GP Series Akrapovic demper

Fiba750

Rookie
26 sep 2021
15
0
GM
Ik ben sinds kort in bezit van een Suzuki Gsx R 750 Anniversary Edition uit 2007.
Hierbij zat Bos (Bolt on) uitlaat die ik zelf net iets te weinig vond brullen.
Dus gisteren een Akrapovic GP Series ( zonder kat en met DB Killer ) erop geplaatst en het geluid is wel 10 X harder uit die trompet.Is er een manier om dit geluid weer te reduceren , maar wel deze uitlaat te behouden ? Zijn er betere DB Killers ?
 

Bijlagen

  • Screenshot_2021-09-24-20-15-53-17_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    Screenshot_2021-09-24-20-15-53-17_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 65
De naam GP series zal niet toevallig zijn,GP motoren zijn amper gedempt en zeer luid.
Er staat waarschijnlijk ook geen E-keur op?
Zit de grote originele rechthoekige demper onder het motorblok er nog op?
Gezien het kleine formaat zal het moeilijk zijn deze goed dempend te krijgen zonder vermogensverlies.
Je hebt immers volume nodig om te dempen zonder vermogensverlies,en je hebt geen volume.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Dat is vooral een demper en de katalysator zit daar bij ingebouwd.
Als die weg is,is het logisch dat hij zeer luid is met alleen zo'n dunne kleine demper er op.
Die krijg je nooit op een enigzins beschaafd niveau.
De Bos demper zal wel een stuk groter zijn?
 
'n GP serie is volgens mij altijd zonder E-keur.

Er is niet voor niets een E-keur op uitlaten gekomen. Onnodig herrie maken en stoplicht sprintjes; ik heb er zo een hekel aan. Ik woon in de buurt van een 5 km lange provinciale weg met om de kilometer een verkeerslicht. Je snapt, allen op zaterdag en zondag, bij droog weer en 15 graden plus komen de brulmonsters langs.

Heel Oostenrijk is gesloten voor herrie machines, zo vreemd...
 
Katalysator terugsteken.. Scheelt al snel 5-6DB.. Zo'n korte GP demper is eigenlijk niet voor de straat bedoeld..
Dat is t probleem had vanmiddag even gekeken en er is een compleet systeem zonder kat(Bos) eronder gekomen.Heb de fiets sinds vorige week en dacht die ergens wel zat die kat maar helaas niet na goed kijken.
 
Wat mij betreft hoeft een motor alleen herrie te maken als ik dat wil en dat is hoog in de toeren met de gaskleppen wagenwijd open. Bij mijn oude gsxr hangt er ook een Bos demper aan, maar die vond ik persoonlijk zonder dB-killer te luid voor het mooie. Welke demper heb je dan precies?
 
GM
Ik ben sinds kort in bezit van een Suzuki Gsx R 750 Anniversary Edition uit 2007.
Hierbij zat Bos (Bolt on) uitlaat die ik zelf net iets te weinig vond brullen.
Dus gisteren een Akrapovic GP Series ( zonder kat en met DB Killer ) erop geplaatst en het geluid is wel 10 X harder uit die trompet.Is er een manier om dit geluid weer te reduceren , maar wel deze uitlaat te behouden ? Zijn er betere DB Killers ?
Dit is een hoorn voor de jacht?
 
Enige oplossing is dus weg met die Akra GP demper.. en er een grotere demper op te zetten.
Je hebt dan een dieper maar minder luid motorgeluid.. Al is het eigenlijk altijd te luid zonder Kat..
 
Even een andere vraag, ik weet dat er een GSXR750 anniversary is: de K5 (20th anniversary uit 2005), die heb ik namelijk zelf eentje gehad. Er is ook nog een 30th anniversary uit 2015, maar een anniversary uit 2007 komt mij niet bekend voor :?; heb je een plaatje; ben wel benieuwd.
 
Een GSX-R750 k7 (2007)) anniversary bestaat helemaal niet.
Je hebt dus de 20th anniversary 2005
En dan komt er een 25th anniversary van de 750 en ook de 1000 in 2010.L0 types

Voeg bij de speciale plaatjes hiervoor op de kroonplaat.(zie bijgevoegde schermafbeeldingen).
Blauw 25th anniversary plaatje behoort bij de GSX-R750(2010) ook wel L0 genaamd.
En het zilveren 25th anniversary plaatje bij de GSX-R1000(2010) ook wel L0 genaamd

Ik denk dat topic starter zelf van zijn GSX-R 750 k7 (2007 ) een anniversary model wilt maken.
Maar dit klopt helemaal niet.
Anders moet er op jouw kroonplaat een anniversary plaatje zitten.

Die gp akra demper is slecht te demper met db killers.
Als je toch minder geluid wilt moet je op zoek naar een andere demper.
 

Bijlagen

  • IMG_8432.PNG
    IMG_8432.PNG
    467,1 KB · Weergaven: 16
  • IMG_8433.PNG
    IMG_8433.PNG
    499,2 KB · Weergaven: 16
Een GSX-R750 k7 (2007)) anniversary bestaat helemaal niet.
Je hebt dus de 20th anniversary 2005
En dan komt er een 25th anniversary van de 750 en ook de 1000 in 2010.L0 types

Voeg bij de speciale plaatjes hiervoor op de kroonplaat.(zie bijgevoegde schermafbeeldingen).
Blauw 25th anniversary plaatje behoort bij de GSX-R750(2010) ook wel L0 genaamd.
En het zilveren 25th anniversary plaatje bij de GSX-R1000(2010) ook wel L0 genaamd

Ik denk dat topic starter zelf van zijn GSX-R 750 k7 (2007 ) een anniversary model wilt maken.
Maar dit klopt helemaal niet.
Anders moet er op jouw kroonplaat een anniversary plaatje zitten.

Die gp akra demper is slecht te demper met db killers.
Als je toch minder geluid wilt moet je op zoek naar een andere demper.
Of hij heeft wel een anniversary editie uit 2005 waarvoor in 2007 voor het eerst een NL kenteken is afgegeven.

Die akra mag de naam demper niet eens hebben.
 
Zonder dB-killer maakt die uitlaat echt wel genoeg geluid om het je medemens nog als acceptabel te laten ervaren. Persoonlijk vind ik het fijner om met killer te rijden, omdat ik dan niet constant naar een monotome zoem hoef te luisteren op de snelweg.
Denk dat jij het ook niet fijn zou vinden als je buurman elke dag om 7 uur 's ochtends z'n Harley met van die Screaming Eagles recht onder je slaapkamer raam zou starten.
 
Even een andere vraag, ik weet dat er een GSXR750 anniversary is: de K5 (20th anniversary uit 2005), die heb ik namelijk zelf eentje gehad. Er is ook nog een 30th anniversary uit 2015, maar een anniversary uit 2007 komt mij niet bekend voor :?; heb je een plaatje; ben wel benieuwd.
 

Bijlagen

  • IMG20210926203905.jpg
    IMG20210926203905.jpg
    125,3 KB · Weergaven: 28
Een GSX-R750 k7 (2007)) anniversary bestaat helemaal niet.
Je hebt dus de 20th anniversary 2005
En dan komt er een 25th anniversary van de 750 en ook de 1000 in 2010.L0 types

Voeg bij de speciale plaatjes hiervoor op de kroonplaat.(zie bijgevoegde schermafbeeldingen).
Blauw 25th anniversary plaatje behoort bij de GSX-R750(2010) ook wel L0 genaamd.
En het zilveren 25th anniversary plaatje bij de GSX-R1000(2010) ook wel L0 genaamd

Ik denk dat topic starter zelf van zijn GSX-R 750 k7 (2007 ) een anniversary model wilt maken.
Maar dit klopt helemaal niet.
Anders moet er op jouw kroonplaat een anniversary plaatje zitten.

Die gp akra demper is slecht te demper met db killers.
Als je toch minder geluid wilt moet je op zoek naar een andere demper.
Heb ook een plaatje met nr 700 zoveel van de 1000.
 
Terug
Bovenaan Onderaan