GPS: is dit een goed aanbod?

timpb

Die hard MF'er
10 dec 2003
382
0
Nieuwegein
Ik overweeg de aanschaf van een GPS. Ben na wat onderzoek tot de conclusie gekomen dat een Garmin GPS V voor mij wellicht een goede keus is. Is betaalbaar en ik ben niet van plan echt lange trips te maken waardoor ik in geheugennood zou kunnen komen.

Kwam op mijn zoektocht deze aanbieding tegen: http://www.sportextreme.com/pz228x20301yNLG/. Voor zover ik kan nagaan is dit de complete Europese set voor ongeveer Euro 431 inclusief verzendkosten die door de bekende Nederlandse aanbieders wordt aangeboden voor rond de Euro 100 meer.

Zie ik iets over hoofd en is dit niet zo een goed aanbod als ik denk?

Heeft iemand ervaring met deze aanbieder?
 
BTW en invoerrechten, goed punt. Aanbod is echter volgens mij inderdaad incl. BTW. Levering komt volgens mij uit Denemarken (Customer Service - Møllegården - 6933 Kibæk -Denmark, Scandinavia) dat is ook EU.....

Die 2e hands had ik ook gezien maar is volgens mij incl. de oudere v4 software, volgens mij zitten we inmiddels op v6 voor de nieuwe toestellen?
 
Denemarken = EU -> geen invoer wel Deense BTW. De prijs die je betaald is dus die + vervoer.

GPS-V zit inmiddels inderdaad al op versie 6 van het kaartmateriaal.
 
BTW en invoerrechten, goed punt. Aanbod is echter volgens mij inderdaad incl. BTW. Levering komt volgens mij uit Denemarken (Customer Service - Møllegården - 6933 Kibæk -Denmark, Scandinavia) dat is ook EU.....

Die 2e hands had ik ook gezien maar is volgens mij incl. de oudere v4 software, volgens mij zitten we inmiddels op v6 voor de nieuwe toestellen?

Upgraden van software is volgens mij zonder problemen mogelijk via www.garmin.com Dit is niet het kaartmateriaal maar de firmware versie !!
Ik weet echter niet in hoeverre een amerikaanse unit hier werkt. Positie heeft ie wel; maar de basiskaart is volgens mij US. Dus als je buiten het door jezelf geladen kaartmateriaal komt kan het weleens mis gaan.
Daarbij ligt het er een beetje aan wat voor details je wilt. Als het op straatniveau is heb je inderdaad Mappoint nodig; en dat zit volgens mij niet standaard erbij. Die software kost alleen al iets van 300 Pleuro. Versie 6 is inderdaad laatste versie (Februari 2004).
Zonder dir pakket heb je alleen de hoofdwegen en doorgaande routes...

Opletten dus. Overigens : http://www.gps-garmin.nl
Hier kun je heel wat terugvinden over gebruik van GPOS op de motor en de mogelijkheden van de GPS-V en consorten. Aanrader !

Ik heb overigens zelf recentelijk een Streetpilot aangeschaft; werkt perfect en is ook bruikbaar in auto en op de boot.
Greets, zxr
 
Laatst bewerkt:
Do yourself a favor en maak wel een stroomaansluiting voor die gps op je motor, want ik heb ook een gps V en ik kan je zeggen dat 2 cylinders ism een iets te ruim bemeten batterijvak ervoor durven zorgen dat hij NOGAL VEEL :( uitvalt door de trillingen. En aanzetten a 120 km/h lukt wel, maar dan duurt het eeuwig en 3 dagen eer ie weer een positie vastheeft. Stilstaand daarentegen gaat dit vrij snel.
 
Hmm bij mijn GPS V passen de batterijen precies hoor.. Niks te ruim bemeten. Maar een extra stroomaansluiting is toch handig, hoef je niet zo vaak de batterijen op te laden :)

[me]Acid Burn heeft dus ook een extra 'stopcontact' bij zijn stuur.[/me]
 
ben zelf ook wat informatie aan het inwinnen over de garmin gps-v. De streetpilot II is een fantastisch apparaatje wat ik erg graag zou willen, zeker gezien de uitbreiding met compact flash kaarten die ik ook al gebruik vorm ij digitale camera. Echter de prijs is zo :( :( :( :( :( dus het zal waarschijnlijk de gps-v worden. Heb gelezen dat het uploaden van kaarten voor de totale 19mb wel 45 minuten kan duren....is wel erg lang??? maar als je de detail kaarten netjes langs je route neemt moet je een iend kunnen komen lijkt me. Dit is toch mogelijk dat je kleinere blokjes over je route selecteerd? dat scheelt een hoop route en geheugen waar je niet langskomt.
 
18mb (is zo'n beetje het grootste wat ik heb geupload) duurde zo'n 20 minuten. Het is dan ook een 'ouderwetse' serieele aansluiting. De methode die jij beschrijft gebruik ik ook meestal. Alleen de detailkaarten van het stuk route dat ik rijd en eventueel meer kaarten van een omgeving mocht ik daar langer verblijven.
 
Als je op zoek bent naar een GPS moet je eerst maar bedenken welke modellen jou aanspreken en daarna even zoeken op marktplaats.nl en vooral ebay.de
Op Ebay Duitsland staat gewoon veel GPS spul.
BTW en import hoef je daar niet over te betalen, het is immers EU.

Ik heb via marktplaats zelf een Streetpilot I (eerste type, graymap en geen routeplanning) weten te bemachtigen voor een best nette prijs.

Bedenk eerst goed wat je wil.
Wil je een GPS met een kaart? Waarschijnlijk wel.
Wil je dat het ding voor jou de route helemaal voorkauwt en jou gaat vertellen waar je links of rechts moet, of vind je een pijl die in de richting wijst van je bestemming genoeg?
Ik ben dus gegaan voor het laatste. Het ging mij er puur om dat ik niet verdwaal en weet waar ik op dat moment ben, aan een routeplanner had ik zelf geen behoefte. En met het "rijden op de pijl" kom je op de mooiste weggetjes waar je normaal nooit terecht zou komen. En je kan gewoon zelf je route bepalen, wat ik zelf dus 10 keer leuker vind dan een route rijden die voor je uitgestippeld is.

Maar goed, voor een routeplanner valt ook genoeg te zeggen.

Nog een tip: Koop een kabel om je GPS mee te voeden vanaf je accu, of koop 2 sets oplaadbare batterijen van de hoogste capaciteit die je kan vinden (2100 of 2300 mAH bijvoorbeeld). Gewone goedkope batterijen houden het niet lang uit in een GPS.
 
ik heb gekeken op ebay.de maar vind de gps-v vergleken bij notter op ebay erg duur nog. Bij notter is ie 575 en op ebay 495, plus dat hij dan uit duitsland moet komen met alle risico's van dien met garantie etc etc..... Die 80 euro heb ik er dan wel meer voor over dat je het gewoon netjes in een winkel kan kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan