GPS houder plaatsen op stuur

Goede middag allemaal.
Ik bezit een Honda CBR600F Sport, model 2003 en 'k heb mij sinds een tijdje een Moi C320 GPS aangeschaft. Ik wil deze bevestigingen op mijn moto.

Mijn bedoeling was het volgende:

Ik maak een vierkant blokje vanuit kunststof die ik vastboor met 2 punten op mijn stuur. Ik heb geen "buis" als stuur, dus ik zou hem moeten vastzetten op de V-plaat van het stuur. Bedoeling was om het blokje over de middelste dikke schroef te plaatsen. Dus gewoon het blokje langs de onderkant uithollen zodat de schroef er schoon inpast en nog vrij spel heeft. Dan kon ik mijn gps-houder op die kunststofblok vastmaken en zo mijn gps inklikken. Maar nonkel vreesde ervoor dat het "boren van 2 kleine gaatjes" in het stuur geen goed idee is?
Wat denken jullie?
 
Ik zou ook zeker niet in mijn stuur gaan boren, kan je niet iets met klemmetjes doen?
Post eens een plaatje van je stuur en hoe je het in gedachten hebt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ideeom niet in je stuur te gaan boren.

Ik heb mijn touratech-houder middels een bout in de centrale moer van mijn stuur geplaatst. Een paar in elkaar passende U-profielen afgezaagd en op maat gefreesd en klaar.

Maar je hebt ook ram-mount delen en daar kun je allerlei maten en vormen van kopen. Moet passend te maken zijn.

full
 
Kijk eens wat rond op deze site: ram-mounts.

Inderdaad, zoiets ;)

En dan bijvoorbeeld dat montage ding wat je op de uiteinden van je spiegelbevestiging schroeft (eventueel met zo'n verlengstukje wat bovenin staat).

Boren in je "Kroon-plaat" (V-Plaat, zoals TS het wil) zou ik niet doen, en dat stuur ... als je géén "buis" als stuur hebt heb je dus "clip-on's" :)

DIT is natuurlijk helemáál ideaal als je niet, net zoals ik, dat gaatje in het balhoofd gebruikt hebt om het led'je van je alarm in te monteren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan