GP van Phillip Island

Wie wint de GP?

  • Hayden

    Stemmen: 5 13,9%
  • Pedrosa

    Stemmen: 4 11,1%
  • Rossi

    Stemmen: 15 41,7%
  • Capirossi

    Stemmen: 7 19,4%
  • Melandri

    Stemmen: 3 8,3%
  • Gibernau

    Stemmen: 1 2,8%
  • Stoner

    Stemmen: 0 0,0%
  • Tamada :P

    Stemmen: 1 2,8%

  • Totaal aantal stemmers
    36
ik vond het wel jammer dat het begon te regenen. ben benieuwd hoe nakano het eraf had gebracht als het droog was gebleven... zal hij zijn tempo volgehouden kunnen hebben de hele race? meestal is het sterkste punt van nakano de laatste 10 ronden, dan kruipt hij altijd nog wat plaatsjes naar voren.

Jammer voor Nakano idd dat het ging regenen, hij deed het erg goed op het droge asfalt...
 
Hoe de motogp race begon was al super en dan met name hoe snel nakano weg schoot en rossi iedereen voorbij ging alsof het geen moeite koste. Toen kwam de wisseling van motoren en prachtig hoe Melandri zich naar voren racete. Rossi is zonder meer mijn grote held, werkelijk heeeeerlijk hoe hij die allerlaatste bocht ook nog eens Gibernau zijn eerste podium plaats met een ducati naar de maan schoot :P Dat gezicht ook van hem in de pits }) het is ook altijd Rossi die hem dwars zit, hihihi.

Nog maar 21 punten achterstand, hoe zal dit gaan aflopen. Valencia zal de beslissende race zijn, maar nu op naar Motegi Japan!!!!
 
Is de 125 race ook ergens terug te zien?
In het bijzonder het moment waarop Gadea en Pasini van de baan raken, Gadea met oogkleppen op de baan weer opragt en Joey Litjens van zijn motor doet stuiteren..

Tsjongejonge wat een debiele actie. -O- Arme Joey. Hij schijnt oké te zijn.
yep... dat was zeker geen beste actie... te bescheten om zelf de motor neer te leggen zoals pasini dat netjes deed, en het maar van het geluk laten afhangen... of het ongeluk van een ander... :(

zo iemand brengt toch bewust andere rijders in gevaar, staat daar geen schorsing op oid?
 
zo iemand brengt toch bewust andere rijders in gevaar, staat daar geen schorsing op oid?

Mijn idee. :Y
In elk geval een beste waarschuwing.. het zou wel zo redelijk zijn als de Dorna tenminste íets onderneemt, zij het niet via een kleine aansporing van Joey / Molenaar Racing.
 
no problem

Het was dus zo dat Stoner Hayden ophielt voor een paar laps en daarom te weinig tijd had om Rossi in te halen...

Crash.net:

Honda 'disappointed' as Rossi escapes punishment.

Nicky Hayden's Repsol Honda team manager has expressed his 'disappointment' at the decision not to punish Valentino Rossi for allegedly overtaking under yellow flags during Sunday's Australian Grand Prix.

Rossi is currently locked in an increasingly tense title fight with Hayden, who leads the 2006 MotoGP World Championship by a reduced 21 points over reigning five-times title holder Rossi after the Italian gained a further five points on the American at Phillip Island.

Rossi and Hayden had both battled their way back from poor starts and were fifth and sixth respectively when the moment of controversy occurred, on lap 18 of 26, as Rossi reportedly passed Casey Stoner under waved yellow flags following an incident involving Carlos Checa.

Rossi retained his position ahead of Stoner into the next corner, gaining valuable time on Hayden as a result, but Race Direction later ruled that no further action should be taken as it was deemed Stoner had momentarily re-passed Rossi.
 
Schopt nog even een open deur in.

Waar kon je de races ook alweer downloaden van de MotoGP, heb er wel eens ergens wat over zien staan maar weet niet meer waar :?

Pedrosa is absoluut een goede rijder dat zal ik zeker niet ontkennen, die gaat zeker een WKtje meepakken bij de grote jongens :)
Alleen ik mag hem niet :+
Dat heb je wel eens met mensen, zoals ik ook Alonso niet mag in de F1...hun gezicht/houding of wat dan ook staat me niet aan, kan er niks aan doen :P
 
Zo ik heb nog nooit zohard gejuicht voor de tv als toen ik rossi die laatste bocht uit zag komen. meesterlijke GP weer. en die slide van melandri :P
 
Laatst bewerkt:
zijn er ergens nog foto;s van de start te vinden? meestal op crash, maar kan dit keer nix vinden
 
Terug
Bovenaan Onderaan