veel meer schade, dat hij economisch total loss is.
Dan is er al eerder aan gerepareerd, en is men de minder in het oog springende onderdelen "vergeten".
 
Dat kan bijna niet.
Voorpoten kunnen toch wel krom zijn zonder dat het frame of kroonplaten stuk zijn? Zo sterk is dat niet zijdelings volgens mij.
En als je de tweede motorzaak niet vertrouwt om het na te kijken. Dan moet je eigenlijk altijd een tweedehands motor laten nakijken bij een expert. Want weet jij veel of er onder de lak geen haarscheurtjes zitten en of er geen minimale vervormingen zijn.
 
zal wel aan mij liggen
maar ik had helemaal geen zin meer in deze motor
je bent genaaid met je boxershort aan
 
Voorpoten kunnen toch wel krom zijn zonder dat het frame of kroonplaten stuk zijn? Zo sterk is dat niet zijdelings volgens mij.
En als je de tweede motorzaak niet vertrouwt om het na te kijken. Dan moet je eigenlijk altijd een tweedehands motor laten nakijken bij een expert. Want weet jij veel of er onder de lak geen haarscheurtjes zitten en of er geen minimale vervormingen zijn.
De motorzaak die ik hem nu heb na laten kijken vertrouw ik volledig. De rest van de motor is prima in orde, dus daar ga ik dan ook vanuit.
Als het goed is is die woensdag klaar dus dan kan ik eindelijk weer rijden!
 
zal wel aan mij liggen
maar ik had helemaal geen zin meer in deze motor
je bent genaaid met je boxershort aan
Gelukkig wel met de boxershort aan dan haha... ja het is wel zuur dat het zo gaat met mijn 1e motor aankoop maar verder is die wel helemaal in orde! En zijn er verder geen andere gebreken. Maar ja snap wel wat je bedoelt
 
Nou een dealer die iemand een motor verkoop met kromme voorvorkpoten en ontbrekende bouten is die naam niet waardig,
heeft die motor geen afleverbeurt gehad?,dan had op zijn minst die ontbrekende voorvorkbout opgevallen moeten zijn.
Het is misschien geen HP motoren,maar op zijn minst gelijkwaardig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan