GP San Marino - Misano

Rijd Lorenzo de wedstrijd?

  • Nope..

  • Jazeker en eindigt in de punten

  • Ja en dus niet in de punten

  • Start wel maar haalt de finish niet


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Gave race gezien!

Ondanks dat er weinig (spannende) positiewisselingen waren was het wel mooi om te zien hoe 1. Quartararo reed! en 2. hoe Marquez hem toch binnen hengelde.

Vooral wat Quartararo liet zien heb ik van genoten. Op de langzaamste Yamaha (meen ik) en toch ervoor zorgen dat die Marquez alles op alles moest zetten. Quartararo had immers weinig te verliezen (tuurlijk wil je eerste worden na zo'n race, maar een rookie hoort daar geen eens te rijden vind ik!)

Quartararo is in ieder geval een leukere persoonlijkheid dan Marquez om te zien. Dat is wel een goed teken voor de MotoGP!

Moto2 en 3 heb ik gemist.
Is dat de moeite waard om terug te kijken vandaag?
 
Gave race gezien!

Ondanks dat er weinig (spannende) positiewisselingen waren was het wel mooi om te zien hoe 1. Quartararo reed! en 2. hoe Marquez hem toch binnen hengelde.

Vooral wat Quartararo liet zien heb ik van genoten. Op de langzaamste Yamaha (meen ik) en toch ervoor zorgen dat die Marquez alles op alles moest zetten. Quartararo had immers weinig te verliezen (tuurlijk wil je eerste worden na zo'n race, maar een rookie hoort daar geen eens te rijden vind ik!)

Quartararo is in ieder geval een leukere persoonlijkheid dan Marquez om te zien. Dat is wel een goed teken voor de MotoGP!

Moto2 en 3 heb ik gemist.
Is dat de moeite waard om terug te kijken vandaag?

Vieze naaistreek van Marquez door van het gas te gaan in de bocht.
Daardoor moest Fabio Quartararo de motor wel rechtop zetten en was hij kansloos.

Zulke acties moeten ze gewoon verbieden.
 
Vieze naaistreek van Marquez door van het gas te gaan in de bocht.
Daardoor moest Fabio Quartararo de motor wel rechtop zetten en was hij kansloos.

Zulke acties moeten ze gewoon verbieden.

Naaistreek, maar hoort wel een beetje bij het racen, het is nu eenmaal geen race tegen de klok, maar tegen andere rijders... niet alleen je snelste rondetijden tellen, ook rekening houden met je tegenstanders.

Je moet wat als je net niet snel genoeg bent, hoe sta je dan tegenover verdedigende lijnen die het moeilijk maken om in te halen, blockpasses, in gaatjes duiken waardoor je tegenstander uit moet wijken...
 
Je moet wat als je net niet snel genoeg bent, hoe sta je dan tegenover verdedigende lijnen die het moeilijk maken om in te halen, blockpasses, in gaatjes duiken waardoor je tegenstander uit moet wijken...

Niets mis met verdedigende lijnen, wanneer je een gaatje laat vallen ben je dom bezig en hoor je afgestraft te worden. Dat is racen.
Dit was gewoon je concurrent een oor aannaaien, of rechtzetten of een bokkende machine onder de komt. Beide verlies je de wedstrijd mee
 
Vieze naaistreek van Marquez door van het gas te gaan in de bocht.
Daardoor moest Fabio Quartararo de motor wel rechtop zetten en was hij kansloos.

Zulke acties moeten ze gewoon verbieden.
Tsja, "deur dicht" noemen ze dat.
Keurige race van Fabio! Meer dan keurig zelfs. Keurig is een understatement.

Marquez..... daar laat ik mij liever niet over uit. Ben niet zo'n fan van die jongen ondanks zijn kunsten :)

Gelukkig maar dat Marquez dat deed en niet Fabio. Was het andersom geweest dan had Vinales de race gewonnen, denk ik. :X

Ik vind overigens niet dat Marquez zijn actie iets is wat verboden moet worden. Verbieden is kut. Alles wordt verboden. Straks verbieden ze de MotoGP ook.
In de F1 verbieden ze van alles om vervolgens via andere toelatingen er weer wat van te maken.

Lekker laten gaan zo ben ik van mening.
 
Fabio moet nog veel ervaring opdoen.
Netjes gereden hoor. Heeft MM volgend jaar zn handjes vol aan.
 
Zo gaf hij zelf ook aan. Hij zag het als een soort test als ik zijn reactie een beetje analyseer.

Kon hij netjes blijven rijden zonder grove fouten te maken, kon hij de druk aan gezien hij elk rondje opnieuw zag dat Marquez op 0.2 sec erachter zat, etc. et.
Hij was bedacht op een aanval, die kwam en toch kon hij 1 keer terug counteren.

Die jongen heeft genoten kon ik van zijn reactie opmaken.

Hij heeft ook gewoon meer dan top gereden met die 3e rangs Yamaha!! Geweldig.

Maar ook de andere Yamaha's er goed bij. Volgens mij het best presterende merk de laatste 2 racen. _O-
Nu nog een overwinning.
 
Zulke acties moeten ze gewoon verbieden.
"Gewoon". Alsof je kunt uitvechten wanneer iets een brake check is, en waar dan de grens ligt. Mijn race-ervaring is vooral veilig aan de computer met een gamepad in handen, maar wat mij betreft hoort dat er juist "gewoon" bij. Je kunt het jezelf makkelijk maken als je veel sneller bent, maar zodra het spannend wordt kun je het ook je tegenstander moeilijk maken als je niet veel sneller bent. Op het thuiscircuit van uitgerekend Valentino Rossi opperen dat sommige trucjes niet op de baan thuishoren? That's racing.
 
Vieze naaistreek van Marquez door van het gas te gaan in de bocht.
Daardoor moest Fabio Quartararo de motor wel rechtop zetten en was hij kansloos.

Zulke acties moeten ze gewoon verbieden.

Had ie er direct maar omheen moeten sturen, je kan niet dwars door de motor van je voorganger heen. Wat mij betreft een strakke actie om er zeker van te zijn dat hij de overwinning pakte.
 
Fabio pakte daar ronde op ronde de krappe lijn en dus wist Marquez dat hij dat nu ook weer zou doen.. tactisch gewoon erg goed gereden.
 
Waar lees jij dat ik zeg dat jij vraagt om meer regeltjes ?!
Ik vroeg je om aub F1 te gaan kijken.. als je dit een tactische naaistreek vind zal je dat een stuk beter bekoren.
 
Je maakt een verbinding tussen je vraag aan mij om F1 te gaan kijken en regeltjes, daarmee impliceer je dat ik voorstander ben van extra regels. En mocht je het niet begrijpen, ik kijk veel liever MotoGP dan F1.
 
Max is ook erg goed in verdedigen. Dan vinden wij Hollanders allemaal prachtig, want het is Max.

Vervolgens passen zij de regels daar in de F1, want Max is te goed in verdedigen |( |(

Ik vind wel prima zo. Verdedigen is ook een "skill ".

Omdat er in de F1 door Max nota bene gedoe is ontstaan omtrent verdedigen is de link met de F1 erg gauw gelegd wanneer men begint te klagen over verdedigen in de GP.
 
Laatst bewerkt:
Je maakt een verbinding tussen je vraag aan mij om F1 te gaan kijken en regeltjes, daarmee impliceer je dat ik voorstander ben van extra regels. En mocht je het niet begrijpen, ik kijk veel liever MotoGP dan F1.
Nee hoor, kwestie van opvatting ;) het deel voor de komma was rechtstreeks naar jouw toe.
Het deel achter de komma gaat om de reden dat er daar niet meer geblokt of ingehaald word.
Als je niet van blockpasses en dergelijke slimmigheidjes houdt kan je beter F1 kijken, daar word dus niet of nauwelijks ingehaald dmv de regeltjes.
In de F1 word tactiek gebruitk om in te halen maar dan wel dmv pitstops en under of over cuts..
 
Over of het een kwestie van opvatting is of van taalgebruik verschillen we denk ik van mening. Evenals over de bewering dat "de regeltjes" de reden zijn dat er in de F1 niet of nauwelijks wordt ingehaald. Het is een reden mijns inziens maar niet de enige reden. Maar goed, laten we het niet teveel over F1 hebben in een Motorsport topic op een Motor-Forum.
Overigens hou ik wel van tactiek (en ook verdedigen, blockpasses, in kleine gaatjes duiken etc) zowel in de F1 als bij de MotoGP.
Misschien ter verduidelijking, de reden waarom ik sprak over een tactische naaistreek was omdat ik het op het randje vond van tactiek, behoorlijk op het randje naar mijn idee. En als je op het randje balanceert dan kan je er ook zo maar overheen gaan en dan is het geen tactiek meer als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Ik had ook eerst zoiets van "ah, kom nou toch!", maar uiteindelijk was het wel slim/sluw gedaan van Marquez. Quartararo moest van het gas en zijn kans op de overwinning was verkeken.

Het wint geen schoonheidsprijs maar wel de Grand Prix van Misano, en gezien de gekke bek in het parc fermé van Marquez gaf hij daar toch net even wat meer om. ;)

Iets zegt mij ook dat Quartararo zich daar niet veel vaker in zal verslikken.
 
Over of het een kwestie van opvatting is of van taalgebruik verschillen we denk ik van mening. Evenals over de bewering dat "de regeltjes" de reden zijn dat er in de F1 niet of nauwelijks wordt ingehaald. Het is een reden mijns inziens maar niet de enige reden. Maar goed, laten we het niet teveel over F1 hebben in een Motorsport topic op een Motor-Forum.
Overigens hou ik wel van tactiek (en ook verdedigen, blockpasses, in kleine gaatjes duiken etc) zowel in de F1 als bij de MotoGP.
Misschien ter verduidelijking, de reden waarom ik sprak over een tactische naaistreek was omdat ik het op het randje vond van tactiek, behoorlijk op het randje naar mijn idee. En als je op het randje balanceert dan kan je er ook zo maar overheen gaan en dan is het geen tactiek meer als je begrijpt wat ik bedoel.

Het blijft internet he ;)
Om het bij het onderwerp te houden ; wat is er een naaistreek aan ?? Ik heb heel weinig met marquez maar deze actie was echt niet over de grens en ook geen naaistreek, ik vind het eerder een naaistreek om er de hele race achter te blijven hangen als je dan toch ergens naar wilt zoeken.. en ook dat is niet verboden oid.

Als het andersom was geweest had iedereen het prachtig gevonden zolang marquez maar klop krijgt.
 
Zeker, het blijft internet en het blijft een forum waar je verschillende meningen kan en mag hebben toch.
Het naaistreek (randgeval) voor mij zit hem in het mogelijk in gevaar brengen van je medecoureur. Dat kan natuurlijk ook bij het in een klein gaatje duiken bijvoorbeeld maar dat voelt voor mij toch anders als in dit geval (bewuste "brake-test"). En het een hele race achter iemand blijven hangen mede om te kijken waar je kan passeren schaar ik ook onder een andere noemer.
Dat ik geen fan ben en liever een andere winnaar had gezien klopt volledig maar ik voel me niet "iedereen die het prachtig had gevonden als het andersom was geweest" want dat is voor mij niet het geval.
Maar zoals al gezegd, meningen kunnen en mogen verschillen en laten we het daarbij houden.
 
Ik had het juist wel prachtig gevonden als het andersom was :Y

Nu vond ik het een smerige naaistreek van diegene wier naam we niet noemen })
 
Terug
Bovenaan Onderaan