Goud bruine rvs uitlaat

Bruine verkleuring hoort bij RVS dat warm wordt, je kan het weg polijsten maar het komt weer terug.
 
Goeie gok, maar ze noemen explisiet verhitting... Uitlaten die zomaar bruin worden, ik ga het niet tegenspreken, maar dan is uitlaatRVS ander RVS dan Trapleuning, spatborden en liftinterieur-RVS... :Y maakt niet uit, schoon is schoon, vuil is vuil
Ik heb een RVS afzuigkap van Siemens, en het bijzondere is dat een magneet er ook aan vast blijft zitten.
 
Dat is rvs waar geen nikkel aan toegevoegd is. Kan het nog steeds rvs zijn met minimaal (dacht ik) 12% chroom en maximaal 1,1% koolstof
 
Bruine verkleuring hoort bij RVS dat warm wordt, je kan het weg polijsten maar het komt weer terug.
Eens! Er lijken alleen twee definities te zijn van 'bruine verkleuring'. Wat jij en ik bedoelen is dat een gepolijste uitlaat een goudkleurige gloed krijgt van de warmte. Dit gebeurt na 1 ritje al en blijft daarna heel lang stabiel als je een mooiweerrijder bent.

Wat ik hier ook voorbij zie komen zijn heftig geoxideerde uitlaten, die zijn gewoon matbruin verroest... In dat geval is er optisch nog veel te winnen met wat inspanning. :)
 
Mijn uitlaat ziet er redelijk netjes uit (ik moet de kleine krasjes er eens uitpoetsen) maar de uitbochten niet. Ik zal ook eens met een zuur middeltje aan de slag gaan binnenkort.
 
Nogmaals wd 40 droogsmeermidddel geeft geen verkleuring meer op de uitlaat en het rustyco, of wat de andere heren zeggen, wc eend gebruiken, ik heb het het maar 1 keer hoeven doen in 1 seizoen en hij bleef er strak uitzien, normale wd40 werkt idd niet omdat het niet tegen die hitte kan👌 probeer het en u zult versteld staan😎
 
Nogmaals wd 40 droogsmeermidddel geeft geen verkleuring meer op de uitlaat en het rustyco, of wat de andere heren zeggen, wc eend gebruiken, ik heb het het maar 1 keer hoeven doen in 1 seizoen en hij bleef er strak uitzien, normale wd40 werkt idd niet omdat het niet tegen die hitte kan👌 probeer het en u zult versteld staan😎
Ik heb het niet ontkend heh, Rustyco is een mer dat staat voor zijn middelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan