GPS op scooter

@zzz: Stradje heeft zo'n ding erop(daar heb je geloof ik ook de foto van).
 
Laatst bewerkt:
Vul anders dit in: http://www.motorcyclelarr...th=65&products_id=191

Werkt ook niet? niet met firefox, noch met IE; maar €60 vzk vind ik wel wat erg veel...

Ik wacht wel even tot Stradje terug is, bedankt Vox!

Er moet toch een importeur van zijn want er zal best een aardige markt voor zijn, mits niet te duur.
 
Werkt ook niet? niet met firefox, noch met IE; maar €60 vzk vind ik wel wat erg veel...

Ik wacht wel even tot Stradje terug is, bedankt Vox!

Er moet toch een importeur van zijn want er zal best een aardige markt voor zijn, mits niet te duur.

infomeer eens bij Waypoint die hebben heel veel van die spullen
ik weet niet of ze deze ook hebben

maar kunnen ze eventueel wel bestellen mechien

staat er ook een op ebay

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...o=CRX&its=S%2BI%2BSS&itu=ISS%2BUCI%2BSI&otn=4
 
Laatst bewerkt:
Zoals vele van jullîe ben ik ook maar eens begonnen mijn
TomTom 710 op de scooter te bevestigen.
[afbeelding]

Mooi gedaan, ik ken die Tom Tom's met die bolle achterkant wel. Als dat het enige minpuntje is valt het nog wel mee. Als hij je straks overal brengt voor weinig geld is het prima toch, het is geen schoonheidswedstrijd.
 
Mooi gedaan, ik ken die Tom Tom's met die bolle achterkant wel. Als dat het enige minpuntje is valt het nog wel mee. Als hij je straks overal brengt voor weinig geld is het prima toch, het is geen schoonheidswedstrijd.

Het is ook allemaal niet zo erg want ik maak er maar weinig gebruik van.
Ik had alleen wat meer van de montage mogelijkheden verwacht.
En minpuntjes heeft hij verder niet,hij doet het altijd perfect en is razend snel.
Dus een nieuwe zal ik er zeker niet voor kopen.
De houder heeft wel een minpuntje,je kunt hem niet van stroom voorzien.
Thuis opladen dus.
 
Heb vandaag contact opgenomen met RAD Tienen, en daar kwam ik te weten dat de tasjes besteld zijn bij GIVI, in een grote hoeveelheid zelfs, maar door een vertraging bij de fabrikant, zullen ze pas tegen eind van de maand mei leverbaar zijn in de winkels en ook online.

hiermee jullie van dienst te zijn, met vriendelijke groet
verleden week zakje opgehaald bij RAD en getest op de scooter, het is eerst een beetje behelpen voordat je het ding een beetje deftig bevestigd hebt op het stuur maar eenmaal dit opgelost is, gaat het vlot.
Enige minpuntje dat je hebt is tijdens de dag en als er veel zonlicht is , is dat je schermpje niet zichtbaar is achter het plastic, maar dit kan je oplossen door een oortje te bevestigen aan je GPS.

Maar ik ben er tevreden mee, kan ik mijn tommetje zo vanuit de auto meenemen op de scooter voor woon/werk tijdens de week. In ieder geval de 40 euro zeker waard.
 
Ik heb van de week een tasje bij de Halfords gehaalt van 17,95 en dat werkt best aardig. Mooi is ook dat je het tasje vrij makkelijk van de kunstof bevestigings beugel kan afklikken dus je hoeft niet altijd het tasje eraan te hebben. Het is wel allemaal kunstof dus ik maak er nog ff iets aan om één en ander te zekeren mocht het beugeltje het begeven(het is wel gemaakt voor de fiets en motor volgens de verpakking dus ik denk dat het wel houd). Beugeltje is geschikt om ongeveer rond de diameter van een fiets/motor stuur te gaan dus heb ik er zelf nog een rubber tussen gedaan om de resterende ruimte op te vullen naar de diameter van mijn spiegel arm. Ik heb het nog niet getest maar het ziet er bruikbaar uit. Enige stomme vindt ik dat de rits aan de bovenkant zit als je hem dicht hebt(toch niet echt handig ivm waterdichtheid lijkt me) en dat er niet speciaal een kabel uitvoer is maar dit doe ik gewoon via de rits en als het slecht weer is doe ik de Tom Tom One V3 voor de zekerheid ook nog in een zip bag dus daar komt echt geen water bij. In ieder geval vindt ik het een leuke en goedkope oplossing die denk ik wel gaat voldoen voor de enkele malen dat ik gebruik wil maken van de GPS op de scooter. Ik zal nog wel eens een update geven over hoe een en ander bevalt in de praktijk.
full
 
En zo ziet het eruit aan de achterkant. Zit allemaal stevig in elkaar in ieder geval zekeren ga ik gewoon doen met een tie rap of koordje van de Tom Tom of tas naar de spiegel arm.
full
 
Als het goed is zit er een ogje aan de rits waar je hem mee sluit, daar een touwtje door en aan je spiegel als ie dan valt blijft ie hangen aan het touwtje.
 
infomeer eens bij Waypoint die hebben heel veel van die spullen
ik weet niet of ze deze ook hebben

maar kunnen ze eventueel wel bestellen mechien

staat er ook een op ebay

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...o=CRX&its=S%2BI%2BSS&itu=ISS%2BUCI%2BSI&otn=4

Dat is inderdaad de goede! TOP gevonden, Bikedan! :} En de prijs lijkt OK! Ik heb er zelf 2 opgezet en de balletjes vastgezet met secondenlijm (tegen grijpgrage vingers). Maar 1 aan de linkerkant zou eigenlijk ook genoeg moeten zijn. Ik wissel nu steeds tussen de TomTom-houder en een opzetstuk voor mijn MP3-speler (rond vlak met pinnetjes-klitteband en "wollig" klitteband achter op de MP3-speler):
full


(Ik ben ff wat minder actief op het forum omdat ik voor mijn vakantie nog een paar projecten moet afronden)
 
Past echt bij die motor, hetzelfde jaartal zo'n beetje. :)
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen gebeld met Waypoint in Notter (Rijssen) met de vraag of ze de RAM mount voor de Nuvi 250 op voorraad hadden. Hoewel de zaak op maandag gesloten is kun je er wel terecht voor het afhalen van je bestelling.
Toen ik daar aankwam lag het al klaar en ik moet zeggen voor EUR 45,- ziet het er degelijk en fraai uit; nog even experimenteren met de juiste positie.
Bedankt nog voor de tip Laagvliet :W
full

De spiegelsteun behoefde niet opgeboord te worden, past perfect.
full
 
~[/quote]
@ Eddy,

Zie bijgaande foto, zo was het door de vorige eigenaar uitgevoerd op mijn Silverwing, met een aangepaste autohouder op het midden van het stuur geschroefd, de voedingskabel tussen de bovenste en onderste kap van de stuurbekleding door geleid (rechts op de foto) en dan onder de beplating door naar de 12 V aansluiting in het linker opbergvak.
Afgebeelde houder is trouwens voor een Navigon Navi,

Gr Rene[afbeelding]
~
Alhoewel een oud onderwerp wil ik toch nog even reageren.Ik bezit een zéér goede en niet dure (300 Euro) Duitse Becker g.p.s..Deze heb ik ook midden op de stuurplaat staan bij middel van een zelfgemaakt beugelje.Alhoewel we enkel reizen bij goed weer komt er occasioneel een buitje en de g.p.s. is niet waterdicht.
Oplossing,ik heb steeds een aantal diepvrieszakjes en elastieken mee.Even over de g.p.s. trekken en elastiekje rond steun.Kost echt niks en werkt 100 % waterdicht,de kleinere zakjes passen juist rond een standaard g.p.s. klank en beeld komen ook nog zeer goed door.Daarbij komt het geluid ook nog over de intercom indien gewenst.Enkel opletten dat de elastiek nooit op het aanraakscherm drukt.
Normaal ga ik steeds voor duurzame oplossingen...maar een dure g.p.s. en toebehoren....voor op de kwetsbare scoots...... :N
Greets Ruuuuudy. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hierbij al een vraag om deze oude topic wat leven in te blazen :)

Ik heb vandaag me een scooter aangeschaft met een Garmin Zumo. Wat me wel stoort is als ik de GPS uit de houder wil halen , ik met zo'n speciaal schroeverdraaiertje telkens een schroef moet losdraaien. Volgens de verkoper is dit omwille van Diefstal beveiliging maar het stoort me wel enorm. Is er geen mogelijkheid om dit gewoon in te klikken en terug eruit zoals een Tomtom in de wagen?

Alvast bedankt
 
Hierbij al een vraag om deze oude topic wat leven in te blazen :)

Ik heb vandaag me een scooter aangeschaft met een Garmin Zumo. Wat me wel stoort is als ik de GPS uit de houder wil halen , ik met zo'n speciaal schroeverdraaiertje telkens een schroef moet losdraaien. Volgens de verkoper is dit omwille van Diefstal beveiliging maar het stoort me wel enorm. Is er geen mogelijkheid om dit gewoon in te klikken en terug eruit zoals een Tomtom in de wagen?

Alvast bedankt


is dit wat scooterlover

Hèt WayPoint GPS Forum • Toon onderwerp - Veiligheidsschroefje Zumo motorhouder

heb ik er ook op zitten zo'n schroefje en werkt goed

zonder het vast te zetten zou ik niet doen als ik jou was op de motor
ivm los trillen

:W
 
Ik had vorig jaar al via marktplaats 2 van die schroefjes besteld (1 reserve) Het werkt PERFECT !!! Het schroefje blijft net als het orriginele schroefje gewoon in de houder zitten wanneer je de garmin er niet in hebt. Je draait hem heel snel vast en los.
Erg makkelijk. Ben blij dat ik hem heb !

Maar inderdaad... uitkijken dus bij een benzine pomp etc wat JIJ draait hem zo los maar anderen dus ook. Je hebt er namelijk niks voor nodig.
 
Laatst bewerkt:
Dan doe je 'm met tanken in je zak als je het niet vertrouwd...
Ik heb een waterdichte Nuvi 510 met een gewoon kliksysteem. Werkt perfect, al kloppen sommige dingen niet hoor. Dan geeft ie afstanden (benzinepompen bijv.) hemelsbreed aan en dan klopt het nog niet. Maarja, dat soort geintjes doet TomTom ook wel eens fout.
 
Neu ik doe hem niet in mijn zak. Ik rij mijn vespa dan altijd door tot onder het raam als het een pomp is waar het niet druk is dan kan ik hem ook goed in de gaten houden.
Als het wel erg druk is en ik een stukje van mijn vespa weg moet lopen draai ik hem snel even los inderdaad en neem hem dan mee in mijn helm.
Helm moet bij erg veel benzine pompen toch af :? al heb ik een jethelm en ze mijn gezicht volledig kunnen dien. Irri
 
Ik doe nooit m'n helm af. Ik heb een systeemhelm. Met klep omhoog heb je eigenlijk een soort jethelm. Nooit gezeur gehad. Maar het liefste tank ik bij onbemande tankstations. Als ze maar zien dat je een motorscooter hebt ipv een bromscooter... (bij de bemande stations)
 
Hier in Zwolle was het nooit, de verassing was dus ook groot toen ik mijn helm toch echt af moest zetten bij de pomp waar ik altijd tank. In Noord Holland moest ik dat al in het voorjaar. Behoorlijk irritant vind ik.

En al die jochies dan met die mutsen op en eeuwig en altijd rond lopen met een capuchon ?? Das toch hetzelfde maar goed... we dwalen af van het topic maar om hier nou een eigen topic voor te openen.. :?

Het helmen af bij tankstation anders denken ze dat je een overvaller bent topic _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan