GPS lader beschermen tegen roest

Xiao

MF'er
26 jun 2011
52
0
Momenteel zit er een GPS-lader op mijn moto (nog van de vorige eigenaar), maar het uiteinde dat in de gps moet is verroest. Deze lader is dan ook afgekoppeld van de batterij.

Nu heb ik bij mijn GPS een nieuwe kabel gekregen, maar ik durf hem niet goed aansluiten omdat ik schrik heb dat deze ook gaat roesten. Is er een manier om die kopjes te beschermen tegen roest?
 
tn_14231_1_2.jpg
 
Ik heb precies het zelfde probleem, het USB-stekkertje voor m'n garmin is helemaal groen en blauw van binnen en maakt nauwelijks contact meer. :X Voor ik er een nieuwe op gaan zetten ben ik ook wel benieuwd naar een goede oplossing.
 
Momenteel zit er een GPS-lader op mijn moto (nog van de vorige eigenaar), maar het uiteinde dat in de gps moet is verroest. Deze lader is dan ook afgekoppeld van de batterij.

Nu heb ik bij mijn GPS een nieuwe kabel gekregen, maar ik durf hem niet goed aansluiten omdat ik schrik heb dat deze ook gaat roesten. Is er een manier om die kopjes te beschermen tegen roest?


Wat voor een GPS heb je?
 
Stekker afdoppen met een rubber dopje,en de contactjes licht in vetten met vaseline,zodat als je de navigatie weer gaat gebruiken,doekje erover en eventueel inspuiten met contactspray.

Ook kan je de stekker afkoppelbaar maken op een punt waar het vocht niet makkelijk bij kan komen.
 
Ik had ook problemen met de aansluiting van m'n zumo 220 (is gewoon een mini usb stekker), zumo startte eigenlijk niet meer goed en bleef continue rebooten. Stekkertje en aansluiting (in de zumo) ingespoten met contactspray en werkt weer zoals het hoort :)
 
Laatst bewerkt:
Tja, de 210 heeft voor zover ik kan nagaan inderdaad alleen een mini-usb.
Wellicht weet Waypoint of er eventueel een actieve houder voor te krijgen is, zoals bijvoorbeeld voor de 660:

garmin-toestelhouder-zumo-660.jpg


Daar zit standaard een afdekkapje met rubberen pakking bij...
 
en zorgen dat hij spanningsloos is als je hem niet gebruikt anders krijg je nog meer corrossie. Mijn laders op de motoren werken prima, de motoren komen vaak buiten (ook in de winter) en het enige wat ik voor de winter doe is een likje vaseline over de contacten.

Geen probleem.

Garmin staat wel bekend om zijn rottende connectoren
 
Ik heb mijn voeding van de GPS via een schroefbare DIN-audioplug op de accu aangesloten. Zie het plaatje:

full


De druppellader kan via dezelfde plug de accu in conditie houden als dat nodig is.

Als hij niet in gebruik is kan die kunststof dop er op geschroefd worden.

Verder is alles licht ingespoten met vaseline uit een spuitbus en toen verspreid met een tandenborstel. Dat is ook gebeurd met de mini-USB aan het andere eind van de voedingskabel.

Zit al bijna 3 jaar zo en nergens problemen mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan