Goretex proshell en goretex lockout ritsen

JAMF

Holy Crêpe
12 aug 2006
3.374
889
Rotterdam
Omdat ik gewoonlijk het hele jaar doorrij, heb ik een textielpak.
Een broek en een jas van Evolution, beide met 'waterdichte' z-liner.
Het waterdichte is er inmiddels wel vanaf, dus ik ben op zoek naar een beter pakkie.

De punten die ik in een goed motorpak zoek zijn
  • Waterdicht: GoreTex dus
  • Geen Z-liner of losse binnenjas buitenlaag van jas en broek worden zwaar en koud door de regen, en drogen overdag nooit als ze in een kledinglocker zitten, bovendien moet je alles uitritsen en leegmaken GoreTex ProShell dus
  • Waterdichte jas- en broekzakken Omdat ik geen zin heb om bij elke bui te moeten bedenken of mijn spullen wel in de juiste zak zitten
  • Een eenvoudige sluiting een flapje, drukkertje, rits, nog een flapje , nog een rits en een klittenband |( |( Gore Lockout zippers dus
  • Duurzaam Afgelopen jas is na 5 jaar echt versleten - broeken gaan ongeveer 3 jaar mee

De jassen die ik tot nu toe gepast heb:

Dane Lyngsaa : Goede pasvorm, moeilijke sluiting (geen Lockout zipper) €699

Kushitani Masaru: Pasvorm redelijk, Geen lockout zipper, maar redelijk eenvoudige traditionele sluiting €599

IXS Kirov: Goede pasvorm, goed alternatief op mijn echte favorieten

IXS Coimbra: Fijne pasvorm, geen lockout zipper, te weinig jaszakken

Mijn huidige favoriet
Hein Gericke Master 5
De bijpassende broek is ook fijn met een hoge achterzijde


Waarom heb je die dan niet gekocht ?? zou je vragen > In de winkel in Eindhoven was er nog 1 exemplaar van de jas (wel de goede maat, maar eigenlijk al gereserveerd voor een ander filiaal) En hoewel op de website de voorraadindicatie op groen staat, kon de winkeldame via het interne voorraadsyteem mij vertellen dat er in HEEL EUROPA nog maar 1 andere op voorraad is, en geen broeken meer......
De nieuwe voorraad komt pas in februari B| (volgens de, in de shop aanwezige, regiomanager)

In februari denk ik al weer langzaamaan aan mijn doorwaai jas, ProShell pakken koop je in het slechte seizoen dacht ik.... |(


Blijft nog over:

Rev'it Everest
Held Cardona : Gezocht, maar niet op voorraad, konden 1 exemplaar na 2 weken in huis hebben €699
Rukka Armas DUUUUUUUUUUUR !!!! €1700 voor een jas en broek samen


Ik vind de verkrijgbaarheid van goede pakken in het duurdere segment erg slecht (of ben ik bij de verkeerde winkels geweest? )
De andere merken (Difi, Macna, Evolution, Probiker, Lookwell etc) hebben zover ik kon vinden geen Goretex membranen.

Wat wil ik nog weten:

Welke winkels hebben voldoende Goretex Proshell pakken op voorraad ?
Welke merken / types heb ik nog niet gevonden ?
 
Ik zou wachten tot HG jouw maat heeft, het scheelt gewoon te veel in euro's.

En ev in DLD kijken, bij de HG shops aldaar?
 
Ik zou wachten tot HG jouw maat heeft, het scheelt gewoon te veel in euro's.

En ev in DLD kijken, bij de HG shops aldaar?

Misschien in februari dus ... en de voorraden waren in heel DLD en ENG ook op volgens het interne voorraadsysteem, dus waarom de webshop op groen staat wisten zij ook niet.

Februari is me te laat... Ik weet sinds vrijdag dat mijn pak niet meer waterdicht is en ik was toch van plan om de hele winter (ijzel en sneeuw uitgezonderd) door te rijden, dus had ik mij dit weekend - met uitloop naar vandaag en morgen - gegeven om een nieuw pak te scoren
 
Als je Rukka over de grens haalt (of besteld) ben je ook echt veel goedkoper uit.
 
Als je Rukka over de grens haalt (of besteld) ben je ook echt veel goedkoper uit.

Louis.DE is degene met die 17 meiers voor het pakkie

In NL zitten er niet echt dealers bij mij in de buurt, behalve motor houtrust, maar die geeft geen prijzen op zijn site


[edit]

Net even op een Finse kledingsite gekeken en dat scheelt €50 met Louis [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Louis.DE is degene met die 17 meiers voor het pakkie

In NL zitten er niet echt dealers bij mij in de buurt, behalve motor houtrust, maar die geeft geen prijzen op zijn site


[edit]

Net even op een Finse kledingsite gekeken en dat scheelt €50 met Louis [/edit]

www.biker-land.de
Als je daar registreert (gratis) dan zijn sommige artikelen nog iets goedkoper als je inlogged.
 
...
[*]Duurzaam Afgelopen jas is na 5 jaar echt versleten - broeken gaan ongeveer 3 jaar mee
~[/list]

...
Rukka Armas DUUUUUUUUUUUR !!!! €1700 voor een jas en broek samen

...



Rukka geeft 5 jaar garantie. Met de duurzaamheid daarvan zit het wel goed. Mijn vorige pak is na 6½ jaar vervangen vanwege schade door een ongeval...

Ik heb zonder enige twijfel weer voor Rukka gekozen ...


... en ja, het kost wat, maar dan heb je ook wat :]
 
Misschien in februari dus ... en de voorraden waren in heel DLD en ENG ook op volgens het interne voorraadsysteem, dus waarom de webshop op groen staat wisten zij ook niet.

