Goretex in motorkleding

Rob

Die hard MF'er
10 jan 2002
288
0
hoensbroek
Sinds enkele jaren wordt Goretex in motorkleding verwerkt. Goretex werd in eerste instantie in buitensportprodukten als jassen, bertgsportkleding e.d. gebruikt. Het grootste voordeel t.a.v. klassieke materialen is het ademend vermogen. Wat heb je aan ademend vermogen als je stilzit? Oke, bij sportief rijden kom je aan het zweten, maar in dat geval draag je sowieso leer vanwege betere valbescherming. Mij lijkt Goretex in motorkleding een onzinnige en te dure toepassing.
 
Sinds enkele jaren wordt Goretex in motorkleding verwerkt. Goretex werd in eerste instantie in buitensportprodukten als jassen, bertgsportkleding e.d. gebruikt. Het grootste voordeel t.a.v. klassieke materialen is het ademend vermogen. Wat heb je aan ademend vermogen als je stilzit? Oke, bij sportief rijden kom je aan het zweten, maar in dat geval draag je sowieso leer vanwege betere valbescherming. Mij lijkt Goretex in motorkleding een onzinnige en te dure toepassing.

moet je maar is gaan testen een spijkerbroek en daaroverheen een gewone (plastic)regenbroek. na een tijdje krijg je het koud door dat er vocht gevangen zit tussen je huid en de regenbroek, die spijker broek wordt klam en dan doet de rijwind de rest. echt waar dat goretex en aanverwante soorten is geen gebakken lucht. :}
ik zou zo zeggen, koop dat spul als je ook in de regen gaat rijden.
 
je zweet altijd hoor ten all tijde al is het min 10...

vandaar

en als dat zweet op je huis blijft zitten krijg je het koud en klam.
 
Mijn 1ste motorjas was een nylon jas. Iedere keer m\'n rug nat van de zweet. Daarna een ademende jas gekocht, meteen van dat hele zweet probleem verlost.
Het voordeel van Goretex zijn de kwaliteitseisen. Van een Goretex jas kun je verwachten dat die 100% waterdicht is.
 
Werkt perfect, bijkomend voordeel van zo\'n jas als je de voering en protectie eruit haalt, past hij over de ledercombipakjasje.

Toch je lederpak aan en warm en water dicht, behalve de benen.
 
Ik heb dit pak van Gericke, textiel met leder op kwetsbare plekken en geheel met Gore-Tex.

Absoluut waterdicht en comfortabel.
Ook na een hele dag in de regen, ook in een gigantische regenbui. Weet ik allemaal uit eigen ervaring.

124301-2.jpg
misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/1049/9683306f18a1b81923cfe4b15d21655a (pak.jpg)​
 
Mijn ervaring met die Goretex en clonen daarvan is dat het goed werkt als het droog is. Als het regent ga je natuurlijk toch zweten omdat de vochtigheid 100% is. Dan helpen die ademende vliezen ook niet. Dus niet denken dat het in de regen wonderen doet.
 
Mijn ervaring met die Goretex en clonen daarvan is dat het goed werkt als het droog is. Als het regent ga je natuurlijk toch zweten omdat de vochtigheid 100% is. Dan helpen die ademende vliezen ook niet. Dus niet denken dat het in de regen wonderen doet.

Ik ben er tevreden mee en vindt dat het goed werkt, maare, als luchtvochtigheid 100% is zal het inderdaad wel niet meer werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan