gopro of contour

Ik heb de ContourHD1080 als helmcam en qua beeld is ie prima maar qua geluid mis je want windruisdemping. Dat heb je zoals ik vaak hoor juist wél door de case van de GoPro.
Daarnaast is het klepje wat de knopjes van mijn cam afsluit inmiddels afgescheurd (2 kleine rubberen flapjes), dus vertrouw ik de spatwaterdichtheid niet meer helemaal.

Volgende cam wordt de GoPro (momenteel kies ik dan de HD3 Black Edition)

Dat spatwaterdicht zou ik sowieso maar met een schep zout nemen. Bij mij is er tijdens mistig weer behoorlijk water in gekomen zodat de opnamen er uit zagen alsof ik in mist reed die te snijden was (zicht minder dan 20 meter). Nu heb ik er een waterdichte behuizing bij gekocht, ook leuk toen we laatst een weekendje naar een bungalowpark met subtropisch zwembad waren.
 

Jaja en na 3 maanden is mijn kapote gopro hero 3 black vervangen voor weer eentje die het niet doet _O- dus weer 1,5 maanden wachten op een nieuwe. Ja zo komen we langzaam maar zeker aan het eind van de garantie...

Kan er ook wel een klein beetje om lachen. Met m'n slechte engels ben ik een dag bezig om een goede fatsoenlijke mail naar ze te sturen *D
Maar goed het houdt me van de straat (waar alle actie gebeurt) _O-
 
Laatst bewerkt:
Mijn keuze is ondertussen op de Gopro Hero 3 gevallen.

De keuzes waren voor mij betreft:

- Gopro Hero 2
- Sony HDR As15 (ook erg goed)
- Contour HD

De Gopro is net wat veelzijdiger, wat voor mij een behoorlijk goed verkoopargument is.
De Contour viel eigenlijk al snel af door de mindere kwaliteit beeld. De Sony had in mijn optiek zelfs beter beeld dan de Gopro, maar de bevestiging en kwaliteit in slecht licht vond ik wat minder.

Ik besloot de Gopro Hero 2 toch bovenaan te plaatsen op m'n wishlist. Ondertussen is de 3 ook uit in diverse versies. De black edition is op alle punten veruit het beste, maar daar is de prijs ook naar. De Silver edition is erg te vergelijken met de Hero 2, alleen iets kleiner en lichter en ook belangrijk: met Wifi, zodat je met je smartphone het canvas kunt zien waarin je filmt :Y

Last but not least is er ook een 'kale' versie van de Hero 3: de White. Minimaal bevestigingsmateriaal, maar wel met Wifi en prachtige kwaliteit.. :9~
 
Mijn keuze is ondertussen op de Gopro Hero 3 gevallen.

De keuzes waren voor mij betreft:

- Gopro Hero 2
- Sony HDR As15 (ook erg goed)
- Contour HD

De Gopro is net wat veelzijdiger, wat voor mij een behoorlijk goed verkoopargument is.
De Contour viel eigenlijk al snel af door de mindere kwaliteit beeld. De Sony had in mijn optiek zelfs beter beeld dan de Gopro, maar de bevestiging en kwaliteit in slecht licht vond ik wat minder.

Ik besloot de Gopro Hero 2 toch bovenaan te plaatsen op m'n wishlist. Ondertussen is de 3 ook uit in diverse versies. De black edition is op alle punten veruit het beste, maar daar is de prijs ook naar. De Silver edition is erg te vergelijken met de Hero 2, alleen iets kleiner en lichter en ook belangrijk: met Wifi, zodat je met je smartphone het canvas kunt zien waarin je filmt :Y

Last but not least is er ook een 'kale' versie van de Hero 3: de White. Minimaal bevestigingsmateriaal, maar wel met Wifi en prachtige kwaliteit.. :9~~


Dus je gaat hem zo halen ? :+



Ik heb gisteren de Hero 3 white gekocht.


Het was voor mij vrij close tussen de sony HDR AS15 en een gopro. De sony lijkt scherper beeld te geven, maar maakt de kleuren nogalblauw/kill (zou te corrigeren moeten zijn met de witbalans, maar dat levert kwalitietverlies op).

Uiteindelijk voor de white gekozen vanwege de prachtige kwaliteit van zo'n beetje alles en omdat het veel handiger is om een mainstream product te hebben. Voor de GoPro worden er talloze offciele en nie officiele accesoires gemaakt.

De wifi van de 3 + GoPro app zijn ook *O*
 
Mijn keuze is ondertussen op de Gopro Hero 3 gevallen.

De keuzes waren voor mij betreft:

- Gopro Hero 2
- Sony HDR As15 (ook erg goed)
- Contour HD

De Gopro is net wat veelzijdiger, wat voor mij een behoorlijk goed verkoopargument is.
De Contour viel eigenlijk al snel af door de mindere kwaliteit beeld. De Sony had in mijn optiek zelfs beter beeld dan de Gopro, maar de bevestiging en kwaliteit in slecht licht vond ik wat minder.

Ik besloot de Gopro Hero 2 toch bovenaan te plaatsen op m'n wishlist. Ondertussen is de 3 ook uit in diverse versies. De black edition is op alle punten veruit het beste, maar daar is de prijs ook naar. De Silver edition is erg te vergelijken met de Hero 2, alleen iets kleiner en lichter en ook belangrijk: met Wifi, zodat je met je smartphone het canvas kunt zien waarin je filmt :Y

Last but not least is er ook een 'kale' versie van de Hero 3: de White. Minimaal bevestigingsmateriaal, maar wel met Wifi en prachtige kwaliteit.. :9~~

De black is zeker de beste :} maar waar veel mensen niet naar kijken (o.a ik) is dat als je de 4k en 2,7k wil bekijken je wel even 25.000 euro mag neer leggen voor een 4k TV -O-
Wel is de 1080p uitgerust met 60fps maar is dat die extra 100 euro waard ? Met de hero 2 werden er ook al super mooie slomo's gemaakt met 30fps :Y
 
Zo zijn er vast ook mensen te vinden die bijvoorbeeld een probleem hadden met een Contour of een andere camera. :+

De een zweert bij een GoPro de ander bij een Contour. Zul je altijd houden.
Ik ben ook een zeer tevreden gebruiker van een Hero 2. Ik reageerde op "Topic" met een knipoog. :+
 
Eigenlijk moet je voor jezelf een paar dingen op een rij zetten. Heb jij 1080p 60fps nodig, en zo ja, kan jou computer dat aan met editen? Houd er rekening mee dat je een aardig PC'tje nodig hebt om deze bestanden zonder al te veel lag te bewerken en te renderen. Een slecht gerendered 1080p filmpje met lage bitrate geeft een kwalitatief slechter beeld dan een 720p met hoge bitrate.

1080p 60fps en 720p 120 fps zijn leuk voor slow motion, maar ga je dit niet gebruiken dan volstaan andere action cams. Vooral omdat de batterij van de GoPro het na 70 minuten filmen of anderhalf uur standby tijd al voor gezien houdt (hetzelfde geld voor de oh zo mooie afstandbediening met display, die na 3 uur ook weer aan de USB kabel moet), tegenover bijna 3 uur filmen van bijvoorbeeld de Drift Ghost. En dan heb ik nog niet eens dingen als een LCD bacpac woordoor de opname tijd nog meer verminderd.
 
Ik heb de silver deition genomen. Ik rij niet zo snel, dus hoeft dat ding ook niet zo snel te filmen :+
Ik zat in de US en het was dus relatief goedkoop.
Ook de waterdichte behuizing is een pre. Ik ga er straks ook lekker mee duiken.
 
GoPro is een leuke veelzeidige camera waar je ook veel leuke accesoires kan krijgen.
Ik heb zelf de Hero 2 outdoor edition.

Maar waarom kijk je (als je van gestroomlijnd houdt) niet voor een Drift??
Deze zijn goed betaalbaar! (betaalbaarder als een GoPro.
Zelf zit ik er aan te denken om een Drift als 2e camera erbij te pakken.....
 
Contour is van alu en de gopro van plastic .....

Tevens bij de gopro moet je altijd die plastic tupperware doos er omheen doen contour heeft dit niet

Voor de doeleinde van ts is contour beter vanwege de onopvallendheid
  • Het is niet omdat iets van alu is dat het sterker is.
    Alu vervormd bij een impact, daar waar "plastiek" (het is geen gewoon plastiek ;)) meer veerkracht heeft.
  • Bij de GoPro zorgt de"tupperware doos" voor waterdichtheid tot op 50m, daar waar de contour slechts spatwardicht is.
  • Als je je contour spatwaterdicht wil maken, moet er evengoed een tupperware doos rond.
  • Waarom zou het voor de "doeleinden" beter zijn om onopvallend te zijn? hij zegt dat hij hem op de motor en tijdens het skiien gaat gebruiken. Ik wist niet dat "onopvallend dan een vereiste is.

Contour of siny. De service van gopro is ongeloofelijk slecht.
Kan je dat ook aantonen?
Bijna niemand spreekt slecht over de service van GoPro.
Als er onderdelen missen of er gaat iets stuk sturen ze het meestal gratis op zonder vragen te stellen (persoonlijke ervaring, net als vele anderen)
Zelfde met stickers, als is dat minder belangrijk.
Het is niet omdat iemand net pech heeft gehad dat de gehele GoPro support lijn bagger is.

1080p 60fps en 720p 120 fps zijn leuk voor slow motion, maar ga je dit niet gebruiken dan volstaan andere action cams. Vooral omdat de batterij van de GoPro het na 70 minuten filmen of anderhalf uur standby tijd al voor gezien houdt (hetzelfde geld voor de oh zo mooie afstandbediening met display, die na 3 uur ook weer aan de USB kabel moet), tegenover bijna 3 uur filmen van bijvoorbeeld de Drift Ghost. En dan heb ik nog niet eens dingen als een LCD bacpac woordoor de opname tijd nog meer verminderd.
Voordeel van filmen op 1080p is dat je er een hoop beeldstabilisatie op kan toepassen indien nodig (persoonlijk nog niet moeten gebruiken, film zelf op 720p@60fps).
Moest ik een Hero3 hebben zou ik filmen op op 1080p@60fps.
Met een beetje computer kan je gemakkelijk editten. Ik heb mijn filmpje vorige keer ge-edit met mijn laptop (720p@60fps) zonder problemen.
En ik haal easy de geadverteerde 2u20min met mijn Hero2.

Persoonlijk vind ik de GoPro veelzijdiger op gebied van mounting, heb totaal geen problemen met de vorm, en vind de "plastieke doos" er rond juist een plus.
Het maakt niet uit hoe je hem mishandeld, de camera zelf blijft in perfecte conditie.
 
Inderdaad, ook ik nog nooit last gehad met mijn GoPro. Dat ding doet het altijd. Misschien logisch dat er meer slechte verhalen zijn over de GoPro omdat (ik heb geen cijfers, is gewoon een inschatting) deze ook meer verkocht wordt. En trouwens, bij alle producten heb je "pech" producten. Daar zal altijd wat mis mee zijn. Is ook bij auto's zo. Heb jij die toevallig, dan ben je het haasje.

Bmw bijvoorbeeld stuurt zijn "mindere" auto's waar bijvoorbeeld ergens iets teveel speling op zit voor europese richtlijnen gewoon naar het oosten 8-)
 
  • Bij de GoPro zorgt de"tupperware doos" voor waterdichtheid tot op 50m, daar waar de contour slechts spatwardicht is.
  • Als je je contour spatwaterdicht wil maken, moet er evengoed een tupperware doos rond.
  • Waarom zou het voor de "doeleinden" beter zijn om onopvallend te zijn? hij zegt dat hij hem op de motor en tijdens het skiien gaat gebruiken. Ik wist niet dat "onopvallend dan een vereiste is.
Ik vind de tupperwaredoos van de gopro ook wel een nadeel.

Bij de gopro heb je de tupperwaredoos nodig om de camera alleen al te kunnen monteren. Bij de contour niet. Dat maakt dat de gopro net zijn voordeel van "compactheid" verliest ten opzichte van de concurrenten.

Bovenstaande los van het waterdicht zijn, daarvoor heb je inderdaad bij beide weer de tupperwaredoos nodig. En daarin heeft de drift dan weer een voordeel...

V.w.b. het "onopvallend" zijn bij motorrijden of wintersport vind ik ook dat hij gelijk heeft. De term "onopvallend" is hier misschien wat ongelukkig gekozen, niet te letterlijk nemen. De gopro is de "action" camera uit het lot dat verhoudingsgewijs met zijn totale grootte en nogal groot frontaaloppervlak heeft. Vooral bij montage op een helm steekt hij nogal uit, zeker als je dan ook nog eens de bevestiging met het armpje in beschouwing neemt. De camera's met roteerbare lens kan je darentegen zo dicht mogelijk tegen de helm aan monteren (zonder te moeten kijken dat het beeld recht is) en kan je vervolgens het beeld goed zetten met de roteerbare lens.

Voor de rest heeft de gopro mooie montagemogelijkheden maar voor een helm blijft het toch nog een pijnpunt vind ik...
 
  • Het is niet omdat iets van alu is dat het sterker is.
    Alu vervormd bij een impact, daar waar "plastiek" (het is geen gewoon plastiek ;)) meer veerkracht heeft.
  • Bij de GoPro zorgt de"tupperware doos" voor waterdichtheid tot op 50m, daar waar de contour slechts spatwardicht is.
  • Als je je contour spatwaterdicht wil maken, moet er evengoed een tupperware doos rond.
  • Waarom zou het voor de "doeleinden" beter zijn om onopvallend te zijn? hij zegt dat hij hem op de motor en tijdens het skiien gaat gebruiken. Ik wist niet dat "onopvallend dan een vereiste is.
Kan je dat ook aantonen?
Bijna niemand spreekt slecht over de service van GoPro.
Als er onderdelen missen of er gaat iets stuk sturen ze het meestal gratis op zonder vragen te stellen (persoonlijke ervaring, net als vele anderen)
Zelfde met stickers, als is dat minder belangrijk.
Het is niet omdat iemand net pech heeft gehad dat de gehele GoPro support lijn bagger is.Voordeel van filmen op 1080p is dat je er een hoop beeldstabilisatie op kan toepassen indien nodig (persoonlijk nog niet moeten gebruiken, film zelf op 720p@60fps).
Moest ik een Hero3 hebben zou ik filmen op op 1080p@60fps.
Met een beetje computer kan je gemakkelijk editten. Ik heb mijn filmpje vorige keer ge-edit met mijn laptop (720p@60fps) zonder problemen.
En ik haal easy de geadverteerde 2u20min met mijn Hero2.

Persoonlijk vind ik de GoPro veelzijdiger op gebied van mounting, heb totaal geen problemen met de vorm, en vind de "plastieke doos" er rond juist een plus.
Het maakt niet uit hoe je hem mishandeld, de camera zelf blijft in perfecte conditie.


Tijdje terug een topic over mijn ervaring met gopro gemaakt deze is helaas verwijdert
Het komt er op neer dat ik mijn hero 2 en hero 3 rond eind september heb aangeschaft (hero 3 vanaf release) en dat ik nog steeds na 5 maanden en 167 mailtjes verder 2 gorpo's heb die niet functioneren ik heb me alleen al suf betaald om ze te versturen (3x) maar nee hoor ze sturen mij gewoon weer kapotte terug _O- _O- _O-
 
Ik heb met allebei de gopro hero 2 en de countour roam (geloof ik) gespeeld.

qua beeld, geen noemenswaardig verschil (het ziet er niet allemaal zo mooi uit als op de promo filmpjes in ons grijze klimaat)

mounting opties zijn ook vrijwel identiek.
geluid van de contour vond ik wel wat beter maar dat komt omdat je daar niet perse een doosje rondom doet (gopro 3 hoeft dat ook niet)

leuke opties bij contour is ook het bijhouden van GPS locatie en snelheid hoogte etc

Hero heeft weer dattie altijd het doosje er rondom heeft en dus out of the box dieper onder water kan.
voor de contour is er weer een doosje voor te koop dan heb je hetzelfde.

conclusie?
er is geen foute keus :)

zelf heb ik overigens de hero 2, en de enige reden dat ik die kocht was omdat ik die sneller kon krijgen dan de contour :P
 
Ik heb de Hero 2 en Hero 3
GoPro is een goede camera, maar inderdaad, ALS je hem koopt, doe het in NEDERLAND!
De service van GoPro is ECHT waardeloos!!!
En qua kwaliteit tussen GoPro en Contour is bijna geen verschil te zien, zoals ik gehoord heb,

Als je veel videos gaat bewerken dan is het aan te raden om de GoPro te kopen, deze verwerkt namelijk meer gegevens dan de Contour (in Mb/s)

In 4K zelfs 70mb/s! Maar dat is alleen voor de hero 3 black.

Hier is filmpje van afgelopen wintersport met de GoPro, paar keer hard onderuit gegaan maar dat ding blijft maar filmen :)


Maar zoals vaker gezegd:
Er is geen foute keus tussen de 2 camera's :)
 
Kijk anders idd naar de contour roam (2) 1080p, 60fps, waterdicht zonder behuizing, redelijk goedkoop. Amders idd de hero 2
 
Tevreden over de Gopro HD2. Minpunt is wat mij betreft de beperkte batterijduur. Mountingopties zijn erg goed (heb de motorsports uitvoering). Het loont om goed te oriënteren voor je koopt, de prijsverschillen zijn flink tussen de verschillende aanbieders.
 
Tevreden over de Gopro HD2. Minpunt is wat mij betreft de beperkte batterijduur. Mountingopties zijn erg goed (heb de motorsports uitvoering). Het loont om goed te oriënteren voor je koopt, de prijsverschillen zijn flink tussen de verschillende aanbieders.

Heb je dan ook de bat bacpac erbij?
Die had ik ook voor de HD2 en later gewoon op de 12V aansluiting voor lang filmen :)

Maar als je inderdaad langer dan 3 uur achter elkaar wil filmen zonder 12V aansluiting dan moet je ABSOLUUT niet voor de HD2 of HD3 gaan, die gaan niet langer dan 3 uur mee
 
Heb je dan ook de bat bacpac erbij?
Die had ik ook voor de HD2 en later gewoon op de 12V aansluiting voor lang filmen :)

Maar als je inderdaad langer dan 3 uur achter elkaar wil filmen zonder 12V aansluiting dan moet je ABSOLUUT niet voor de HD2 of HD3 gaan, die gaan niet langer dan 3 uur mee

Met backpack.. 12V aansluiting is geen optie, bij het offroaden rol je nog wel eens van je motor af en de camera zit op m'n helm.
 
Tijdje terug een topic over mijn ervaring met gopro gemaakt deze is helaas verwijdert
Het komt er op neer dat ik mijn hero 2 en hero 3 rond eind september heb aangeschaft (hero 3 vanaf release) en dat ik nog steeds na 5 maanden en 167 mailtjes verder 2 gorpo's heb die niet functioneren ik heb me alleen al suf betaald om ze te versturen (3x) maar nee hoor ze sturen mij gewoon weer kapotte terug _O- _O- _O-
zoals eerder gezgd, het is niet omdat één iemand last heeft van een slecht model, dat heel de support lijn "suckt". Zeker als je een gloed nieuw product (waar overal altijd kinderziektes in zitten) koopt. Had je gewoon even gewacht en firmware upgrade gedaan had er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
Jij breekt gans de support lijn af na één persoonlijke slechte ervaring, dit terwijl er mee dan genoeg lovende recensies zijn over de support lijn.

Heb je dan ook de bat bacpac erbij?
Die had ik ook voor de HD2 en later gewoon op de 12V aansluiting voor lang filmen :)

Maar als je inderdaad langer dan 3 uur achter elkaar wil filmen zonder 12V aansluiting dan moet je ABSOLUUT niet voor de HD2 of HD3 gaan, die gaan niet langer dan 3 uur mee
Ik haal persoonlijk vlot de 2u20 met "one-button" mode.
En dik 4.5u met de battery pack.
iets wat niet mogelijk is met de concurrerende merken.
Ik spreek hier over persoonlijke belevenissen met de Hero2.

En de "spatwaterdichtheid" van de Contour is niet meer dan is gewoon "spatwaterdicht" met enkele druppels.
Monteer een Contour op een kajak die bovenwater gemonteerd is.
En aan het einde van de rit zit je met een kapotte Contour.
Tot zover de spatwaterdichtheid (ook eigen ervaring).

Over de Hero3 ga ik mij voorlopig niet uitspreken aangezien ik er zelf nog geen echte gebruikservaring over te vertellen heb.
Maar ik heb de indruk dat er vrij veel mensen gewoon een meningen hebben over producten waar ze totaal geen idee van hebben.

Ik heb een Contour gehad,
en nadat eerst de rubberen flapjes begonnen te lossen en scheuren (dag spatwaterdichtheid), en de "easy slide mode" serieus stroef begon te gaan omdat er modder en zand in zat (en ik ben niet de enige). Ben ik overgeschakeld op een Hero2 en heb sindsdien nooit meer terug gekeken.
En ik ben (wederom) niet de enige.
 
Laatst bewerkt:
...............Ik haal persoonlijk vlot de 2u20 met "one-button" mode.
En dik 4.5u met de battery pack.
iets wat niet mogelijk is met de concurrerende merken.
Ik spreek hier over persoonlijke belevenissen met de Hero2.


..........
Maar welke instellingen gebruik je?
Dat maakt bij de Hero 3 namelijk veel uit (na testen al gauw een uur verschil bij verschillende instellingen!) geen idee of dat ook geld voor Hero 2, dat zou ik nog moeten testen :)

Er zijn trouwens op de markt batterijen te koop met een hogere capaciteit voor de GoPro!
Sportscam | Home"
Kun je nog meer levensduur uit je camera halen :)

Maar hoe het met de levensduur van de andere camera's zit, weet ik niet.
Ik oordeelde dus te snel over de levensduur
 
Terug
Bovenaan Onderaan