GPS op scooter

Die schroefjes kun je ook bij een ijzerwarenzaak halen en dan stukje goeiekoper dan 4,75.
 
Ik moet toch wel zeggen dat ik zo'n route gps een enorme verrijking vindt. Je tuft wat rond, toetst een bestemming in, tuft daar weer wat rond enz,enz... Je hoeft nooit bang te zijn te ver af te dwalen, hij vind altijd de weg terug.

Je bespaart ook gewoon tijd, waardoor je nog meer kunt gaan zien. Ook voor steden is dit wel erg handig:centrum in centrum uit, fluitje van een cent.

Zoek thuis uit wat je wilt gaan zien, zet het bij favorieten en karren maar, van bezienswaardigheid, naar bezienswaardigheid.

Vroeger was het: niet te ver weg van de grote weg anders vind ik de weg niet meer terug, en zoeken op de kaart, dat kost veel tijd en stress.

Ik had altijd mijn bedenkingen bij deze dingen, maar ben nu helemaal om! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik moet toch wel zeggen dat ik zo'n route gps een enorme verrijking vindt. Je tuft wat rond, toetst een bestemming in, tuft daar weer wat rond enz,enz... Je hoeft nooit bang te zijn te ver af te dwalen, hij vind altijd de weg terug.

Je bespaart ook gewoon tijd, waardoor je nog meer kunt gaan zien. Ook voor steden is dit wel erg handig:centrum in centrum uit, fluitje van een cent.

Zoek thuis uit wat je wilt gaan zien, zet het bij favorieten en karren maar, van bezienswaardigheid, naar bezienswaardigheid.

Vroeger was het: niet te ver weg van de grote weg anders vind ik de weg niet meer terug, en zoeken op de kaart, dat kost veel tijd en stress.

Ik had altijd mijn bedenkingen bij deze dingen, maar ben nu helemaal om! :Y



Jaaaa helemaal mee eens Vox,... sinds ik mijn Garmin heb durf ik ook overal heen en elk weggetje in te slaan. Als je het zat bent of even niet meer weet druk je op de toets "naar huis" en vroeeemmm hij brengt je zo naar huis of naar een grotere weg zodat je weer weet waar je bent en vandaar weer verder kunt karren *O*
 
*O* *O* *O* TOM TOM BEDANKT !!! *O* *O* *O*

Ook afgelopen jaar heb jij weer 431,8 huwelijken gered !!!
 
Laatst bewerkt:
Het in onvoorstelbaar hoe snel navigatiesystemen ingeburgerd zijn geraakt; ik had in 2002 al navigatie in de auto en toen vroegen mensen nog wel eens:''wat is dat voor een tv-tje?''
Toen was het nog iets bijzonders .
Het gemak, de tijdbesparing, ik kon al snel niet meer zonder.
Ik heb één ingebouwde [VDO] en twee losse systemen [TomTom en een Garmin], voor elk vervoermiddel één dus.
Wel is het nog steeds zo dat de [onbegrijpelijk dure] ingebouwde systemen beter/betrouwbaarder zijn dan de losse/meeneembare systemen a la Garmin/TomTom.
Voordeel van het losse systeem is weer dat er een voetgangers-modus opzit en dat vind ik in buitenlandse steden erg gemakkelijk .
 
Wat ik eens zag op tv is dat ingebouwde navigatiesystemen aan het begin van de ontwikkelfase van een auto worden ontworpen, en tot na het pre-productieproces word daar in principe niets meer aan veranderd. Zo kan een ingebouwd systeem in termen van techniek een jaar of 3 achterlopen ten opzichte van losse module.
 
Garmin GPSmap 60Cx
Blijf dit een fantastisch apparaatje vinden.
Voor auto,fietsen en wandelen

Voor de Scooter een oude streetpilot 3 met OSM kaarten(OpenStreetMap)
Wel wat een bakbeest een beetje traag,maar heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Groote voordeel van Garmin GPSmap 60Cx.
12 uur met twee aa batterijen is geen uitzondering,zeer goed afleesbaar met zonlicht,en je steekt hem zo in je binnenzak.
 
Garmin GPSmap 60Cx wat kost zo iets??? ben helemaal niet thuis in de gps wereld.
Old school zoals mijn zoon zegt gewoon met de kaart.
Wat bedoelen ze met (Voorgeprogrammeerde kaarten Benelux + Frankrijk ) dit is heel europa? of toch niet.
 
Laatst bewerkt:
Garmin GPSmap 60Cx wat kost zo iets??? ben helemaal niet thuis in de gps wereld.
Old school zoals mijn zoon zegt gewoon met de kaart.
Wat bedoelen ze met (Voorgeprogrammeerde kaarten Benelux + Frankrijk ) dit is heel europa? of toch niet.
Als je helemaal "new school" wilt gaan koop je gelijk een iPhonem met een een RAM-mount houder, zet daar TomTom op (99 Euro), en jouw zoon ziet groen en geel van jaloezie ;-) !!

Het enige nadeel is dat bluetooth koppelen met headphones en/of Cardo-set niet goed functioneert. Daar kun je dus beter gewoon "klassieke" in-ear oordoppen voor gebruiken. Kennen ze die al op jouw "old school"? ;) :+

Laatste iPhone versie van TomTom is overigens echt wel heel aardig.
 
Laatst bewerkt:
Stradje en anderen ik ben geschrokken van de prijzen wat die dingen kosten.
Ik moet wel zeggen dat alleen voor de motor gekeken heb.
Een TomTom 99 Euro ben ik ook nog niet tegen gekomen.
Een collega heeft een mio met alles erop en eraan + levenslange update voor 140euro.
Voor die ene keer of 2 per jaar dat ik zo een ding nodig heb vind ik 635eurie voor een garmin erg veel geld.
 
Laatst bewerkt:
Stradje en anderen ik ben geschrokken van de prijzen wat die dingen kosten.
Ik moet wel zeggen dat alleen voor de motor gekeken heb.
Een TomTom 99 Euro ben ik ook nog niet tegen gekomen.
Een collega heeft een mio met alles erop en eraan + levenslange update voor 140euro.
Voor die ene keer of 2 per jaar dat ik zo een ding nodig heb vind ik 635eurie voor een garmin erg veel geld.
In mijn ogen is zo'n speciale motorversie niet echt nodig. Ik heb tijden de auto-TomTom (GO720) van het gezin gebruikt met een RAM-mount houder en dat werkte ook prima. Behalve bij regen (<3% van de tijd dat je navigatie nodig hebt), want de plastic-zakjes oplossing is niet ideaal.

Je moet overigens wel bedenken dat je bij die speciale motorgevallen de headset voor in je helm er vaak bij krijgt. En dan werkt de bluetooth naar verwachting WEL.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet de headset nog in de helm bouwen en bluetooth telefoon werkt perfect zelfs als ik iets harder rij _O-
 
Ik moet de headset nog in de helm bouwen en bluetooth telefoon werkt perfect zelfs als ik iets harder rij _O-
Dat had ik inderdaad niet zo duidelijk opgeschreven: telefoon gaat wel prima via bluetooth (maar gebruik ik eigenlijk nooit), maar muziek/navigatieinstructies niet.

Succes met je keuze indien je besluit de oude schoolbanken te verlaten :} :W
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat het is ik ben helemaal niet zo old school maar ik heb diverse apparaten in mijn bezit waaronder mijn hoofdje zolang dat nog niet defect is blijf ik het gebruiken.
Mijn spiegelreflex vind ik persoonlijk betere foto's neemt dan digitaal.
Moet er wel bij zeggen dat het reflexje ondertussen alweer 47 jaar oud is ouder dan ik zelf ben lol.
Ik hoef niet perse het nieuwste van het nieuwste te hebben.
Een voorbeeld ik heb nog steeds een beeldbuis tv iets in de 80cm werkt nog prima is onder tussen 10jaar oud, zoonlief heeft een tvt of zoiets (kom even niet op de naam) beeld is helderder maar dat geluid is duidelijk grr niet om aan te horen.
Het is maar waar je voor kiest.
 
Laatst bewerkt:
Geluid is een kwestie van welk merk je neemt en natuurlijk te verbeteren met een externe set.
Heb je ook je spiegelreflex vergeleken met een digitale spiegelreflex of met een gewone digitale point-n-shoot fotocamera?

Zo lang je geen HD apparatuur gebruikt, is een normale beeldbuis tv (liefst wel breedbeeld al ivm breedbeelduitzendingen) ook nog wel voldoende.

Wat betreft GPS (nuvi 510bt).. ik moet nog steeds een Jabra BT3030 kopen om geluid te kunnen horen in mijn helm. Maar gewoon visueel werkt het prima, zeker omdat ik met 150cc niet de snelweg vaak op wil en je de wegen binnendoor moet kennen. En daarnaast gebruik ik 'm gewoon lekker in de auto op z'n tijd.
 
Geluid is een kwestie van welk merk je neemt en natuurlijk te verbeteren met een externe set.
Heb je ook je spiegelreflex vergeleken met een digitale spiegelreflex of met een gewone digitale point-n-shoot fotocamera?
Point-n- shoot denk ik duurt ook nog even voordat je een foto kan nemen ik ga vaak al naar iets anders en dan moet de foto nog genomen worden _O- .
Mijn Leica is makkelijker in gebruik.
Nuvi 510bt goedkoopst 406€ nee dank u wel.
Ik een Garmin bij mediamarkt gezien met alles erop en eraan + levenslange update voor 150euro tasje van Givi erbij dan moet ik klaar zijn?
 
Laatst bewerkt:
Geluid is een kwestie van welk merk je neemt en natuurlijk te verbeteren met een externe set.
Heb je ook je spiegelreflex vergeleken met een digitale spiegelreflex of met een gewone digitale point-n-shoot fotocamera?

Zo lang je geen HD apparatuur gebruikt, is een normale beeldbuis tv (liefst wel breedbeeld al ivm breedbeelduitzendingen) ook nog wel voldoende.

Wat betreft GPS (nuvi 510bt).. ik moet nog steeds een Jabra BT3030 kopen om geluid te kunnen horen in mijn helm. Maar gewoon visueel werkt het prima, zeker omdat ik met 150cc niet de snelweg vaak op wil en je de wegen binnendoor moet kennen. En daarnaast gebruik ik 'm gewoon lekker in de auto op z'n tijd.

Goed afgestelde en gecalibreerde CRTs (= glazen beeldbuizen) doen zeker niet onder voor normale LCDs. Als je de ruimte hebt voor zo'n glasklomp; gewoon staan laten! :Y

Je oude spiegelreflex zul je tot in de puntjes kennen en beheersen. Als je de huidige generatie digitale spiegelreflex zou beheersen... denk dat je snel "om" zult gaan. :Y

GPS op de motor gebruik ik ook alleen visueel, net als Monomuis.
Je moet zo, zeker bij knooppunten, al je zintuigen op superscherp hebben staan en goed anticiperen. Voor iemand die z'n koppie graag gebruikt een serieuze oefening!

:Y


edit: ik gebruik een inmiddels 4 jaar oude Nüvi 300 op een Halfords fietsstuursteuntje.
Als het regent heb ik pech; moet ie in de tas blijven. En anders rij ik super goedkoop met GPS rond.
8-)
 
Laatst bewerkt:
ALs je navi op je gsm hebt is dit ook gewoon een hele goedkope oplossing, ik heb er 18.000 km mee gereden en hij valt er niet uit of af.

Op de eerste foto staat mijn oude N70 met zowel Tomtom als Garmin XT er op en doet het 6 uur op de batterij omdat de gps ontvanger een losse is, die het een week ongeveer vol houd.

Verder heb ik de beschikking over een N95 en een N97 de 95 heeft Gamin, Tomtom, Route 66 en googlemaps de N97 maar daar heb ik alleen nog maar Stomstom en googlemaps op staan de andere software heb ik nog niet "gratis" kunnen vinden

Edit: omdat die achter de ruit zit wordt die niet nat, maar mocht je er niet helemaal zeker van zijn kun je zo'n waterdichte mount kopen (vies woord) of een gripzakje er over heen.

188ce8d6a7104453a88b9441f9f927a7.jpg



93bec964a3874f21b71113b3bd3c2424.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je hebt bij sonomax ook doppen die men aanpast op je gehoorgang met speakertjes erin, werkt perfect en je hebt gelijk gehoorbescherming voor de dagen dat je zonder gps rijd....
 
Navigatie,het geld gaat in de kaarten zitten,maar zo als ik al aangaf er zijn alternatieven.

Waarom altijd nieuw kopen,er is op marktplaats voor een redelijke prijs genoeg navigatie spul te koop.
Grootste probleem hoe hou ik het spul heel op de motor/scooter,bevestiging is zeker een punt wat aandacht verdient.
Kaartmateriaal het WWW is je grote vriend.

Fotograferen al jaren met een MF camera van 30 jaar oud.
 
Heb eens even bij dat open source gedoe gesnuffeld maar hoe werkt zuks eigenlijk, en ja ik ben een nerd wat dat betreft, ben al blij dat ik hier een berichtje op krijg....
 
Terug
Bovenaan Onderaan