gopro of contour

Maar welke instellingen gebruik je?
Dat maakt bij de Hero 3 namelijk veel uit (na testen al gauw een uur verschil bij verschillende instellingen!) geen idee of dat ook geld voor Hero 2, dat zou ik nog moeten testen :)
Ik haal persoonlijk vlot de 2u20 met "one-button" mode.
En dik 4.5u met de battery pack.
iets wat niet mogelijk is met de concurrerende merken.
Ik spreek hier over persoonlijke belevenissen met de Hero2.
;)
Dit was telkens gefilmt op 720p@60fps
 
ik had Contour GPS en had hem vorig jaar verkocht. Ik wilde GoPro Hero 3 halen maar toen zag ik Isaw A2 en binnenkort A3. Schijnt nog beter beeld te hebben dan Gopro en goedkoper. Ik ben van plan A3 versie te gaan halen wat bijna gelijkwaardig is aan Gopro Hero 3 Black Edition. Verwachtte verkoopprijs voor deze A3 lag rond 330 dollar
 
Ik heb die Isaw even gegoogled, het lijkt een GoPro kopie.
Niet zo gek gezien het land van herkomst; Zuid Korea.

Op MP kost de A2 (nieuw) 249,-
Niet heel gek duur, maar voor dat geld koop je ook de 'oude' Hero2 Motorsport of een kale Hero3 (white).
Sony is zelfs 50,- goedkoper dacht ik.

Ik zou voor dat geld toch voor het echte werk gaan; GoPro ;)
 
Ik ben op youtube geabbonneerd op "techmoan" en die heeft onlangs een GoPro 3 white vergeleken met een Sony AS-10. die sony kwam er naar mijn idee errrug goed uit.
 
Prachtig spul allemaal, heb zelf een GoPro2 gehad.

Mijn (gebrek aan) handigheid met videobewerking heeft ervoor gezorgd dat ik hm na korte tijd alweer had verkocht.

Maar ben me nu toch weer aan het oriënteren.
Ik neig naar een Contour of Drift vanwege het handige formaat.

Maar goed, eerst eens ergens een curcusje videobewerking (iPad) zien te volgen... :p
 
  • Het is niet omdat iets van alu is dat het sterker is.
    Alu vervormd bij een impact, daar waar "plastiek" (het is geen gewoon plastiek ;)) meer veerkracht heeft.
  • Bij de GoPro zorgt de"tupperware doos" voor waterdichtheid tot op 50m, daar waar de contour slechts spatwardicht is.
  • Als je je contour spatwaterdicht wil maken, moet er evengoed een tupperware doos rond.
  • Waarom zou het voor de "doeleinden" beter zijn om onopvallend te zijn? hij zegt dat hij hem op de motor en tijdens het skiien gaat gebruiken. Ik wist niet dat "onopvallend dan een vereiste is.
Kan je dat ook aantonen?
Bijna niemand spreekt slecht over de service van GoPro.
Als er onderdelen missen of er gaat iets stuk sturen ze het meestal gratis op zonder vragen te stellen (persoonlijke ervaring, net als vele anderen)
Zelfde met stickers, als is dat minder belangrijk.
Het is niet omdat iemand net pech heeft gehad dat de gehele GoPro support lijn bagger is.Voordeel van filmen op 1080p is dat je er een hoop beeldstabilisatie op kan toepassen indien nodig (persoonlijk nog niet moeten gebruiken, film zelf op 720p@60fps).
Moest ik een Hero3 hebben zou ik filmen op op 1080p@60fps.
Met een beetje computer kan je gemakkelijk editten. Ik heb mijn filmpje vorige keer ge-edit met mijn laptop (720p@60fps) zonder problemen.
En ik haal easy de geadverteerde 2u20min met mijn Hero2.

Persoonlijk vind ik de GoPro veelzijdiger op gebied van mounting, heb totaal geen problemen met de vorm, en vind de "plastieke doos" er rond juist een plus.
Het maakt niet uit hoe je hem mishandeld, de camera zelf blijft in perfecte conditie.


even start post van de TS er bij

Ik ben bezig met het aanschaffen van een camera.

Naast het gebruik op de motor wil ik de camera ook voor het skieen gebruiken en zit ik ook nog te kijken om deze op een kogelbuks te plaatsen.

Nu weet ik dat de gopro hier voor wordt gebruikt, maar mijn gevoel zegt dat de contour wellicht geschikter is aangezien de gopro zo log oogt . De contour is gestroomlijnder.

Wie heeft er ervaring met een van deze camera's en welke modellen worden dan geadviseerd.

Voor de gopro zit ik te kijken voor de hero 2 of 3 en dan de outdoor versie.

Ik ben benieuwd

aangezien TS dit er ook mee wil doen is het een vrije aanname dat die de actie wilt gaan filmen ing mijns inziens heb je geen gopro of contour nodig voor het filmen van kaarten schieten op een schietbaan dan wil je uberhaubt niet een extra gewicht aan je wapen...

de gopro is zonder de behuizing 0,0 waterdicht de contour zonder behuizing 1 meter
een gopro zou ik niet graag laten vallen zonder behuizing contour lijkt me minder pijnlijk om te laten vallen zonder behuizing. Dat gezegdt ja een gopro zit altijd in zn behuizing als er wat gebeurt maar toch moet die er een keertje uit.


plaatje is mischien betere uitleg :P

wat betreft beeld kwaliteit daar heb ik niet echt verstand van dus daar op geloof ik wat je zegt
full
 
Ik ben van plan de GoPro 3 Black aan te schaffen voor diverse doeleinden, wil er bijvoorbeeld ook een keer mee parachutespringen en natuurlijk mooie motorfilmpjes maken.

Ik wacht wel even tot de zomer, hopen dat die ook iets goedkoper wordt :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Hero 2 en Hero 3
GoPro is een goede camera, maar inderdaad, ALS je hem koopt, doe het in NEDERLAND!
De service van GoPro is ECHT waardeloos!!!
En qua kwaliteit tussen GoPro en Contour is bijna geen verschil te zien, zoals ik gehoord heb,

Als je veel videos gaat bewerken dan is het aan te raden om de GoPro te kopen, deze verwerkt namelijk meer gegevens dan de Contour (in Mb/s)

In 4K zelfs 70mb/s! Maar dat is alleen voor de hero 3 black.

Hier is filmpje van afgelopen wintersport met de GoPro, paar keer hard onderuit gegaan maar dat ding blijft maar filmen :)


Maar zoals vaker gezegd:
Er is geen foute keus tussen de 2 camera's :)

Mooi voorbeeld van een camera die te goed is voor de meeste consumenten. Door amateuristisch nabewerken (even goede vrienden) is het beeld onder de maat voor de gopro black. je kan vergelijkbare resultaten halen met heel vaal andere action cams die mindere specs hebben.

Volgende keer renderen met een hogere bitrate ;)
 
Mooi voorbeeld van een camera die te goed is voor de meeste consumenten. Door amateuristisch nabewerken (even goede vrienden) is het beeld onder de maat voor de gopro black. je kan vergelijkbare resultaten halen met heel vaal andere action cams die mindere specs hebben.

Volgende keer renderen met een hogere bitrate ;)

De kwaliteit die ik thuis op computer heb is ook vele malen beter, het is alleen zonde dat youtube de kwaliteit niet helemaal goed overneemt :(
Had hem met 15 Mb/s render, maar klopt, het nabewerken is nog niet zoals het moet :P
Het lijkt erop dat kwaliteit verloren gaat als ik upload '(

Maar weet jij welke rendersettings het beste zijn om bij youtube te uploaden? O-)
 
aangezien TS dit er ook mee wil doen is het een vrije aanname dat die de actie wilt gaan filmen ing mijns inziens heb je geen gopro of contour nodig voor het filmen van kaarten schieten op een schietbaan dan wil je uberhaubt niet een extra gewicht aan je wapen...

de gopro is zonder de behuizing 0,0 waterdicht de contour zonder behuizing 1 meter
een gopro zou ik niet graag laten vallen zonder behuizing contour lijkt me minder pijnlijk om te laten vallen zonder behuizing. Dat gezegdt ja een gopro zit altijd in zn behuizing als er wat gebeurt maar toch moet die er een keertje uit.


plaatje is mischien betere uitleg :P

wat betreft beeld kwaliteit daar heb ik niet echt verstand van dus daar op geloof ik wat je zegt
[afbeelding]
Je zegt dat een gopro minder geschikt is,
dan laat je foto's zien van een rifle MET GoPro's gemonteerd.
En als we over gewicht praten...
Een Contour Roam weegt 145gram.
Een Hero3(zonder behuizing) weegt 74gram.
Nu moet de behuizing er nog bij, maar een beetje polycarbonaat weeg niet evenveel als de camera zelf.
Dus ik weet niet echt waar je heen wil ??? :?

De enige moment wanneer mijn Gopro uit zijn behuizing gaat, is als hij naast mijn laptop ligt om data over te trekken.
Daarna gaat hij terug in zijn shell..
 
Je zegt dat een gopro minder geschikt is,
dan laat je foto's zien van een rifle MET GoPro's gemonteerd.
En als we over gewicht praten...
Een Contour Roam weegt 145gram.
Een Hero3(zonder behuizing) weegt 74gram.
Nu moet de behuizing er nog bij, maar een beetje polycarbonaat weeg niet evenveel als de camera zelf.
Dus ik weet niet echt waar je heen wil ??? :?

De enige moment wanneer mijn Gopro uit zijn behuizing gaat, is als hij naast mijn laptop ligt om data over te trekken.
Daarna gaat hij terug in zijn shell..


waar ik heen ga is dat een gopro een veel groter frontaal oppervalk heeft dan de contour

het plaatje maakt dus mijn punt duidelijk de contour aan de linkerrail van het wapen is je niet opgevallen de gopro wel _O-
 
het plaatje maakt dus mijn punt duidelijk de contour aan de linkerrail van het wapen is je niet opgevallen de gopro wel _O-
Zoals je zelf TS ge-quote hebt
TS zei:
zit ik ook nog te kijken om deze op een kogelbuks te plaatsen.
En dan post je een foto waar een GoPro gemonteerd zit op een rifle.
Wat dus betekent dat het helemaal geen probleem is om te doen.

Het feit dat ik de Contour niet vermeld betekent volgens jou dat ik hem niet gezien heb?
Ik heb het fototoestel ook niet vermeld, en dat is nu niet iets waar je niet naast kan kijken.

geen _O- van jou dus,
toch goed geprobeerd ;)
 
Laatst bewerkt:
Zoals je zelf TS ge-quote hebtEn dan post je een foto waar een GoPro gemonteerd zit op een rifle.
Wat dus betekent dat het helemaal geen probleem is om te doen.

Het feit dat ik de Contour niet vermeld betekent volgens jou dat ik hem niet gezien heb?
Ik heb het fototoestel ook niet vermeld, en dat is nu niet iets waar je niet naast kan kijken.

geen _O- van jou dus,
toch goed geprobeerd ;)


heheh was te proberen :X

zeg niet dat het onmogelijk is maar het is gewoon lomper en onhandiger en een stuk opvallender
 
Na wat mailtjes heb ik tehoren gekregen dat er een probleem is met de gopro hero 3 black in combinatie met een Sandisk ultra 64GB class 10. Als er mensen zijn die deze combinatie ook hebben zouden jullie dan de timelapse mode 2 seconden willen testen bij mij is de ervaring dat hij niet exact om de 2 seconden een foto maakt maar compleet onregelmatig bv: 5sec foto 1sec foto 3sec foto 1sec foto... Dit zie je ook op het schermpje terug in de zin van dat de countdown teller op 1 blijft hangen of heel snel verdwijnt (dus ook onregelmatig loopt)
Graag hoor ik van anderen of zij dit probleem ook ondervinden.
Ik ben bang dat ik 1 van de X aantal ben die hier last van hebben en dat zij mijn probleem proberen te verbergen door continu te melden dat het aan de software licht en dat ik weer moet wachten op een volgende update (dit is al de 4e update die ik moet afwachten)

Graag hoor ik van jullie of jullie het zelfde probleem hebben en hoe jullie (ook niet gopro gebruikers) dit zouden oplossen aan gezien na 5 maanden bij mij de moed in de schoennen is aan het zakken

Met vriendelijke groetjes , Topic
 
heheh was te proberen :X

zeg niet dat het onmogelijk is maar het is gewoon lomper en onhandiger en een stuk opvallender
Het is maar wat je onhandig noemt.
Ik had er in het begin ook schrik van, maar ik heb er persoonlijk geen last van.
zowel op mijn helm als op een stock of moto.
Het borstharnas gebruik ik ook regelmatig.
Dan heeft de vorm van de GoPro juist voordelen.
Heb je al eens een Contour met een borstharnas geprobeerd?
Dat ziet er een pak dommer uit dan een GoPro aan je helm :)
 
Het is maar wat je onhandig noemt.
Ik had er in het begin ook schrik van, maar ik heb er persoonlijk geen last van.
zowel op mijn helm als op een stock of moto.
Het borstharnas gebruik ik ook regelmatig.
Dan heeft de vorm van de GoPro juist voordelen.
Heb je al eens een Contour met een borstharnas geprobeerd?
Dat ziet er een pak dommer uit dan een GoPro aan je helm :)


hahah ja borst harnas is idd beter met de gopro mja denk dat ze alle twee hun plus en min punten hebben en het hangt gewoon af wat je er mee wilt en hoe je het wilt. Als je hem bv alleen maar op de motor wilt hangen dan maakt het geen ruk uit.

en het is uit uiteindelijk ook een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur ik denk dat bijde cam's goed genoeg zijn voor wat 90% van de mensen ze voor gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan