Goud bruine rvs uitlaat

Klaaskjp

Rookie
21 mei 2023
4
0
Beste motor collega's

Hoe krijg je nou wel echt de goudbruine aanslag van je rvs uitlaat af en is hij weer als nieuw?
Ik heb diverse middelen gebruikt zoals belcom, metal polish maar je blijft de goudbruine gloed zien.
Moet ik het soms nat gaan opschuren?

Groet klaas
 
Uitlaat polijsten (6).jpg


Uitlaat polijsten (4).jpg


Uitlaat polijsten (7).jpg



Dit is het resultaat van nat schuren met 180 schuurpapier, een stukkie polijsten en een ritje of twee na montage. Dit is nu een jaar of twee geleden en de bruine kleur is een klein beetje teruggekomen maar het ziet er nog steeds netjes uit. Heel lonend.
 
Laatst bewerkt:
Peek polish werkt goed om de uitlaat weer netjes te krijgen. Dan heb je als het goed is geen schuurpapier nodig.
 
Goedenavond, Ik heb wel degelijk een. Oplossing hiervoor, ik heb dit middel bij mijn vorige motor 1 keer gebruikt en daarna na het rijden wd40 droogsmeer.

Het spul met een kwast aanbrengen op de uitlaat, en een half uur laten intrekken, dit eventueel nog een 2 keer voor de laatste restjes, hierna is de uitlaat 100% vrij van aanslag, Het spul heet rustyco vloeibaar schuurpapier.

Als iemand hier nog iets over wilt weten hoor ik het wel👌
 
Hier nog 3 foto's van mijn vorige motor, misschien een beetje onduidelijk maar 1 van de 3 zie je de verkleuringen nog op, mvg Robert
 

Bijlagen

  • IMG-20220806-WA0005.jpg
    IMG-20220806-WA0005.jpg
    115,5 KB · Weergaven: 5
  • IMG-20220730-WA0003.jpg
    IMG-20220730-WA0003.jpg
    184,3 KB · Weergaven: 6
  • IMG-20220726-WA0009.jpg
    IMG-20220726-WA0009.jpg
    102 KB · Weergaven: 5
ik denk t ook nie, maar tis wel de vraag of je de moeite er in wil steken als ze inderdaad met 1 goede hittecyclus weer bruin zijn :)
 
ik denk t ook nie, maar tis wel de vraag of je de moeite er in wil steken als ze inderdaad met 1 goede hittecyclus weer bruin zijn :)
Rijst bij mij de vraag of de verkleuring vanuit het metaal komt of aanslag van buitenaf, ook wat je niet ziet kan aanslaan.

Ik maak ze soms, eigenlijk bijna nooit alleen schoon als ze er onder vandaan zijn, dus om mij geen zorgen. en de meeste zijn al zover heen dat ze schoonmaakdoekjes vreten.
 
Rijst bij mij de vraag of de verkleuring vanuit het metaal komt of aanslag van buitenaf, ook wat je niet ziet kan aanslaan.

Ik wil zeggen vanuit het metaal, maar misschien is het wel de zuurstof waar we in staan die het 'm doet. Kan je ook moeilijk omheen rijden :+

p.s. ik heb ze stilstaand wel bruin zien worden, dan is er dus niet mee door regen, plassen water of whatever mee gereden


edit:

potver, had ik nog gelijk ook :+

1692040199685.png
 
potver, had ik nog gelijk ook :+
Goeie gok, maar ze noemen explisiet verhitting... Uitlaten die zomaar bruin worden, ik ga het niet tegenspreken, maar dan is uitlaatRVS ander RVS dan Trapleuning, spatborden en liftinterieur-RVS... :Y maakt niet uit, schoon is schoon, vuil is vuil
 
Ik heb vaak zat met wd40 op een rvs uitlaat staan knoeien maar het heeft nog nooit die bruine aanslag verwijderd.
Geen idee, het lijkt mij zowiezo een verspilling van tijd, aangezien het toch weer heel snel verkleurt. Al zou ik het zelf ook wel mooi vinden als die mooi blauw zou blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan