GPS Tracker

Wat wil je nog meer uitpeilen dan de locatie dan? Het oliepeil haha?

Recovery service is wel fijn als hij inderdaad in het Oostblok is, maar waarom zover laten komen? Ik ben bij diefstal meteen op de hoogte en kan er dus gelijk met de politie achteraan. Ze komen dus nooit de grens over, desnoods houdt ik ze eigenhandig tegen :)
 
De locatie is op meerdere manieren uit te peilen, zeker handig nu de gemiddelde crimineel al een yammer/container/loods whatever heeft, dan werkt je gps niet meer :)
 
Oh op die manier! Ja het voordeel van deze is dat hij voor de industrie is ontwikkeld met een nieuwe techniek. Gaat recht door containers of loodsen heen en is niet te yammen met huidige apparaten. Ze zullen inderdaad vast wel iets vinden in de toekomst om dit wel te kunnen. Maar ja dat blijf je altijd wel houden, ik ben in ieder geval ontzettend tevreden over mijn trackert :)
 
Je motor, motorscooter of scooter beveiligen is lastig. GPS systemen hebben vaak een korte accuduur en je betaald voor een gsm abonnement.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Ik hoop dat jullie wat hebben aan mijn tip! :)

Waarom klinkt dit mij als spam in de oren?
Eerste post op MF en met link waar je dit wonder apparaat kan kopen?

Kan me vergissen natuurlijk ;)



Ik heb net een bami GPS tracker gekocht, eens kijken hoe dat werkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lol, je noemt mij een spammer en zegt vervolgens zelf wat voor apparaat je hebt gekocht haha. Ik zou het hele gesprek nog eens goed doorlezen dan zie je dat er maar 1 iemand is die spamt.. Ben gewoon erg blij met mijn tracker en weet dat het altijd een issue is voor motorrijders, dus vandaar ;)
 
Zucht..............
Nou wil het geval dat dit al meer dan 50 jaar mijn vakgebied was en nu nog is als hobby
In 1997 bouwde ik zelf mijn eerste tracker voorzien van gsm module en los gps board want er was toen nog niks te koop.

Waarom komt er elke 5 jaar weer iemand voorbij die het wiel overnieuw wil uitvinden ?
Doen jullie jonge lui nou helemaal niets aan research ?

Het merendeel verwijs ik daarom ook direct naar het land de fabelen.
Verkoop praatjes of sterker, gewoon prietpraat of gebakken lucht.

GSM zit op 800, 900, 1900, 2100 MHz
Als ik goed ben geinformeerd,
zit Sigfox op 868 MHz dat is de ISM band met beperkt zend vermogen van +/- 10 mW
M2M is gemaakt voor kleine dingen zoals Sociale alarmering, de beruchte slimme meter en andere zooi waar je totaal niks aan heb.

En de grootste kolder is dat 868 MHz signaal door containers zou gaan.
Dat is complete en grote klinklkare nonsens !
Hogere Freq gaat juist NIET door containers.........

Je heb vast wel eens gehoord van de kooi van Faraday of leren jullie dat niet op die fantastische universiteiten van tegenwoordig ( wat lezen ze daar nog wel vraag ik mij af ) ?
Of zitten jullie teveel te snuiven aan de witte poeders tijdens college ?

Dan leer je nog wat van een ouwe zak van 70+++
Hoe lager de freg des te makkelijk de penetratie door gesloten objecten
Bijvoorbeeld,
Duikboten communiceren door water..... zitten op VLF = Very low Frequentie
En 868 MHz gaat never nooit niet door water ... hahaha
Sterker, water is voor 868 MHz pure sluiting. ( kortsluiting voor leek )

De moderne GSM tracker anno 2016
is heel klein ongeveer 6x6 cm
accu duur van minimaal 6 maanden
kan via SMS of een APP ook externe apparaten aan / uit schakelen zoals een start onderbreker of een rook bom of andere meer robuustere objecten :)
GSM/GPS heeft ook AREA covering
kan ook volgen op een APP, Smartphone of google maps
Prijs is een scheet en 3 knikkers.

En nou geen nonsens reacties want dat ga je altijd verliezen tegen deze ouwe rot in dit vak .. :)


Vond dit zo vreselijk onzin en verkoop verhaal dat ik van schrik wakker schrok uit mijn winterslaap.
Tot in het voorjaar mannen als de zon weer schijnt
ik ga nu weer terug in bed en vervolg mijn winterslaap ...
geeeeeuw hahaha :)
 
Laatst bewerkt:
wat wil je nu precies vertellen :?

dat gps niet voldoende is waren we al achter of moeten we nu met zn allen opzoek naar een oude duitse U-boot?

:+ :+
 
Haha wat een mooie reactie opa Bert!

Ik verwijs je graag naar dit artikel van KPN KPN: 'LoRa-netwerken worden net zo groot als 4G'

Daarin zul je lezen dat het inderdaad om een lagere frequentie gaat, dus een groter bereik. Ik heb nu ook mijn motor in de garage staan, maar kan gewoon de locatie vinden. Daarnaast, het gaat mij niet om rookbommen, torpedo's of andere funky toepassingen, dat is juist de reden dat de accuduur van die apparaten met GSM verbinding zo kort is. En dan zou ik nog een mobiel abonnement moeten nemen ook. Ik wil weten waar mijn motor is en niet om de havenklap te hoeven opladen, meer niet haha.

En oja,

Ik ben ontzettend benieuwd naar jouw GPS Tracker van anno 2016.
Als ik een gps tracker van 6 bij 6 cm met een accuduur van 6 maanden had gevonden, dan had ik die wel gekocht. Zou je een linkje kunnen sturen, drie knikkers en een scheet kan ik nog wel missen ;)

Van dat witte poeder heb je gelijk trouwens..
 
Laatst bewerkt:
Om even te reageren op het bericht dat je meestal een abonnement moet rekenen voor de interactie met je GPS-tracker, ben ik akkoord dat als je bij een bedrijf gaat om zo iets te installeren, ze meestal ook geen keuze laten.
Indien je zelf handig genoeg bent en technisch goed onderlegd bent om zelf een GPS/GPRS/SMS eventueel gecombineerd met alarminstallatie, te installeren, zijn er genoeg systemen op de markt, die je goedkoop kan verkrijgen, en waar je vrij bent om gelijk welke SIM-kaart te installeren.
In België heb je heel wat providers waarbij je met prepaid systemen voor 10 € 6 maand tot 1 jaar goed bent.
 
Handelaren uit Limburg of Brabant die lui denken altijd dat ze het ei hebben uitgevonden. Amsterdammers ook, trouwens.


linkeloet,
jo ik wordt zo moei van die mensen die denken dat alles nieuw is.
Trouwens jouw schuur of garage is geen kooi van Faraday.
Kan niet op lage freq zijn want dan heb je een loeiiiiiiiiiiiiiiiiiii van een zendvermogen nodig om 1 meter afstand te kunnen overbruggen
Nogmaals,
als ik goed ben geinformeer zit in EUROPA SIGFOX op 868.000 MHz !

En die externe dingen worden gevoed uit je auto of motor accu en niet uit de GSM?GPS accu.


Hierzo staat er 1 met accu duur van 5 jaar
afmeting 90.8mm x 52.3mm x 38.9mm
Haicom Electronics CORP.

Zo nou mag jij weer :)


Mijn GPS unit had ik zelf gebouwd met U-BLOX NMEA GPS ( zwitserland)
u-blox
en FALCOM (duitsland) GSM module
Falcom: Startseite

De hele zooi kosten in 1997 bij elkaar een vermogen van 400,00 gulden
Plus een paar uren solderen.
Ik heb hem hier nog wel ergens liggen in formaat boterham trommel


old-scooterfan
Ja jo maar dat ken je die jongelui niet aan de neus hangen.
Want alles is nieuw............ voor de studenten
Nou jongens, alles is 20 jaar geleden al een keer bedacht......
door de echte ouwe ras techneuten met rokende en stinkende soldeer bouten en zoals deze ouwe kerel ..... hahaha
Want China bestond toen nog niet en alles werd nog hier in EU bedacht en gemaakt.
Geen werkeloosheid en kon je nog geld verdienen.

Doei ...
 
Laatst bewerkt:
Zal ik het zelf dan maar weer even opzoeken jongies
Hierzo staat het, ISM band 868.000 MHZ
Dus niks nada lage frequentie maar gewoon direct naast de nieuwe 4g 820.000MHz GSM band....
( KPN 4G zit ergens tuissen 820.000 - 830.000 MHz )

Sigfox werft developers door heel Europa

Kan je aan je werkstuk scriptie toevoegen :)
 
Laatst bewerkt:
Lol

Beste Opa Bert,

Het externe apparaat wordt niet gevoed door de accu van een motor of auto. Het is een stand-alone apparaat met een batterij die tot één jaar mee gaat. Dat is de kleine die ik heb, hij is ook in iets grotere variant te krijgen met accu tot 3 jaar.
Het apparaat waar jij een link van stuurt gaat alleen zo lang mee zonder beweging. Er staat ook helemaal nergens dat hij 5 jaar mee gaat. Ze weten eigenlijk zelf niet eens precies hoe lang haha. Kijk maar naar wat ze zelf schrijven in het artikel dat je me stuurt:

Stand-by deep sleeping time up to 180Days (depending on tracking frequency)

The build in big battery provide the independent power supply even if there is no external power supply. The moving sensor will let the tracker totally switch off (only the microchip standby: 2 mAh) and the tracker can operate very long, could be years, if there is not much movements.

Ik was toch wel van plan om met mijn motor te gaan rijden als je het niet erg vind. Dus een beetje beweging zit er dik in haha. Ik hoef niks aan of uit te zetten en ben zowel thuis als buiten beschermd.

Ook zie ik nergens een prijs staan en moet ik contact opnemen met hun sales team. Ik ben bang dat het dus heel wat meer knikkers en scheetjes worden dan jij deed vermoeden!

En over het netwerk LoRa, dat betekent letterlijk Long Range: ''LoRa gains its name from the fact that it is able to provide 'Long Range' communications using very low power levels.''

Onwijs gaaf dat jij in de goede ouwe tijd lekker geknutseld hebt, maar het leven gaat door!

Ik ben klaar met deze discussie Bert. Ik ben erg blij met mijn tracker en wilde dat delen, maar ik blijf niet bezig haha.

Het beste! :D
 
linkeloet
Het externe apparaat wordt niet gevoed door de accu van een motor of auto. Het is een stand-alone apparaat met een batterij die tot één jaar mee gaat.
~[/quote]
Ik heb het over die rook melders etc. die worden gevoed uit de accu vd motor of auto.
En niet uit de accu vh de GSM dat staat in mijn 2e verhaal.
150,00 - 160,00
Geen ABO kosten gewoon lekker via je eigen netwerk of je eigen smartphone
En over het netwerk LoRa, dat betekent letterlijk Long Range: ''LoRa gains its name from the fact that it is able to provide 'Long Range' communications using very low power levels.''
Jij schrijft in je vorige bericht:
Deze techniek maakt gebruik van het nieuwe netwerk uitgerold door Sigfox en KPN speciaal ontwikkeld voor machine 2 machine. Datakosten zijn minimaal en verwaarloosbaar waardoor GPS in een keer een stuk voordeliger wordt. Ook gaat de accu met het nieuwe netwerk veel, maar dan ook véél langer mee.
En in je laatste reactie heb je het over LoRA.
En het is niet Lora maar LoraN met de N
Loran is de voorloper van GPS en is hopeloos ouderwets en achterhaald.
gaat alleen zo lang mee zonder beweging. Er staat ook helemaal nergens dat hij 5 jaar mee gaat.
How The HI-604 GPS Tracker Works :
Once fully charged, the HI-604 battery can last up to 5 years, depending on usage, it has a built-in movement sensor that can be configured directly to alert you on your mobile phone and our server automatically when the object is moved or touched. The owner can locate the asset at any time using our DTMF solution. The HI-604 unit can also be programmed to automatically report its position at regular pre-set time intervals, which could be from every 30 seconds to every 72 hours.



DIEFSTAL TIPS:
Koop een goed kettingslot liefst 2x kettingen
Maak 1x ketting vast door je achterwiel over je zadel heen.
Gebruik 2x handvat rem sloten, deze klem je aan je stuur en houden je rem hendel ingedrukt zodat de motor altijd geremd wordt en de dief er niet mee kan gaan rijden.
Zorg voor goede inbraak alarm.

Je moet voorkomen dat die motor zich verplaatst uit jouw schuur of garage
Die tracker is leuk, maar als jij er achteraan gaat heb je meestal al 2 - 4 uur achterstand en die haal je nooit meer in.

Linke loet, tonga ik wens je veel plezier met de tracker.
Hieronder nogmaals de links naar :

Informatie over Sigfox
http://www.telecompaper.c...door-heel-europa--1104025

Informatie over Loran
LORAN - Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
Lol, je noemt mij een spammer en zegt vervolgens zelf wat voor apparaat je hebt gekocht haha. Ik zou het hele gesprek nog eens goed doorlezen dan zie je dat er maar 1 iemand is die spamt.. Ben gewoon erg blij met mijn tracker en weet dat het altijd een issue is voor motorrijders, dus vandaar ;)

Niet zo happen... ik zeg "ik kan me vergissen" maar je brengt het nogal als verkoop praatje ;)

En ik heb een bami GPS tracker = Chinese cheap-ass GPS tracker. "bami" is geen merk _O-
 
Lol, je noemt mij een spammer en zegt vervolgens zelf wat voor apparaat je hebt gekocht haha. Ik zou het hele gesprek nog eens goed doorlezen dan zie je dat er maar 1 iemand is die spamt.. Ben gewoon erg blij met mijn tracker en weet dat het altijd een issue is voor motorrijders, dus vandaar ;)
Je bent een valse spammer, ik heb je nagetrokken, en je emailadres waarmee je bij MF geregistreerd bent, daarmee heb je ook de domeinnaam geregistreerd, die je nu aan het spammen bent.

Zoooo doorzichtig. Veel plezier ergens anders. Je account is geblokkeerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan