gps met tracking system

Skippy79

MF veteraan
30 dec 2007
2.310
0
Belgie
ik ben op zoek naar een gps dat kan opnemen waar ik allemaal geweest bent. een soort tracking/logging system. Dus als ik thuis ben kan ik een mooie route van maken via tyre of mapssources of zo
Zou leuk zijn als wij ergens rijden en een verkeerd afslag pakken dat toch blijkt een mooie route te zijn, nogmaals te doen.
Bestaat er al een? garmin?
zo ja welke type aub
 
ik ben op zoek naar een gps dat kan opnemen waar ik allemaal geweest bent. een soort tracking/logging system. Dus als ik thuis ben kan ik een mooie route van maken via tyre of mapssources of zo
Zou leuk zijn als wij ergens rijden en een verkeerd afslag pakken dat toch blijkt een mooie route te zijn, nogmaals te doen.
Bestaat er al een? garmin?
zo ja welke type aub

Ik kan zo geen out of the box oplossing noemen, maar een pda/smartphone oid + een gps module en een simpel te downloaden programma is een goeie oplossing. Ik kan alleen niet op de naam van het programma komen (en ik dacht dat google maps ook zoeits kon, maar zeker weten doe ik het niet)
 
Zowel Garmin apparaten (zoals de Zumo, speciaal voor op de motor) als de TomTom (met ene gratis add-on) kunnen dat uitstekend.
 
Ik gebruik mijn Nokia N82 hiervoor :)
Programma voor downloaden en kan je op Google Earth alles precies terug zien, ook hoe had je reedt op welke plek etc.
 
@Skippy: Wil je een goede oplossing (duurder) of een low budget prutsoplossing?

Schroef een Zumo op je stuur en je hebt het complete pakket:
- Route maken op de PC(Mapsource)
- Route rijden naar eigen inzicht (linksaf slaan als jij links wil)
- Zumo uitlezen
- Track met route vergelijken in Mapsource (over elkaar heenleggen)
- Route aanpassen mbv tracklog
- Dan weer ritje maken en zo herhaalt het zich steeds tot je de perfecte route hebt :]


Wil je alleen trackloggen en niet navigeren/routes maken heb je genoeg aan een tracklogger.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat je precies zoekt, maar als het om een losse GPS-muis gaat:

De adapt AD-850 biedt deze mogelijkheid. Het apparaatje heeft mij nieuw €60,- gekost, maar deze functie heb ik nog niet uitgeprobeerd.
 
De tracklog van mijn 2610 is te klein voor mijn ritjes, daarom heb ik deze gps muis gekocht:
http://star-navigation.nl/iblue-kanaals-bluetooth-data-logger-p-65.html
Werkt heel goed.
 
ik zoek dus een navigatie system waarmee ik kan loggen, en idd om mij weer op een later tijdstip terug navigeren.
Qua prijs maakt het niet zoveel uit, want als het goed is wil ik best wat meer uitgeven, maar als er iets anders is goedkoper is dat ook goed.!!!
Liefs iets dat in mijn binnenzak past.
 
Mmmm, in je binnenzak. Als het een beetje flinke binnenzak is, nog steeds de Zumo of een willekeurige TomTom-device. Maar zwaar zijn ze over het algemeen wel. Neem dan een stoepkrijtje. Net zo handig.
 
Laatst bewerkt:
@Skippy: Wil je een goede oplossing (duurder) of een low budget prutsoplossing?

Schroef een Zumo op je stuur en je hebt het complete pakket:
- Route maken op de PC(Mapsource)
- Route rijden naar eigen inzicht (linksaf slaan als jij links wil)
- Zumo uitlezen
- Track met route vergelijken in Mapsource (over elkaar heenleggen)
- Route aanpassen mbv tracklog
- Dan weer ritje maken en zo herhaalt het zich steeds tot je de perfecte route hebt :]


Wil je alleen trackloggen en niet navigeren/routes maken heb je genoeg aan een tracklogger.

De Zumo kan rechtstreeks van een tracklog een route maken zonder bijkomstigheid van een PC oid, het nadeel hier echter van is dat al je "fouten" en stops ook in je route verwerkt zijn en dat de hele route maar 2 routepunten kent, 1 beginpunt en 1 eindpunt. Als je van de route afwijkt en er dient iets herberekend te worden dan word je dus direkt naar het eindpunt gestuurd, het is dus noodzaak om 'herberekenen" uit te zetten bij zo'n "zumotrack route"
 
Een http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=250282272728&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=015 (trackstick) kan je hier ook voor gebruiken. Kan je ook in de tas van je vrouw doen, of in de schooltas of capuchon van je kinderen.
 
dat trackstick lijkt me goed, maar ik neem aan dat je je route achteraf kan nazien? of is het alleen punt van trackstick op het moment dat je kijkt op de map???
ik denk het niet maar voor de zekerheid.

alvast bedankt iedereen
 
Ik gebruik mijn Nokia N82 hiervoor :)
Programma voor downloaden en kan je op Google Earth alles precies terug zien, ook hoe had je reedt op welke plek etc.

Wat jij wil, kan al met een Nokia N73 en een GPS module.


Inderdaad, Nokia Sportstracker, werkt erg goed en doet precies wat jij zoekt. N73 of hoger (Symbian S60 3rd OS op de telefoon)
Maakt kaartjes, tabelletjes en grafiekjes op je telefoon, die je kan exporteren, en in Gmaps krijg je bijvoorbeeld je route + snelste punt(inc snelheid) + hoogste / laagste punt.
Erg leuk speelgoed.
 
De tracklog van mijn 2610 is te klein voor mijn ritjes, daarom heb ik deze gps muis gekocht:
http://star-navigation.nl/iblue-kanaals-bluetooth-data-logger-p-65.html
Werkt heel goed.

Mijn streetpilot 3 heeft ook een beperkt track geheugen.
Ik kan hem nu met een palmpilot uitlezen maar ook routes opladen naar de streetpilot.
Programma is freeware palmpilots zijn goedkoop.

http://www.gummikoe.nl/index.php?mts_id=2

Pieter
 
Terug
Bovenaan Onderaan