GPS: Een OSX tool voor itn naar itf

willem169

MF veteraan
22 mrt 2002
4.017
254
Bleiswijk
Hoi. Ja, wéér zo'n GPS route convert topic. Ja.
Alleen heb ik het idee dat ik de enige op deze aardkloot ben met dit probleem:
• Route maken in Google Maps: check
• Route downloaden van de interwebz: check

En nu: Route converteren van x (maakt niet uit) naar *tromgeroffel* ITF (Sygic).
Laat ik nu een Mac hebben. Convert-tools genoeg maar niet voor OSX :(

Wie helpt me uit de brand?
Uiterste redmiddel is het installeren van een virtual machine, maar liever niet.
 
Ik gebruik daar ook, net zoals Belgos, itnconverter voor. Die bevalt goed! Je kunt er ook zelf een route mee samenstellen op kaart.
Maar niet beschikbaar voor de mac, geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
Er is een optie wat bootcamp heet.

Hiermee kun je een windows partitie op je Mac installeren.

Het enigste wat je nodig zult hebben is een originele windows 7 of windows 8 cd.

Bootcamp staat al op je Mac.
 
Heb je een windows cd? Ik gebruik zelf virtual box met een windows installatie om windows apps te runnen.

Garmin Basecamp werkt wel op de mac, maar ik weet niet of je daar routes mee in dat formaat mee kan opslaan...
 
Wat ik al zei een virtual machine (of emulator, of bootcamp; lees: een ander os binnen osx) is laatste redmiddel. Zal de Garmin software eens proberen dan :)
 
RouteConverter heb ik al gevonden, maar deze werkt helaas niet. Als ik de app open krijg ik de melding dat het bestand is beschadigd en het niet geopend kan worden. Lekker handig.
 
En inmiddels RouteConverter wel geopend (zowel via web Java applet) als lokaal (Gatekeeper uitzetten) maar deze kan alsnog NIET naar het juiste Sygic format converteren.
 
Ook GPSBabel geraadpleegd, maar ook die kan niet naar het juiste format converteren.
Las bij Sygic dat je .upi en .rupi files ook kunt importeren naar je iPhone (via iTunes), maar ook naar dat bestandsformaat valt niet te converteren.

Sygic zegt zelf:
You can find instructions how to convert .txt or .csv files to compatible .upi / .rupi format in the section POI Convertor.

Maar vervolgens is die zogenaamde POI Converter ner-gens te vinden :(
Dit begint langzamerhand vervelend te worden. Hoe moeilijk kan het zijn? En, ik ben toch niet de enige Mac gebruiker die gewoon een simpele router wil uitstippelen of downloaden en op zijn telefoon wil zetten????

#grrr
 
Convert-tools genoeg
Nou, dat valt nog tegen...
De eerder gesuggereerde programma's Tyre, RouteConverter, Garmin BaseCamp, GPSBabel en Sygic POI Converter (die laatste is voor POI's, niet voor routes!) kunnen het allemaal niet. Alleen ITNconverter, maar daar heb je zoals gezegd Windows voor nodig, en om nu je Mac te gaan vervuilen met Windows is ook weer zo wat...
 
Geen echte, anders dan ITNconverter in combinatie met Windows...

(hoezo "inmiddels"? Zo oud is dit topic nu ook weer niet...)
 
Gezien het aantal berichten in begin leek het alsof je haast heb. En 't lijkt me niet dat je weken gaat zoeken naar een programma.
 
Jurgendb:
[flauw-modus] Tenzij je een MacBook Air hebt [/flauw-modus]
:+

En dat is dus het geval :P



JaVaWa:
Sterker nog, geen enkele Mac -draagbaar of niet- heeft tegenwoordig nog een ingebouwde DVD-speler...

Gelukkig heb ik nog een MacPro met dvd spelert, maar wat heeft dat er mee te maken? ;)

Paul88:
Inmiddels al een oplossing bekend?

Heb op die MacPro een Virtual Machine gemaakt met Win8.1; Die benader ik vanaf mijn MacBook Air met Screensharing (vnc). De converter zelf nog niet aan toegekomen maar neem aan dat dat gewoon werkt.
 
Gezien het aantal berichten in begin leek het alsof je haast heb. En 't lijkt me niet dat je weken gaat zoeken naar een programma.
Ik heb geen haast; 't is niet mijn topic... Daarnaast is het nog geen 3 dagen oud.

Gelukkig heb ik nog een MacPro met dvd spelert, maar wat heeft dat er mee te maken? ;)
Nou, hier heeft het mee te maken:
Het enigste wat je nodig zult hebben is een originele windows 7 of windows 8 cd.
Met mijn huidige Mac kan die CD (DVD eigenlijk) alleen als onderzettertje dienen…
 
Laatst bewerkt:
JaVaWa:
Nou, hier heeft het mee te maken:

Da was ik nie ;)


Hoe dan ook, aan de ene kant niet zo'n probleem dat het via Windows moet;

On the other hand: on the fly is lastiger. Kan me situaties voorstellen dat "men" -bijvoorbeeld tijdens ons jaarlijks motorweekend- besluit een route in te laden op de aanwezige TomTom's en Garmins, en dan moet ik toch echt achterblijven wat navi betreft.

Dat is jammer :)
 
Da was ik nie ;)
Sorry, quotefoutje; heb het aangepast.
on the fly is lastiger. Kan me situaties voorstellen dat "men" -bijvoorbeeld tijdens ons jaarlijks motorweekend- besluit een route in te laden op de aanwezige TomTom's en Garmins, en dan moet ik toch echt achterblijven wat navi betreft.
Tja, dan wordt 't lastig.... Misschien ook maar een echte GPS aanschaffen?
Aan de andere kant, je kunt altijd degenen die wel zo'n apparaat hebben volgen...

Ergens is het ook niet handig als iedereen z'n eigen GPS gebruikt. Het komt regelmatig voor dat die apparaten het niet met elkaar eens zijn; het is dan beter dat alleen de voorrijder zijn GPS gebruikt en de rest hem volgt.
 
Eens, en in de praktijk komt het daar nogal eens op neer. Geen probleem verder maar los van de prijs van de TT Rider en de Garmin kun je verder niets met het apparaat. Telefoon is wat dat betreft prima alternatief met heel wat extra's. Enige nadeel is dat ie (nog) niet met mn handschoenen werkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan