GPS laptimers of analyse apparaatjes

Inderdaad, waar haalt deze de hellingshoek vandaan?

Dit is volgens mij een theoretische hellingshoek gebaseerd op gps data. Zal dus niet zo accuraat zijn als een laptimer met 3 assign gyro.

Nadeel is dat je een gsm met simkaart/internet moet bijhebben en een bluetooth gps ontvanger ook omdat ontvanger van telefoon veel te zwak is om nauwkeurig te zijn maar dan nog ben je al bij al geen 100 eruo kwijt voor volledige setup gsm niet mee gerekend.

Ik gebruik de (pro) app zonder simkaart, waarvoor heb je deze nodig?
 
Hoe zijn de ervaringen?
Kun je deze makkelijk koppelen aan videobeelden?

Ik heb nog steeds niet gereden sinds dat laatste bericht. Dit jaar 0 keer en daarom nog steeds geen echte ervaring met de laptimer. Ik heb er 1 keer mee gereden op Zandvoort waarbij ik de 2e sessie in de eerste ronde er af ging en de eerste sessie bijna niet gereden had.

Misschien hangt @TonyM hier nog wel eens rond. Mede door zijn ervaringen heb ik de laptimer gekocht. Kwam voorheen regelmatig in het 600RR PC40 race topic.

Dit zijn (oude) filmpjes van hem uit dat topic. Hij heeft een TP sensor, RPM sensor en brake sensor toegevoegd aan de laptimer.



De laptimer heeft wel de crash overleeft. Zat op de kroonplaat en de motor ging over kop in de grindbak. Wel gekrast maar doet het nog prima (zo lijkt het, want heb er niet nog eens mee kunnen rijden nog).
Voor wat het waard is. Ergens toch wel prettig dat zo'n duur apparaatje wel tegen een stootje kan.
 
Laatst bewerkt:
Dit is volgens mij een theoretische hellingshoek gebaseerd op gps data. Zal dus niet zo accuraat zijn als een laptimer met 3 assign gyro.



Ik gebruik de (pro) app zonder simkaart, waarvoor heb je deze nodig?
Wel om de app te starten/connecteren met ontvanger enz had ik toch internet nodig en wifi heb je niet overal denk ik en zonder sim geen mobiele data.
Weet nog dat ik de eerste keer probeerde zonder sim dat het me niet luktte dan simkaartje gestoken mobiele data aan en 2 min later kon ik starten.
 
Wel om de app te starten/connecteren met ontvanger enz had ik toch internet nodig en wifi heb je niet overal denk ik en zonder sim geen mobiele data.
Weet nog dat ik de eerste keer probeerde zonder sim dat het me niet luktte dan simkaartje gestoken mobiele data aan en 2 min later kon ik starten.
Nou ik rij al 3 jaar zonder sim kaart wel er ff aan denken als je na een nieuw circuit gaat ff thuis de Daan te downloaden op de de wifi. Voor de rest heb je geen sim kaart nodig
 
Dit is volgens mij een theoretische hellingshoek gebaseerd op gps data. Zal dus niet zo accuraat zijn als een laptimer met 3 assign gyro.



Ik gebruik de (pro) app zonder simkaart, waarvoor heb je deze nodig?
Hmm. Theoretische hellingshoek op basis van GPS Data. Je zou zeggen dat Racechrono dat ook wel uit de telefoon kan halen.
 
Hmm. Theoretische hellingshoek op basis van GPS Data. Je zou zeggen dat Racechrono dat ook wel uit de telefoon kan halen.

Zie dat ik op m’n iPhone X de optie heb om de interne acceleratie meter en gyroscoop te gebruiken. Die optie had ik nog niet eerder gezien, wellicht dat dit toegevoegd is sinds 2018.
 
Ja ik zie hem nu ook op Android inderdaad.
Raar dat me dat deze zomer niet is opgevallen. Erg benieuwd of dat een beetje goed werkt :)
 
Ik heb nog steeds niet gereden sinds dat laatste bericht. Dit jaar 0 keer en daarom nog steeds geen echte ervaring met de laptimer. Ik heb er 1 keer mee gereden op Zandvoort waarbij ik de 2e sessie in de eerste ronde er af ging en de eerste sessie bijna niet gereden had.

Misschien hangt @TonyM hier nog wel eens rond. Mede door zijn ervaringen heb ik de laptimer gekocht. Kwam voorheen regelmatig in het 600RR PC40 race topic.

Dit zijn (oude) filmpjes van hem uit dat topic. Hij heeft een TP sensor, RPM sensor en brake sensor toegevoegd aan de laptimer.



De laptimer heeft wel de crash overleeft. Zat op de kroonplaat en de motor ging over kop in de grindbak. Wel gekrast maar doet het nog prima (zo lijkt het, want heb er niet nog eens mee kunnen rijden nog).
Voor wat het waard is. Ergens toch wel prettig dat zo'n duur apparaatje wel tegen een stootje kan.
wauw dat ziet er echt profi uit zeg!

Ik heb een dashcam ipv een gopro, wel met GPS trouwens en racechrono op een oude samsung. Lijkt me toch wel tof om die ook te kunnen koppelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
wauw dat ziet er echt profi uit zeg!

Ik heb een dashcam ipv een gopro, wel met GPS trouwens en racechrono op een oude samsung. Lijkt me toch wel tof om die ook te kunnen koppelen.
Ik neem aan dat dit kan met het programma Racerender.

Hiermee koppel je data met videobeelden en kan je deze synchroniseren zodat ze gelijk lopen.

Ik denk dat deze filmpjes daar ook mee zijn gemaakt.
 
Ik neem aan dat dit kan met het programma Racerender.

Hiermee koppel je data met videobeelden en kan je deze synchroniseren zodat ze gelijk lopen.

Ik denk dat deze filmpjes daar ook mee zijn gemaakt.
Er zijn ook nog dingetjes die je op de OBD kunt aansluiten. Daar wou ik ook nog eens naar kijken. O-)
 
Mijn 1e aankoop gedaan voor 2021 seizoen, een gopro 7 (is met gps). Nu nog een goede laptimer of dashboard.
 
Er zijn ook nog dingetjes die je op de OBD kunt aansluiten. Daar wou ik ook nog eens naar kijken. O-)

Met je daytona is dat appeltje eitje, gewoon een OBD-bluetooth stekker in je obd poort steken en connecten met racechrono ;).

Edit: Niet vergeten deze eruit te halen na gebruik of een druppellader aan te sluiten, ze verbruiken een klein beetje stroom dus na een paar weken is je accu plat ;).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan