GP Laguna Seca

1.Rossi
2.Hayden
3.Edwards

en Pedrosa zie je pas op plaats 8.
Hij rijdt hier voor de eerste keer en ik denk dat dit circuit te lastig is om met een paar trainingen dit te kunnen leren.
 
de meneren in de us vonden die niet zo leuk om uit te nodigen, dus vroegen ze alleen om motogp.

klinkt stom, is wel zo.

Ik heb een andere uitleg gehoord:
Het kost een enorme hoeveelheid geld om het hele team 'even' over te vliegen en weer terug. Voor de MotoGP teams is dat een wat minder groot probleem, maar binnen de 125 en 250 zitten kleine teams die dat niet op kunnen brengen.

deze verklaring lijkt mijn plausibeler.
 
waarom wordt er eigenlijk niet met de 125 en 250cc motoren gereden? :?

Wat ik gehoort heb is dat ze maar 1 motorenweekend per jaar hebben op Laguna Seca. Omdat ze er voor de rest van het jaar alleen met auto's rondrijden. :z
Daarom rijd de MotoGP dat weekend samen met de ama superbike en supersport, en dan zit het paddock propvol en passen de 125 en 250 er niet meer bij.

Rare jongens die Amerikanen, dat er maar 1 weekend per jaar motoren kunnen rijden in Laguna Seca :? |(
Anders hadden ze die ama races wel een ander weekend kunnen doen.
Maar nu hebben ze wel mooi de MotoGP in hun bijprogramma. :P
 
Heb gelezen dat Laguna Seca ook iets gewijzigd is. Kan een voordeel zijn voor Rossi, omdat het dan voor Hayden ook 'nieuw' is.
En ik kan me herinneren dat Rossi na de wedstrijd van vorig jaar zei dat hij aan het eind van de race het circuit pas kende.
Dus dat beloofd wat voor dit jaar.
Ik zeg: Rossi verslaat Hayden in eigen huis !!!!!!
 
Wat ik gehoort heb is dat ze maar 1 motorenweekend per jaar hebben op Laguna Seca. Omdat ze er voor de rest van het jaar alleen met auto's rondrijden. :z
Daarom rijd de MotoGP dat weekend samen met de ama superbike en supersport, en dan zit het paddock propvol en passen de 125 en 250 er niet meer bij.

Rare jongens die Amerikanen, dat er maar 1 weekend per jaar motoren kunnen rijden in Laguna Seca :? |(
Anders hadden ze die ama races wel een ander weekend kunnen doen.
Maar nu hebben ze wel mooi de MotoGP in hun bijprogramma. :P

In Amerika is geen hond geinteresseerd in de 125 en 250 en zijn de AMA races superpopulair (niveau ligt ook minstens gelijk aan het WK superbike), vorig jaar had bv Mladin pole met de superbike race en zou met zijn tijd zo ongeveer 15e gestaan hebben in de Motogp als ik me niet vergis.

(zonder Qualifiers want die zijn niet toegestaan)
 
Laatst bewerkt:
ze moeten gewoon niet rijden daar bij die jenken, 125 en 250 word niet eens gereden :( :( |( |( ik hoop dat dit het laatste jaar ik dat ze daar op die zandbaan rijden :X

Laguna Seca is in Zuid Californi‘, dat zijn bepaald geen yankees O-)
 
Wat ik gehoort heb is dat ze maar 1 motorenweekend per jaar hebben op Laguna Seca. Omdat ze er voor de rest van het jaar alleen met auto's rondrijden. :z
Daarom rijd de MotoGP dat weekend samen met de ama superbike en supersport, en dan zit het paddock propvol en passen de 125 en 250 er niet meer bij.

Rare jongens die Amerikanen, dat er maar 1 weekend per jaar motoren kunnen rijden in Laguna Seca :? |(
Anders hadden ze die ama races wel een ander weekend kunnen doen.
Maar nu hebben ze wel mooi de MotoGP in hun bijprogramma. :P
Klopt! Jij luistert zeker ook het Engels commentaar op Eurosport?

Op het circuit van Laguna Seca mag meer 1x per jaar een motorrace gehouden worden. Uiteraard willen de AMA Superbike jongens hier ook racen en moeten dat dus samen doen met de MotoGP. Dus naast de MotoGP rijden ook de AMA SBK, FX, SS en SST. Niet alleen is het paddock al veel en veel te klein, maar ook het tijdschema laat het gewoon niet toe.
 
Transatlantic challenge beckons for Camel Yamaha Team


18/7/2006

Just five days after their stunning showing at the Sachsenring circuit
in Germany the Camel Yamaha Team will be back on track on the other
side of the Atlantic as the MotoGP World Championship takes another
whirlwind trip across the globe from the east of Europe to the west coast of
the USA. Following an absence of almost a decade, the Laguna Seca
circuit near Monterey in California plays host to the world's premier
motorcycle race series for the second consecutive season and represents a
crucial date with destiny for both Valentino Rossi and Colin Edwards.

Last season both riders finished on the podium, an ideal way to
celebrate Yamaha's 50th Anniversary and a fitting reward for the factory's
role in bringing the sport back to the continent. This time, however,
nothing less than a victory will satisfy the Italian and the American, who
both have their own agendas as they tackle one of the most important
races of the season so far.

For Rossi the eleventh round of seventeen represents another key
opportunity to close the gap to series leader Nicky Hayden (Honda) and
provides a chance to strike a major psychological blow on the Kentucky rider,
who used his explicit local knowledge of the circuit to take victory
last season. However, crucial data gathered by Rossi and his team in that
race, as well as track modifications that have taken place since then
in the interest of safety, have levelled the playing field and the
reigning World Champion is confident the advantage can swing in his favour.

The goal for Edwards is to take his first ever victory in MotoGP racing
after coming desperately close in the Dutch TT earlier this season. The
American has shown flashes of winning potential this season and he
would like nothing more than to finally savour the top step of the podium
at his home Grand Prix before heading to Japan with an identical target
at the prestigious Suzuka 8-hour race.

Valentino Rossi: Strong from the start
Following on from his remarkable victory in Germany, Valentino Rossi is
looking forward to his second visit to California thanks to an
enjoyable and promising Laguna Seca debut one year ago. The reigning MotoGP
World Champion was the first non-American rider across the line as he took
third place in his first ever USGP but this year he doesn't plan to
have anybody in front of him at all as he looks to sign off for the summer
with another maximum points haul.

"Even though I didn't know the track last year I was able to follow
Nicky for many laps and then Colin too, so I learnt a lot from both of
them," explains Rossi. "By the end of the race I was getting stronger and
I actually set my best time on the last lap so I hope that this year we
can be strong from the start and this time beat the Americans! We had
some difficulties with the bike in Germany and we don't have time to
make many big changes before this weekend, but hopefully the good setting
we found for the race on Sunday and the data we have from last year
will be enough.

"The latest modifications to the track will make a difference and we
will see how they are when we get there. After last year we discussed
everything with the Safety Commission and we made some more suggestions to
improve the track, because really it was not at the level of the rest
of the championship. It's okay for Superbikes but we are coming into the
corners 40km faster, so it was necessary to make some more changes,
especially at turn one. Now we have to wait to see if it is better and
safer this year."

Colin Edwards: Victory still the target
Colin Edwards is approaching the second home Grand Prix of his career
with his focus completely set on taking victory, despite his set-up
troubles with the YZR-M1 in Germany. After finishing second to Nicky Hayden
in Laguna last year and battling with the same rider for victory at
Assen in Holland earlier this season - only to lose out in the final
corner - conceding ground to his compatriot is a scenario the Texan does not
plan on repeating as the pair tussle for home glory this time around.

"Before Sachsenring I said that I am not hoping to win at Laguna Seca,
I am expecting to win, and that remains the case," affirms Edwards, who
will be in Los Angeles on Tuesday to take part in a MotoGP bike parade
along Hollywood Boulevard before attending the screening of the new
MotoGP movie 'The Doctor, The Tornado and The Kentucky Kid', in which he
stars.

"We had our problems in Germany but we also had problems at Catalunya
earlier in the season and seven days later I was fighting to win at
Assen. It seems the bike that we have works at some circuits and not so
well at others so, like Assen, Laguna will be a bit of a shot in the dark.
One thing for sure is that I'm going to fight and barge and do whatever
it takes to win. If it comes down to a scrap between the Americans,
Hayden and I, then I know I can come out on top this time. Hopefully the
bike will work as well as it did at Assen and if it does than I
definitely won't make the same mistakes."

Davide Brivio: Double top the target
Camel Yamaha Team Director Davide Brivio is confident that both riders
can take the role of protagonists in what promises to be another
groundbreaking step for the sport's popularity in America. Brivio watched
Edwards and Rossi finish on the podium in last year's inaugural event and
he is hopeful of a repeat performance on Sunday - this time with one of
the pair on the top step.

"Last year both our riders were on the podium and the target is the
same this time, but in better positions," says Brivio. "The competition in
MotoGP is getting tougher and tougher as the season goes on but we need
to keep working as we are now because there is a long way to go. With
six rounds left after the summer it would be nice to go on holiday with
the psychological boost of victory at Laguna Seca.

"We know that Nicky Hayden is fast at this circuit but this is the
challenge. We are all in racing because we enjoy the battle and on the
evidence of what we saw last year I think both our riders can be up there
giving Nicky a hard time this Sunday. We're going there with great
confidence after Valentino's win in Germany and I think Laguna comes at the
perfect time for Colin, who needs to get back on the podium. It is only
a few days but for him and for us the race can't come soon enough."

Technically speaking: Laguna according to Daniele Romagnoli
Famed, feared and revered for the world-famous 'Corkscrew' corner, the
Laguna Seca circuit near Monterey in California lived up to its billing
as one of the most exciting circuits on the calendar when MotoGP
visited for the first time ever last season. With only a few short straights,
a series of fast and sweeping corners and elevation changes that leave
front wheels frequently spinning through thin air, the 3.602km circuit
provides the ideal viewing spectacle for fans but is surprisingly
straightforward when it comes to machine set-up.

"Actually Laguna was not as technical as we thought it might be when we
visited for the first time last year," explains Daniele Romagnoli,
Chief Engineer for Colin Edwards. "It is a special circuit because there
are almost no straights so there is no need to use the full gear range or
the maximum power of the bike. Power delivery is much more important
than top-end power and it must be smooth and easy for the rider to
manage. At the same time the circuit is very 'up and down' so the chassis is
important because the bike needs to keep turning in several different
conditions. You need good traction when the bike is leaned over -
especially at the end of the main straight when the bike is at an angle at
high speed and in the Corkscrew. The Corkscrew also requires stable
suspension and good performance under braking because, as we saw with Colin
last year, it is a place he likes to overtake.

"Honestly it was quite easy to find a good set-up for Colin last year.
His experience at the circuit meant that we already had some good
information for the gear and suspension settings before we arrived. This
time things are a little different because, even though we can dial in the
same settings on the bike, the tyres have changed a lot from last year
so we will need to work on something new to adapt the chassis and the
suspension. We had a difficult weekend finding the right setting in
Germany but Colin will not let this affect him and we will come out
fighting like we did at Assen."

Valentino Rossi: information
Age: 27
Lives: London, UK
Bike: Yamaha YZR-M1
GP victories: 83 (56 x MotoGP/500cc, 14 x 250cc, 12 x 125cc)
First GP victory: Czech Republic, 1996 (125cc)
First GP: Malaysia, 1996 (125cc)
GP starts: 166 (107 x MotoGP/500cc, 30 x 250cc, 30 x 125cc)
Pole positions: 41
World Championships - 7 Grand Prix (1 x 125cc, 1 x 250cc, 1 x 500cc, 4
x MotoGP)

Colin Edwards: information
Age: 32
Lives: Conroe, Texas
Bike: Yamaha YZR-M1
First GP: Japan, 2003 (MotoGP)
GP starts: 58 x MotoGP
World Championships - 2 World Superbike

Laguna Seca Lap Record: Colin Edwards (Yamaha) 2005, 1'23.915
Laguna Seca Best Lap: Nicky Hayden (Honda) 2005, 1'22.670

2005 United States Grand Prix Results:
1. Nicky Hayden (USA) Honda, 45'15.374
2. Colin Edwards (USA) Yamaha, +1.941
3. Valentino Rossi (ITA) Yamaha, +2.312
 
Ik heb een andere uitleg gehoord:
Het kost een enorme hoeveelheid geld om het hele team 'even' over te vliegen en weer terug. Voor de MotoGP teams is dat een wat minder groot probleem, maar binnen de 125 en 250 zitten kleine teams die dat niet op kunnen brengen.

deze verklaring lijkt mijn plausibeler.

de 125 cc en de 250 cc komen de berg, waar de corkscrew na volgt niet op! :W
 
Ik hoop : 1 Rossi :Y
2 Hopkins
3 Edwards

Maar Hayden zal vast wel op het podium komen..Pedrosa niet, die kent de baan nog niet en zal er niks van bakken.. ;)
 
Circuit is iets veranderd. Dit zou een voordel voor Rossi kunnen zijn want die vond het te onveilig :r
Ik hoop dat Hayden wint. Toch raar dat een heleboel mensen dit zijn thuiscircuit vinden terijl hij uit Kentucky komt. OK hij heeft hier wat vaker gereden. Dan is het ook het thuiscircuit van Edwards.

Ik hoop op een Amerikaanse top 3.
#1 Hayden
#2 Edwards
#3 Hopkins

Als het maar een spannende race wordt.
 
Dit jaar gaat dat niet gebeuren...... :W :W :W :W :W Maar het word zeker een spannende race!!
Circuit is iets veranderd. Dit zou een voordel voor Rossi kunnen zijn want die vond het te onveilig :r
Ik hoop dat Hayden wint. Toch raar dat een heleboel mensen dit zijn thuiscircuit vinden terijl hij uit Kentucky komt. OK hij heeft hier wat vaker gereden. Dan is het ook het thuiscircuit van Edwards.

Ik hoop op een Amerikaanse top 3.
#1 Hayden
#2 Edwards
#3 Hopkins

Als het maar een spannende race wordt.
:W :W :W :W :W
 
Circuit is iets veranderd. Dit zou een voordel voor Rossi kunnen zijn want die vond het te onveilig :r
Ik hoop dat Hayden wint. Toch raar dat een heleboel mensen dit zijn thuiscircuit vinden terijl hij uit Kentucky komt. OK hij heeft hier wat vaker gereden. Dan is het ook het thuiscircuit van Edwards.

Ik hoop op een Amerikaanse top 3.
#1 Hayden
#2 Edwards
#3 Hopkins

Als het maar een spannende race wordt.
mag ik even een tip geven over jouw ondertitel .... op een blade "ride" je en
"driven" doe je in een auto *D

hebben ze zo bedacht in engeland ... vonden ze makkelijk :+ :} :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan