Goretex repair tape voor naden waterdicht membraan

TBone

Die hard MF'er
21 jan 2004
599
0
Delft
Mijn motorjas heeft twee van die binnenjasssen die je in de buitenjas kunt ritsen. De ene is een thermojas en de andere is een dunne jas die bestaat uit een ademend waterdicht membraan van Goretex.

Op de naden van de binnenjas met dat waterdichte membraan is een Gortex tape geplakt om te voorkomen dat water via de naden binnendringt. Na jaren trouwe dienst begint die tape los te laten. Of los te laten is niet het goede woord: de tape 'verpulverd' en als ik de jas draag zit de kleding er onder onder de kleine stukjes van die tape.

Enige optie is dus om alle tape te verwijderen en er nieuwe tape op te plakken. Op internet vond ik "Black Goretex Repair Tape Textile Seam Sealing Waterproof Outdoor Jacket Patch".
Zie:
https://www.amazon.com/Goretex-Text...rd_wg=BX744&psc=1&refRID=Q64J0K0BJPM45G15YNK9

Maar deze wordt niet verzonden naar NL.

Iemand enig idee waar ik deze tape in NL kan kopen ?
 
Mijn regenvoering van m'n Macna jas was ook aan het lekken... en reparatie had niet geholpen.

Heb het zelf gerepareerd met Seamgrip....

Smeer je op de naad en laat je (minstens 24 uur) drogen (voordat de 'gelijmde' naden elkaar mogen raken, anders plakt t vast)
Creeert een soort van rubber laagje over de naad en is weer waterdicht.

te koop bij bol.


Voordeel van dit boven de tape is dat je niet hoeft te strijken en daarmee geen gaten in je layer smelt...
(de strijk-tape moet je op exact de juiste temperatuur strijken anders hecht hij slecht)
 
Laatst bewerkt:
Ik begreep dat die goretex sealing tape, door geautoriseerde bedrijven gekocht kan worden.
(Wetsuit reparatie bedrijven hebben dit vaak in huis, er zit er 1 in Den Haag, bel ze eens!!)
 
Waarom zou je Gore tex repair tape moeten hebben? Het moet hechten en waterdicht zijn toch? Waarom is het tape of seam seal van de tentenwinkel niet goed?
 
Goretex geeft op zich levenslange garantie en zou niet weten waarom hier ook niet.
 
Goretex geeft op zich levenslange garantie en zou niet weten waarom hier ook niet.

Als het een echte Goretex is kan je 'levenslang' garantie krijgen op waterdichtheid...
Een goretex-achtig membraam zonder goretex 'keurmerk' echter....
(Ff checken ;) )

In beide gevallen ben je voor garantie echter vaak wel je jas even kwijt.
In mijn geval was de reparatie van mijn Macna membraam gelukkig mogelijk door alleen de voering in te leveren, zo kon ik toch nog door blijven rijden.....
De kwaliteit van de reparatie viel echter zwaar tegen.
Is ook op de naden met van die strijk-tape gedaan maar zat op een aantal plaatsen al weer los.

Toen maar besloten het zelf te 'lijmen' met Seamgrip ("van de tentenwinkel", bol.com in mijn geval... was sneller.)
('zelfde spul als Seamsure' maar dan voor andere soorten 'plastic'?... weet het niet exact maar 't zijn 2 producten van dezelfde fabrikant maar zit wel verschil in.)


Heb er toen wel een kliederboel van gemaakt... tape en lijm door elkaar enzo...
Nu ik er van geleerd heb, mocht ie weer lekken haal ik voorzichtig alle tape eraf en lijm 't dan wel (in meerdere fases)
Als ik kijk hoe die lijm een mooi stevig 'silicone/rubber-achtig' vliesje legt over de naden vertrouw ik daar meer op dan op de tape.
 
Laatst bewerkt:
@Okami_Xci
Ik heb nu hetzelfde probleem met een Macna broek, weet je nog hoe lang het spul is blijven zitten

Mijn eerste broek was al na 2 maanden ofzo gaan lekken, is toen voor reparatie terug geweest maar dat heeft maar 2 weken gewerkt.
Omdat ik de broek in moest leveren en voor een week of 2 kwijt was maar wel dagelijks nodig had had ik een andere broek bij gekocht... (die ook lekte _O- na ongeveer 2 maanden)
Was het zat en had het idee dat "reparatie" niks hielp dus zelf maar gaan zoeken. "Die" naden "tape" die werkt niet echt....
(bij inleveren liner van m'n jas, is deze ook snel weer gaan lekken)

Als je 'm binnenstebuiten haalt en je "binnenvoering" even opent, dan kan je zien dat de tape los laat.
Als je dan de "seamgrip" / "Seamsure" (gewoon te vinden bij de kampeerspullen om de naden van de tent te dichten) over de naden kwast.... dan word er een soort van siliconen laagje op gevormd, dat houd iets van 2 a 3 maanden... als je er prutswerk zoals ik van maakte... (tape laten zitten en alleen dat wat los kwam vast proberen te plakken...
Lekt nu op de plekken waar de tape weer is los gaan laten, waar de "lijm" zit lekt het nog steeds niet...
Maar goed, ik ben inmiddels overgestapt naar een goretex laminaat broek, en die lekt na 1 jaar dagelijks gebruik nog steeds niet.

-edit:
Ik denk dat als je zo een lek hebt, je even moet uitzoeken of het komt omdat die tape los laat... dan die tape weg knippen en de naad vol kwasten met die seamsure/seamgrip.
Opletten dat het niet dubbel komt te liggen! en wachten tot het droog is... dan zit er gewoon een "siliconen achtige laag" over de naad die niet lekt (mits je goed kwast en geen stukjes overslaat)
Met het spul zou je ook een gaatje in je liner kunnen fixen maar je moet er aan de andere kant wel iets onder leggen want het is te vloeibaar om zo los te blijven liggen op een gat.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, dan gaan we dat maar eens proberen. De broek lekt bij mij alleen in het kruis, zit zo te zien een klein gaatje net naast de tape.
 
Terug
Bovenaan Onderaan