Gorider Excalibur pro duo comm-'probleem(en)'?

gerrT

Rookie
17 mrt 2014
9
0
Hilvarenbeek
Hoi, heb de Gorider Excalibur pro duo (met twee bluetooth Bikecomm's Hola-F 1300m headsets) vanaf maart 2014 in gebruik. Kosten; € 598,00

Pluspunten: "redelijk" betaalbare nieuw apparaat in dit segment - snelle GPS - het eerste jaar een goede mail-service bij software en gebruiks problemen.
Minpunten : moeilijk leesbare engelstalige gebruiksaanwijzingen - onleesbaar scherm bij fel zonlicht - met handschoen het touch screen bedienen is bijna onmogelijk - communicatie tussen gorider en MIJN gekoppelde bikecomm die ook gekoppeld is met een tweede bikecomm is 'schijnbaar' niet mogelijk? - mail_service na het eerste jaar = NUL ik krijgt geen antwoord meer terug!

Ik heb na een jaar nog steeds geen antwoord teruggekregen van de motor shop en van de importeur op mijn vraag of het nu WEL of NIET mogelijk is om de gesproken aanwijzingen van de gorider te ontvangen in mijn headset terwijl die gekoppeld is aan een tweede headset! In eerste instantie zeggen ze "ja dat kan" en op mijn vraag HOE ik dat voor elkaar moet krijgen....GEEN antwoord?
Eigenlijk is 'goedkoop' weer eens duurkoop geworden voor mij.
ps: mocht iemand TOCH een oplossing voor het communicatie probleem [gorider met headset1 en headset2] hebben voor mij.....hoor/zie ik het graag tegemoet!

Groet, Yamaha xvs GerrT
 
Hoi gerrT, ik heb zelf een GoRider Extensa met enkele Hola (de goedkope variant van 100m bereik i.p.v. 1300m). Heb even snel de documentatie doorgelezen en hierin staat dat je de volgende opties hebt:

  1. Intercom between two HOLA headsets: HOLA headset can store
    information of up to three other HOLA heads, indicated by H_1, H_2 and
    H_3 headsets. AT any given time, HOLA headset can intercom with H_1,
    H_2 or H_3 separately.
  2. Connect to two cell phones simultaneously: the user can accept call from
    any one of the two cell phones. However, HOLA headset only support A2DP
    (stereo music) of one of the two cell phones.
  3. Connect to one cell phone and one GPS simultaneously: The user can
    accept cell phone or listen to stereo music. In addition, when the user is
    receiving a call and the GPS is also announcing audio directions, HOLA
    headset can mix the two voice sources so that the user can both hear the
    conversation over the cell phone as well as the navigation direction.
  4. Connect to one cell phone (or device similar to cell phone)
  5. Connect to one GPS (or navigation device similar to GPS).

Nu geeft dit niet direct antwoord op je vraag, maar in de .pdf vond ik wel de volgende tekst dat aangeeft dat het mogelijk moet zijn:

Using Your GPS
If you have paired your HOLA with a GPS, it is possible to hear voice instructions from the GPS through the headset. If you are on an intercom with another headset when the GPS audio instruction comes in, the intercom connection will be automatically paused. The intercom connection resumes after the GPS instruction is over. When your HOLA headset is connected to a cell phone and a GPS audio instruction comes in, you can hear both the GPS instructions and the cell phone.


Ik gebruik hem zelf eigenlijk alleen maar met de GoRider Extensa, en met mijn mobiel.
Helaas kan ik je dus geen antwoord geven gebaseerd op ervaring.
 
Bedankt SuzRF600R voor jouw reactie!
Jammer dat "nog" niemand anders gereageerd heeft hoe te pairen tussen TWEE hola-f en de GPS + mobiel tegelijk.
Jouw gebruik van gps, 1 hola en mobiel lukt bij mij ook.....maar dan...die 2e hola erbij 'pairen'..?
Suz...hou 'm tussen de lijnen!
GerrT
 
Terug
Bovenaan Onderaan