GPS problemen

RSV:
Nee, je firmware blijft bewaard. Ik weet de te veranderen instellingen niet zo snel uit m'n hoofd, maar kijk bij system. In ieder geval: taal, meteres, 24h clock, timezone other +1 (+2 in zomertijd).

Devil:
Het enige wat ik kan bedenken is dat je op het toestel hebt herberekend, danwel dat je bent afgeweken van de route en het toestel zelf is gaan herberekenen. Ik neem aan dat je met de SP-III werkt; heb je wel firmware 2.5?? Ik vermoed 2.4 Even de nieuwste ophaleb van garmin.com, updates -> streetpilot. 2.5 herberekent nl. niet naar het eindpunt.
Heb je inderdaad 2.4, dan is dat voor 99% zeker de oorzaak, icm afwijken.

Groeten uit Notter,
Hans
 
Bij het uitvoeren van een harde reset is het inderdaad verstandig eerst alle routes, waypoints en tracks op de PC te laden. Verder heb je de PC echter niet nodig!

Groeten,
Hans
Jaweeeheeeel, je moet dan terug je waypoints, routes en tracks er terug inzetten en dat kan echt niet als je PC 50 km verder staat. :+
 
knip

Route berekening is niet mogelijk, je ziet alleen waar je bent. Routes uitzetten en rijden maakt de sp3 juist zo leuk. Dus maar w88 op Garmin zelf, hopelijk in release 6.0.

Ik heb maar even aan Garmin zelf gevraagd of in de release 6.0 Noorwegen zou zijn opgenomen. Nou, misschien wel, misschien niet :) Hieronder volgt het antwoord dat ik vandaag ontving:

Dear Sir,

Thankyou for your interest in Garmin!!

Please note that the Norway Mapping will hopefully be updated in Jan/Feb'04
when the Version 6 is released. Unfortunately we do not have anymore
information untill we receive the CDs which is likely to be in January.

We would like to take this opportunity to thank you for the interest you
show in Garmin products.

Should you require any further information or assistance please do not
hesitate to contact us again.


With Best Regards,

Ollie Stone
Sales Support Associate
Garmin (Europe) Ltd
 
wat ook wel handig is voor de Garmin is Points of Interests van de flitspalen in nederland.
Kan ze alleen nog nergens vinden.

Iemand enig idee :?
 
Ja eeeeeehhhhhhhhhhh.........!!!!?????

Heb je nog wel de weg naar huis kunnen vinden zonder waypoint?? 8-)

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :] :] :] :] :] :] :]
:+ grapjurk, moet ik jou nu gaan uitlegen dat je ook op adres kan zoeken? :+

Moest voor m'n werk dinsdag 'even' op en neer naar Stuttgart, 3 klanten wilden een spoedlevering dus...
Was daar nog niet geweest (wel in Stuttgart: Familie) maar "kein probleem" adresjes ingevoerd en tot aan de deur nauwkeurig. Klasse he!! :}
Terug een beetje teveel file's :(
full
 
wat ook wel handig is voor de Garmin is Points of Interests van de flitspalen in nederland.
Kan ze alleen nog nergens vinden.

Iemand enig idee :?
Hmmm als garmin eigenaars de coordinaten van flitspalen in een daarvoor te openen topic plaatsen :?
 
zelf maken he ;)
k heb hier wel al code geschreven om zo een garmin file in te lezen enzo, maar de POI aanpassen nog niet geprobeerd eigenlijk. (t is nogal een vuig format)
 
Dat gebeurt vaker.
Ducati heeft ook een gps in het gamma, en dat is ook gewoon garmin met een Ducati logo op ;)
 
Ik zit te wachten op een motorbevestiging met aansluitkabels en zo voor mijn net aangeschafte 2610,en ik heb ze nog niet eens binnen, komt bmw met een nog mooiere versie voor de motor uit!! :(
Ben benieuwd hoe ze dat in Notter oplossen?
Maar zal met hun service wel goed komen denk ik.
oh ja
Wie zei dat ook weer? dat een 2610 niks was voor de motor??
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, blijft een interessante, en lange, thread dit! Zeer gevarieerde thema's ook.

Weer even in reactie op wat bovenstaands:

GOED NIEUWS !!!!!! NOORWEGEN staat op 6.0!! Zie ook:

http://www.garmin.com/cartography/mapSource/graphics/cityselectEuro/mapEurope.jpg

De SP's kent geen 'near-waypoint alerts'; dus ook al kon je de flitspalen toevoegen had je er nog niet heeel veel aan. Mooiste zou immers zijn als de SP piept als je in de buurt komt (terwijl je te hard gaat). Helaas pindakaas.
Maar toch: mocht iemand het voor elkaar krijgen om POI's (dus geen waypoints) op een cleane manier toe te voegen heeft ie van mij een goede fles wijn tegoed. Wat? een kist! (mits ie me wel vertelt hoe natuurlijk ;)

Yep: die BMW-navigator is gewoon een 2610 met extra knoppen. Hebben ze wel goed over nagedacht; worden ook hele dure knoppen. De mount is alleen te gebruiken met een toestel dat ook bij BMW gekocht is. Gaat 1980 euri kosten, zonder autopakket (pakket los is > 200 euro). Ducati (net als een paar andere merken) gaan het simpeler doen: gewoon 'ducati' erop zetten, de ducatidealers als waypoint en 'ietsje' duurder. Net als BMW met de BMW Navigator I. Was gewoon een Streetpilot, maar dan met melkglas voor betere afleesbaarheid in de zon. We verkopen ook zonnekapjes voor de SP; maar alleen aan BMW-rijders. Hoe komt dat toch?
Zonder gekheid: de BMW-verbouwing van de 2610 is doordacht en goed gedaan. Maar >> 100 euro per knopje is te duur. We zoeken in Notter naar een nog betere oplossing, maar dat duurt nog ff.

Groeten uit Notter!
Hans
 
Hmmm, blijft een interessante, en lange, thread dit! Zeer gevarieerde thema's ook.

Weer even in reactie op wat bovenstaands:

GOED NIEUWS !!!!!! NOORWEGEN staat op 6.0!! Zie ook:

Groeten uit Notter!
Hans
En zo te zien volledig :} Da's mooi voor de Noorwegen vakantievierders.
Hans laat je het ons weten wanneer je de cd binnen hebt?
 
Versie 6 is nog niet voor alle kaartmateriaal leverbaar; vooralsnog vermoedelijk alleen voor de iQue (city-select). Overige versies zullen binnen de komende twee maanden volgen.

Voor de CD's moet je overigens niet bij ons zijn, maar bij Garmin c.q. de importeur: Sailtron. Via onze emailnieuwsbrief zullen we e.e.a. nader toelichten zodra meer bekend.

Groeten,
Hans
 
zelf maken he ;)
k heb hier wel al code geschreven om zo een garmin file in te lezen enzo, maar de POI aanpassen nog niet geprobeerd eigenlijk. (t is nogal een vuig format)


eej interessant. Waar heb je de beschrijving van het fileformat van garmin vandaan (ik neem aan de mps file)?
 
Maar toch: mocht iemand het voor elkaar krijgen om POI's (dus geen waypoints) op een cleane manier toe te voegen heeft ie van mij een goede fles wijn tegoed. Wat? een kist! (mits ie me wel vertelt hoe natuurlijk ;)

Kan je iets specifieker zijn over wat je juist wil? Misschien kan ik je wel een kistje armer maken ;)
 
Versie 6 is nog niet voor alle kaartmateriaal leverbaar; vooralsnog vermoedelijk alleen voor de iQue (city-select). Overige versies zullen binnen de komende twee maanden volgen.

Voor de CD's moet je overigens niet bij ons zijn, maar bij Garmin c.q. de importeur: Sailtron. Via onze emailnieuwsbrief zullen we e.e.a. nader toelichten zodra meer bekend.

Groeten,
Hans
Ik lees op de Garmin site dat versie 6 in de huidige vorm alleen bestemd is voor de Amerikaanse markt. Als ik het goed zie dan zijn er bij de Amerikaanse versie zaken weggelaten die wel in de versie 5 voor Europa staan. Zoals full coverage van Ierland en Spanje/Portugal. Kan dit Hans?
 
Foto'tje van hoe de sp3 nu in de Galloper gemonteerd is. Rammount is op de foto niet te zien en het lijkt of de ventilatieroosters er vlak achter zitten maar dat is niet zo.
full

gelieve geen aanstoot te nemen aan het notenplastic, het zat er al in en verwijderen maakt het er niet mooier op
 
Ah i see, bezig met de info van wotsit.org?

Nee daar ben je dus geen hol mee ;)
Heb eoa ander programma gevonden dat wel correct de files kan lezen en ben daarmee aan het knutselen geslagen om dat over te zetten in mn eigen code. Die dingen van op wotsit kloppen voor geen meter voor die IMG files.
Wat ik hier heb gelukkig wel.
 
Is het ook mogelijk de kabel in de auto netjes weg te werken en bijvoorbeeld gebruik te maken van de speakers van de radio?
 
Terug
Bovenaan Onderaan