Februari is me te laat... Ik weet sinds vrijdag dat mijn pak niet meer waterdicht is en ik was toch van plan om de hele winter (ijzel en sneeuw uitgezonderd) door te rijden, dus had ik mij dit weekend - met uitloop naar vandaag en morgen - gegeven om een nieuw pak te scoren

Ik snap hem.

Ik had er wel een belletje aan gewaagd. Een computersysteem is ook maar een systeempje :)

Even unsere Ostnachbarn anrufen?
 
Nog een tip: Klim brengt twee nieuwe pakken uit, de Badlands Pro en de Latitude, kwalitatief goede spullen, niet echt goedkoop(vgl. Rukka e.d.). Binnenkort verkrijgbaar bij de Rally Adventure Shop en Arjan Brouwer. Voor meer info: www.klimusa.com
Bijgaand een piccie van de Latitude jas(mijn favoriet en waarschijnlijk de opvolger van mijn Rev'it Defender pak). Latitude: jas 559,95, broek 519,95 ook in lengtematen.
Greetz, Hans.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik zie Stadler niet in je rijtje ?

Dat is dus waarop ik dit topic geopend heb: om ideeën van de rest op te pikken :}



Nog een tip: Klim brengt twee nieuwe pakken uit, de Badlands Pro en de Latitude, kwalitatief goede spullen, niet echt goedkoop(vgl. Rukka e.d.). Binnenkort verkrijgbaar bij de Rally Adventure Shop en Arjan Brouwer. Voor meer info: www.klimusa.com
Bijgaand een piccie van de Latitude jas(mijn favoriet en waarschijnlijk de opvolger van mijn Rev'it Defender pak). Latitude: jas 559,95, broek 519,95 ook in lengtematen.
Greetz, Hans.[afbeelding]

Ziet er netjes uit...
Ben er inmiddels ook uit dat ik een lengtemaat voor de broek nodig heb...
Dus lijkt er op dat het lijstje er als volgt uit gaat zien

Wel lengtematen
Rev'it
Rukka
Stadler
Dane
Klim

Geen lengtematen
Kushitani
Hein Gericke
Held (??)


aanvullingen / wijzigingen welkom
 
Laatst bewerkt:
Toevallig was ik vorige week bij Motorport voor wat meer info over textiele pakken, en mijn eisen zijn nagenoeg dezelfde als de jouwe, pro-shell moet het worden.
En daarvan hadden ze diverse Dane pakken op voorraad volgens mij. Of wil je specifiek dat ene model?
 
persoonlijk zou ik de goretex rits schrappen.
weinig soepel en een koude rubber plaat voor je buik en borst langs. de rits vond ik maar niets.
overweeg een verwarmd vest onder de pro shell, gewoon lekker als je toch gaat shoppen.
voor goede vesten chk worldwibeweb.com
 
Toevallig was ik vorige week bij Motorport voor wat meer info over textiele pakken, en mijn eisen zijn nagenoeg dezelfde als de jouwe, pro-shell moet het worden.
En daarvan hadden ze diverse Dane pakken op voorraad volgens mij. Of wil je specifiek dat ene model?
Dane had bij de motoport hier twee soorten proshell pakken.
Uit het hoofd lyngsaa en nordborg. Qua layout (zakken, spanners etc) vond ik de ene beter dan de andere

persoonlijk zou ik de goretex rits schrappen.
weinig soepel en een koude rubber plaat voor je buik en borst langs. de rits vond ik maar niets.
overweeg een verwarmd vest onder de pro shell, gewoon lekker als je toch gaat shoppen.
voor goede vesten chk worldwibeweb.com

Dat heb ik eerder gehoord en in combinatie met de verkrijgbaarheid zal het misschien toch een reguliere sluiting worden.
 
Laatst bewerkt:
Dat is dus waarop ik dit topic geopend heb: om ideeën van de rest op te pikken :}

Ziet er netjes uit...
Ben er inmiddels ook uit dat ik een lengtemaat voor de broek nodig heb...
Dus lijkt er op dat het lijstje er als volgt uit gaat zien

Wel lengtematen
Rev'it
Rukka
Stadler
Dane
Klim

Geen lengtematen
Kushitani
Hein Gericke
Held (??)


aanvullingen / wijzigingen welkom


Kushitani heeft volgens mij wel lengtematen (in leer weet ik het zeker)

Ikzelf vind de stormchuffs, de safetybelt (of verbindingrits rondom ipv zo'n kort stukje) en de mesh-voering en comfortabele zachtgevoerde hoge kraag erg grote pluspunten van mijn huidige Kushitani TJT-4, dat en dat het een strakker getailleerd sportief kort model is, geen tour-hobbezak
De dubbele rits ipv drukkers/flapjes/klittenband is inderdaad ook een verademing met aan/uittrekken en beter waterwerend (met klittenbandflap op mijn vorige jassen ging het vaak mis)
ik wilde eigenlijk persé gaan voor een model met gore-tex XCR (of pro-shell of... ) ipv z-liner, maar dit model zat veel lekkerder. ik vond de pro-shell (van Dane) en XCR (van Kushitani) veel stugger en daarom minder comfortabel in sportievere zithouding

maar na 3jaar intensief gebruik is de waterwerendheid wel minder (nog steeds 100% waterdicht, dat wel) dus de buitenlaag wordt wel wat nat en zwaar
Ik hoop dat de materiaaleigenschappen van deze XCR/pro-shell/etc beter/soepeler zijn geworden de afgelopen jaren, want dit blijft toch ook wel op mijn verlanglijstje staan (alhoewel niet meer bovenaan)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan