Gps aansluiten op de motor

5150jaap

Rookie
23 jan 2019
19
1
Zevenbergen
Hoi, ik kreeg vandaag een gps module van aliexpress binnen en er stond makkelijk aansluiten???? Er zitten 4 draden, rood, zwart(voor de accu toch) en een witte en een gele draad. Ik zou niet weten waar de witte en gele draad voor zijn? Weet iemand hoe ik die aan moet sluiten?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 9
  • image.jpg
    image.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 9
Zo eentje heb ik ook weleens getest. Rood en zwart is inderdaad voor op de accu, de witte of de gele is voor op het contact (zodat je weet of hij in gebruik is; kan worden doorgegeven via SMS) en de andere voor een maak/verbreekcontact óf om een apparaat op afstand te bedienen. Precies weet ik het niet, zat er geen handleiding bij?

Er is mogelijk wel een probleem, zie foto. Op de plaats van het vierkantje rechts hoort een keramische GPS-antenne te zitten, maar zoals je ziet ontbrak die bij mij. Je het dus geen op GPS gebaseerde locatiebepaling, maar enkel op het mobiele signaal. Kun je er zomaar een kilometer naast zitten...
Dikke kans dat het bij jou ook het geval is.

IMG_0259.jpg
 
Zo eentje heb ik ook weleens getest. Rood en zwart is inderdaad voor op de accu, de witte of de gele is voor op het contact (zodat je weet of hij in gebruik is; kan worden doorgegeven via SMS) en de andere voor een maak/verbreekcontact óf om een apparaat op afstand te bedienen. Precies weet ik het niet, zat er geen handleiding bij?

Er is mogelijk wel een probleem, zie foto. Op de plaats van het vierkantje rechts hoort een keramische GPS-antenne te zitten, maar zoals je ziet ontbrak die bij mij. Je het dus geen op GPS gebaseerde locatiebepaling, maar enkel op het mobiele signaal. Kun je er zomaar een kilometer naast zitten...
Dikke kans dat het bij jou ook het geval is.

Bekijk bijlage 1352300
Hoi, als ik alleen de zwRte en rode aansluit op de accu en de witte en gele niks mee doe kan dat dan? Of wat moet ik precies doen met de gele en witte ? Kan zonder? Of beter met?
 
Zwarte en rode zijn in principe voldoende. De andere registreren alleen zaken zoals wanneer het contact aan- of uitgezet wordt, ze dienen niet als stroomvoeding.
Je kunt het apparaat instellen om iets te doen met zo'n registratie, maar dat hoeft niet. De witte en de gele draad hoeven ook niet per se aangesloten te zijn.

Heeft de jouwe een GPS-antenne?
 
Zwarte en rode zijn in principe voldoende. De andere registreren alleen zaken zoals wanneer het contact aan- of uitgezet wordt, ze dienen niet als stroomvoeding.
Je kunt het apparaat instellen om iets te doen met zo'n registratie, maar dat hoeft niet. De witte en de gele draad hoeven ook niet per se aangesloten te zijn.

Heeft de jouwe een GPS-antenne?

Hoi er zit wel een antenne op denk ik, via de achterkant zit een veertje die maakt contact met de printplaat als hij dicht is. Zie foto
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    803,6 KB · Weergaven: 8
Duidelijk, er zit geen GPS-antenne op.
De plaatsbepaling is zo onnauwkeurig, daar heb je eigenlijk niets aan. Je kunt nog net zien in welke stad/dorp je motor staat, maar daarmee houdt het ook op.
Ter indicatie: voor een tracker die wel met GPS werkt betaal je toch al gauw het dubbele van wat dit ding gekost heeft.
 
Duidelijk, er zit geen GPS-antenne op.
De plaatsbepaling is zo onnauwkeurig, daar heb je eigenlijk niets aan. Je kunt nog net zien in welke stad/dorp je motor staat, maar daarmee houdt het ook op.
Ter indicatie: voor een tracker die wel met GPS werkt betaal je toch al gauw het dubbele van wat dit ding gekost heeft.
Er stond bij real live tracking. Dacht kan proberen voor 7 euro
 
Ik denk dat die GPS het wel doet, ik heb een standalone in behuizing en die geeft gewoon tot op 2 meter zuiver de lokatie aan, ben er gewoon blij mee :Y
Stuurt na een activatieSMS een SMS terug met een Google-maps link waarin je precies de lokatie terugziet, ding was 11 euro en SMS gaat niet via een platform maar gewoon direct
 
Bij het kopen altijd opletten of er iets over de nauwkeurigheid staat vermeld (rond de 5 meter), de naam van het apparaat alleen zegt niet voldoende.
De GPS-antenne is bij dit soort trackers meestal een vierkant blokje:

gpsantenne.png
 
Da's lastig, er zijn een hoop van die dingen op de markt die erg op elkaar lijken. Daardoor is het vaak een gok bij het bestellen. Het kan ook zijn dat wanneer je later iets opnieuw bestelt je niet hetzelfde product krijgt. Kijk bijvoorbeeld naar het apparaat van de TS: de print heeft duidelijk ruimte voor een antenne, ze hebben hem weggelaten om een paar extra centen te verdienen. Het opschrift op de behuizing hebben ze niet eens weggehaald...
Ik heb vooral veel ervaring met apparaten die niet goed zijn, dus ben ik toch een beetje terughoudend met het aanraden van iets.
Deze wordt nu langdurig getest en laat goede resultaten zien: Auto GPS Tracker Locator Voertuig Motorcycle Tracking Apparaat
 
Ja, een zo goedkoop mogelijke. Zelf laat ik hem online loggen, daarvoor moet je wel een abonnement met data hebben.
Die van Simpel kost €2,50/mnd voor 250 MB, is meer dan genoeg voor continu gebruik (1x per minuut loggen)

De positie incidenteel opvragen gaat via SMS, daar volstaat een goedkoop prepaidkaartje. In dat geval wel opletten dat het beltegoed meestal beperkt houdbaar is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan