GP Series Akrapovic demper

Fiba750

Rookie
26 sep 2021
15
0
GM
Ik ben sinds kort in bezit van een Suzuki Gsx R 750 Anniversary Edition uit 2007.
Hierbij zat Bos (Bolt on) uitlaat die ik zelf net iets te weinig vond brullen.
Dus gisteren een Akrapovic GP Series ( zonder kat en met DB Killer ) erop geplaatst en het geluid is wel 10 X harder uit die trompet.Is er een manier om dit geluid weer te reduceren , maar wel deze uitlaat te behouden ? Zijn er betere DB Killers ?
 

Bijlagen

  • Screenshot_2021-09-24-20-15-53-17_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    Screenshot_2021-09-24-20-15-53-17_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 65
Even snelle check op je kenteken :$. Het is in ieder geval geen geïmporteerde motor; hoogstwaarschijnlijk overjarig. Bouwjaar 2007 is wat misleidend, aangezien de motor alleen in 2004/2005 is geleverd. Het bouwjaar geeft aan wanneer de motor op kenteken is gezet.

E23AAA8B-0A75-40B4-A5A6-42B6A7733466.png
 
Nee der was niks aan gelast of iets.Maar er zat een 20th anniversary uitlaat op met systeem.En die bos Bolt on is er later op gezet
Ik ging ff uit van een k7 🙈....die heeft wel zo'n schoenendoos.
Persoonlijk vind ik die bos mooier staan dan die trompet. Als je wat meer geluid uit die bos wilt kun je die een stuk inkorten. Of openmaken en dempingswol vervangen door iets wat minder demping geeft, staalwol oid. Of helemaal weglaten :+
 
Ik ging ff uit van een k7 🙈....die heeft wel zo'n schoenendoos.
Persoonlijk vind ik die bos mooier staan dan die trompet. Als je wat meer geluid uit die bos wilt kun je die een stuk inkorten. Of openmaken en dempingswol vervangen door iets wat minder demping geeft, staalwol oid. Of helemaal weglaten :+
K5 was nog van de oude stempel, zat nog niet zo’n grote bak onder; dat is daarna pas begonnen.

De anniversary had een speciale uitlaatdemper, die licht gevlamd/verkleurd was.
 
K5 was nog van de oude stempel, zat nog niet zo’n grote bak onder; dat is daarna pas begonnen.

De anniversary had een speciale uitlaatdemper, die licht gevlamd/verkleurd was.
Klopt helemaal, ben nog niet zo thuis in al die gixxer modellen.......sinds een jaar weer een Soes na 30 jaar CBR gereden te hebben.......was nogal Honda minded :+ Maar vermaak me prima op mijn Soesje :)
 
Klopt helemaal, ben nog niet zo thuis in al die gixxer modellen.......sinds een jaar weer een Soes na 30 jaar CBR gereden te hebben.......was nogal Honda minded :+ Maar vermaak me prima op mijn Soesje :)
Heb een hele serie GSXR-en gehad (zie onderschrift); na wat vreemdgaan nu een BMW S1000RR.

Vond na de GSXR1000 van 2007/2008 de modellen er niet mooier op worden, maar dat is persoonlijke smaak.
 
Heb een hele serie GSXR-en gehad (zie onderschrift); na wat vreemdgaan nu een BMW S1000RR.

Vond na de GSXR1000 van 2007/2008 de modellen er niet mooier op worden, maar dat is persoonlijke smaak.
Mijn vorige Soes was een gsx 550 es. Alweer lang geleden. Vastgeslagen versnellingsbak en een dealer en importeur die niets wilden doen terwijl het een bekend probleem was heb ik Suzuki toen afgezworen.................maar de kwaliteit van Honda is ook niet meer wat het geweest is heb ik gemerkt met mijn 2006 blade.......Dus toch weer een Soes. En smaak is zeker persoonlijk. Maar zo'n S1000RR is zeker niet verkeerd :t
 
Mijn vorige Soes was een gsx 550 es. Alweer lang geleden. Vastgeslagen versnellingsbak en een dealer en importeur die niets wilden doen terwijl het een bekend probleem was heb ik Suzuki toen afgezworen.................maar de kwaliteit van Honda is ook niet meer wat het geweest is heb ik gemerkt met mijn 2006 blade.......Dus toch weer een Soes. En smaak is zeker persoonlijk. Maar zo'n S1000RR is zeker niet verkeerd :t
Thanks!

GSX550ES is echt een oudje; ik heb ooit een GSX750ES gehad, was een fijne motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan