GPS verboden in Zwitserland!!!

toen de euro ingevoerd werd,
werd er gezegd dat dit eenvoudiger was om de grensen te openen,
en de prijzen recht te trekken,
ik heb er nog geen donder van gezien :N ,
heel die euro is een corrupte zaak,


gefrustreerd ben ik ervan........ :r

zo dat is eruit
Ja ik ben het helemaal met je eens. Maar uh Zwitserland heeft de Euro niet. Die heeft een Frank, weet je wel een Zwitserse Frank nog wel. :Y _O- En daar willen ze wat van jouw Euro's mee verdienen.
 
Ik vind het wel te begrijpen. Schrik me vaak dood als zo'n idioot ineens bovenop zijn rem gaat staan omdat de held ineens bang word een bekeuring te krijgen. Grote bak, linkerbaan, vlak achter je gaan zitten, laat je 'm er voorbij, ga je er weer achter rijden klap die ineens vol in de ho-ijzers. Omdat meneer op z'n GPS een flitspaal ziet. En dat moet ik maar zien aankomen als ik erachter rijd zeker.

Zo, even de knuppel in het hoenderhok })





Uiteraard geld deze redenering niet voor motoren, ik vind al jaren dat de linkerbaan gereserveerd moet zijn voor deze ridders op stalen rossen die tenminste wat doen aan mileu en file probleem ;)
 
Ik begrijp niet wat er zo gevaarlijk aan is. Omdat je ruim van tevoren wordt gewaarschuwd, heb je alle tijd om even rustig de snelheid terug te brengen op je snelheidsmeter te kijken of je misschien niet iets te hard rijdt. Lijkt mij veiliger dan op het laatste moment zo een flitspaal te zien en dan shitshishitshit vol in de ankers te gaan.

Die woordvoerder zal ongetwijfeld gaan vertellen dat iedereen nu constant te hard rijdt omdat zij de palen weten te staan, waardoor ze even gas terugnemen en weer lekker doorjakkeren. Als ze dus niet weten waar de palen staan, zal men meteen een stuk rustiger aan doen. Jaja...

Ik denk dat gewoon de veiligheid van de schatkist in gevaar komt!
 
als iemand me eerst is wil uitleggen wat GPS eigenlijk is.
werk al sinds jaar en dag met kaarten en dat bevalt me prima...
 
Misschien wil iemand me eens uitleggen wat een motor is? Ik doe het al jaren met zo'n Flintstone auto en dat bevalt me prima...... :+
 
Laatst bewerkt:
Het Global Positioning System (gps) is de commerciële naam voor een wereldwijd satellietplaatsbepalingssysteem dat is ontwikkeld voor gebruik door de Amerikaanse strijdkrachten.


A: ik ben geen satelliet
B: ik ben gaan amerikaan
C: mijn krachten strijden niet



maar het schijnt zo'n ding te zijn die Yuppen helpt verdwalen dus.

lijkt me dan een ideaal speeltje voor HD rijders O-)
 
A: ik ben geen satelliet
B: ik ben gaan amerikaan
C: mijn krachten strijden niet



maar het schijnt zo'n ding te zijn die Yuppen helpt verdwalen dus.

lijkt me dan een ideaal speeltje voor HD rijders O-)
Beetje kort door de bocht. Natuurlijk ken jij overal de weg en heb je geen haast. Maar voor de rest van de mensen is het wel belangrijk als ze ergens aan komen en ook nog op tijd. Bovendien is het goed voor het milieu want zonder GPS worden 5-10% meer kilometers extra gereden wegens zoeken.
Maar daar heb jij natuurlijk geen last van.
 
Je wordt er doodziek van....

Als er een tegenzet op de markt komt op gebied van "elektronische oorlogsvoering" inzake snelheidscontroles, dan wordt die apparatuur simpelweg verboden, zodat de geldgraaierij ongestoord door kan gaan. :r

Nu vind ik Zwitsers sowieso een onsymphatiek volkje, dus mij zagen ze er toch al, bij voorkeur niet.
Dat houd ik dus maar zo.

Helaas gaat het met de belgen dezelfde kant op :(
 
Weer echt iets voor die zwitsers :(
met radardetectors waren ze er ook als eerste bij om deze te verbieden.

ik ben bang dat de rest van europa volgt met deze onzin -O-
met al die vignetten en dergelijke gaan we weer terug naar de middeleeuwen, tijden van onderdrukking! Overheid toont weer eens machtvertoon
 
Volgens mij is dit bericht veeeeel te vroeg. Het is de eerste van de vierde niet...

:+
 
Flitspalen zijn in feite niet te onderscheiden van andere 'points of interests' zoals fastfood ketens, geldautomaten, etc.

Het enige 'speciale' is het feit dat een systeem voor het speciale type poi 'flitspaal' kan waarschuwen als je in de buurt bent en je snelheid te hoog is.

Als je altijd waarschuwd, ook al is de snelheid niet te hoog, zou je dit toch niet meer kunnen verbieden? Want dat is net als waarschuwen voor ieder ander willekeurig type poi.

Daarnaast zie ik het verspreiden van informatie over flitspalen als vrijheid van meningsuiting. Zie dat maar eens te verbieden. Op welke grond is mij iig niet duidelijk. En waarom die onbekende grond belangrijker is dan vrijheid van meningsuiting, is mij ook niet duidelijk.

vaag.
 
Beetje kort door de bocht. Natuurlijk ken jij overal de weg en heb je geen haast. Maar voor de rest van de mensen is het wel belangrijk als ze ergens aan komen en ook nog op tijd. Bovendien is het goed voor het milieu want zonder GPS worden 5-10% meer kilometers extra gereden wegens zoeken.
Maar daar heb jij natuurlijk geen last van.


Jij wil niet weten, hoeveel mijn TT me al heeft laten omrijden. Meestal kom je er achteraf achter, dat dat onding je door allerlei kronkelweggetjes laat stuiteren, terwijl je in de helft van de tijd op de grote weg je bestemming kan bereiken. en dan staat dat onding ook nog op snelste route. heel af en toe mag hij nog aan voor het laaste stukje een vreemde stadswijk in en voor de rest houd die zeurtrut haar smoel dicht.
En je wilt ook niet weten hoeveel posers elke dag met dat ding in hun blikveld over de snelweg zwalken op de dagelijkse woonwerkkilometers. Ineens weten ze de dagelijkse route niet meer. |( Het wordt nog lachen als de terroristjes gps leren gebruiken, om hun pakketjes op de juiste plaats af te leveren, want dan zetten de amerikanen het systeem uit. Durf ik te wedden, dat alle yuppen de weg kwijt zijn. :+

En ik snap die ophef niet, ik heb meer bonnen voorkomen, door goed op te letten, dan dat radardetector en gps hebben kunnen doen.
 
Jij wil niet weten, hoeveel mijn TT me al heeft laten omrijden. Meestal kom je er achteraf achter, dat dat onding je door allerlei kronkelweggetjes laat stuiteren, terwijl je in de helft van de tijd op de grote weg je bestemming kan bereiken. en dan staat dat onding ook nog op snelste route. heel af en toe mag hij nog aan voor het laaste stukje een vreemde stadswijk in en voor de rest houd die zeurtrut haar smoel dicht.


Daarom heb ik ook voor een Garmin gekozen :Y :Y :Y :Y :Y :Y

Oh ja die zeurtrut houdt bij mij altijd haar smoel (headset niet aangesloten)
kijk liever even naar het scherm.
 
MM Ik heb dan ook een Garmin en die doet het wel goed, meestal. Wel moest ik recent van Truus in de buurt van Cambridge een militair oefenterrein in :) Maar ik heb geen flitspaal gedoe er in. Dat kan ook niet in de 2610 voor zo ver ik weet. Ik ga wel eens mis met d'r maar lang niet zo vaak als zonder. Kaarten en routerol vind ik niet handig. Ik kan niet kaarlezen tijdens het rijden en iedere keer stoppen vind ik ook niks. Ik heb hem als ik aan het touren ben vaak niet aan of zelfs niet eens mee. Vriendinnetje die een hekel heeft aan gadgets vond dit toch ook wel erg handig, althans hier in Europa want in de USA rijdt zij zonder en ik miste hem daar ook niet zo, maar dan leest zij kaart en rij ik er rustig achter aan. Maar je hebt gelijk dat er mensen zijn die altijd dat ding aan hebben staan ook op trajecten die ze al 100 keer gereden hebben. Ik ken er een die hem zelfs in de eigen woonwijk aan zet.
 
hoi!!

wat dacht je van deze:

ingevolge de wet openbaarheid van bestuur (hebben ze zelf verzonnen) is de overheid (heeft zichzelf verplicht) te antwoorden op vragen van onderdanen.

in mijn geval heeft tomtom dat gedaan en de antwoorden keurig vermeld in een itn etje...
zoiets zou toch ook in zwitserland uitgevonden moeten zijn??? zijn toch allemaal papagaaien...

wellicht komt dit land dan als volgende in mijn lijstje te vermijden...
staat oostenrijk al op.
al toerend zouden mijn maat en ik de stelvio pas op gaan en zoals het echte motards betaamd NIET over snelwegen...
op alle opritten naar snelwegen wordt ook aangegeven dat men daar een vignet moet hebben...

BEHALVE op een plek waar wij uiteindelijk belandden. links een oprit naar snelweg richting de plaats waar wij naartoemoesten/wilden... ZONDER WAARSCHUWING... 20 m verder ook een weg naar links naar een plaatsje dat niet op onze kaart voorkwam. toen nog geen gps...
uit arren moede de eerste weg maar gepakt, en wat bleek???
3 a 400 m verder kwam dat verdere weggetje bij de snelweg, die op dat punt ophield te bestaan, want boeren moesten ook door een aldaar aanwezige tunnel kunnen...
op de heenweg geen problemen, maar wij zijn soms ezels...
op de terugweg, op HETZELFDE punt, maar dan tegengestelde richting, dezelfde omstandigheden...

nu echter stond oom agent met een kijker op de splitsing/invoeg en we moesten dokken...135 gulden de man, voor een stukje van 3 a 400 meter!!!!
we mochten nog wel 24 uur van snelwegen gebruik maken.
met het schuim op de bek, vanwege de wijze waarop niet alleen wij er op dit punt in worden geluisd (ja, altijd met die hollandse fahrer!) hebben we nog geen 2,4 uur nodig gehad om full speed oostenrijk uit te komen, om er nooit (nou ja, stelvio, grossglockner nog te doen) meer terug te keren.

u allen bent nu ook gewaarschuwd!!!

vr motorgroet

Wildebras
 
Naar mijn weten draaien er proeven met nagenoeg ontzichtbare manieren om op snelheid te controleren.

Maar aan de andere kant.... Er wordt ook niet geflitst bij een trajectcontrole. Dus in principe vrij onopvallend. Aan de andere kant wordt je er van tevoren voor gewaarschuwd. Wellicht omdat in die gevallen het primaire doel niet is : het vergroten van de verkeersveiligheid maar wel : minder luchtverontreiniging veroorzaken. En omdat dit niet aan te tonen was in bepaalde gebieden zijn de snelheden weer opgeschroeft.
Zover ik gelezen/begrepen had, nam de verontreiniging daar juist toe, omdat er meer files stonden.
 
Tja, 't is dat die flitscontroles alléén bedoeld zijn ter bevordering van verkeersveiligheid en dat het NIETS te maken heeft met de miljoenenopbrengsten die het teweegbrengt.
:W
Aha, vandaar dat ze vooral staan op die plaatsen waar weinig verkeersaanbod is, en op tijden dat het extra rustig is. Als er nou gecontroleerd zou worden bij wegwerkzaamheden, als er inderdaad gewerkt werd. En dan heb ik het dus niet over plaatsen/situaties als op de A15, waar tot voor kortde wegbreedte aangepast was vanwege werkzaamheden, en het dus inderdaad gevaarkijker was om een paar km/u harder te rijden dan toegestaan. Maar 's nachts op een vrijwel lege snelweg, die bovendien volledig verlicht is, een snelheidscontole neerzetten, dat lijkt minimaal op geldwolverij -O-
 
...wat een drukte om niks,.....
..de meesten hier hebben de rest van Europa zeker al gezien.. 8-)
..die twee flutlandjes , hou ff op zeg!....daar heb je geen navigatie voor nodig, je rijdt er zo omheen, en dan zie je nog veel meer moois ook.... 8-)

Als je in je navigatie/gps-systeem een Europa-kaart hebt zitten,...
GEBRUIK'em dan ook.....

:W




full
 
...wat een drukte om niks,.....
..de meesten hier hebben de rest van Europa zeker al gezien.. 8-)
..die twee flutlandjes , hou ff op zeg!....daar heb je geen navigatie voor nodig, je rijdt er zo omheen, en dan zie je nog veel meer moois ook.... 8-)

Als je in je navigatie/gps-systeem een Europa-kaart hebt zitten,...
GEBRUIK'em dan ook.....

:W




[afbeelding]
En hoe zit dat met Italië?
Is er daar niet nog zo'n flut wet dat als daar je hand opsteekt gelijk je motor in beslag wordt genomen?
Of is dat al weer terug gedraaid?
 
Ehh.. hoezo? Leeft dan Mussolini nog steeds dat je je hand moet op steken? B|
MAG
Naar Italië op de motor?

Mocht je overwegen om naar Italië te gaan met de motor, dan moet je ernstig rekening houden met een daar recentelijk aangenomen wet die een regelrechte bedreiging vormt voor elke motorrijder, dus ook voor toeristen. Tijd voor een protestactie door motorrijders!

De nieuwe wet houdt in dat elke politieagent het recht heeft een motor in beslag te nemen als de bestuurder of een duopassagier een handeling verricht die volgens hem een overtreding is. Dat dit zeer ver kan gaan is te zien in de volgende kleine selectie van handelingen die door de beschrijving in de nieuwe wet nu opeens verboden zijn:

- Rijden met één hand aan het stuur
- Rijden met een niet goed vastgemaakte helm
- Rijden met een niet goedgekeurde helm
- Het niet in de juiste (?) houding zitten op een motor
- Te veel bagage vervoeren

Aanvallen
Dit en nog veel meer is uitsluitend ter beoordeling van de betreffende politieagent. In de praktijk kan het er dus op neer komen dat je door het omhoog zetten van een vizier of het op reserve draaien van je benzinekraan al je motor kwijt kunt raken. Ook iemand groeten wordt op deze manier een riskante aangelegenheid. De in beslag genomen motor wordt eerst op kosten van de eigenaar in een depot opgeslagen. Als je er dan niet in slaagt om binnen de gestelde termijn van dertig dagen de juiste juridische stappen te ondernemen, wordt de staat automatisch eigenaar van de motor. Deze wordt daarna publiekelijk geveild. De wet was aanvankelijk bedoeld als middel tegen tassenstelende scooter-, brommer- en motorrijders. Dat is voornamelijk in zuid-Italië een vaker voorkomende verschijnsel. Tevens werd beoogd de berijders van gemotoriseerde tweewielers meer risicobewust te maken. De wet is eind augustus 2005 in werking getreden en meteen daarna is in Italië op allerlei manieren geprotesteerd en het heeft zelfs geleid tot aanvallen door groepen motorrijders op politieagenten die probeerden de wet daadwerkelijk toe te passen.

Doorgedrukt
Bij de behandeling door het Italiaanse parlement bleek dat de wet een onderdeel uit een hele reeks maatregelen was die men wilde veranderen. Daarbij zijn zoveel aanpassingen gedaan dat de gehele procedure veel langer duurde dan oorspronkelijk verwacht was. Het parlement heeft voor het zomerreces het hele pakket nieuwe regels er in één stemming doorgedrukt. Hierbij is niet meer zorgvuldig naar de werkelijke consequenties gekeken. De parlementariërs waren waarschijnlijk met hun gedachten al bezig met de op handen zijnde zomervakantie. In september 2005 zijn een paar aanpassingen voorgesteld door de minister van transport, waarbij men in een aantal gevallen negentig dagen de tijd zou krijgen om juridisch in verweer te gaan. Dit en wat andere kleine veranderingen moest echter volgens de Italiaanse wetgeving binnen zestig dagen afgehandeld en aangenomen worden anders zouden ze automatisch komen te vervallen. Doordat de regering niet aan deze wettelijke eis heeft voldaan, is de situatie nog steeds ongewijzigd van kracht. Er is nog wel toegezegd dat het opnieuw behandeld gaat worden, maar tot op heden wordt dat stilzwijgend genegeerd. De Italiaanse politici zijn nu al druk bezig met de komende verkiezingen (april 2006) en hebben hier verder geen aandacht meer voor. Een bijkomende bemoeilijkende factor is het nieuwe kiessysteem in Italië. Men stemt daar niet meer op een bepaalde politicus, maar op een partij of een coalitie. Pas na de verkiezingen worden de functies door de partijen zelf verdeeld. Het is daardoor onmogelijk om te bepalen met wie je nu in zee moet gaan om iets te bereiken.

Protest
Via de FEMA is door onze Italiaanse collega-organisatie Coordinamento Motociclisti gevraagd om vanuit alle landen een protest tegen deze idiote wet te laten horen. Dat kan op een aantal manieren. Het moet duidelijk worden dat een vakantie naar Italië op deze manier te gevaarlijk geacht wordt voor motorrijdende toeristen, want als je aan je neus krabt kun je je motor al kwijt raken. Wij zullen dat als MAG formeel per brief doen aan diverse instanties. Wat ook kan bijdragen is een rechtstreekse stroom van brieven van motorrijders aan de ambassadeur van Italië in Nederland, waarin uitgelegd wordt dat Italië op deze manier geen aantrekkelijk land meer is voor de motortoerist. Maak in je brief vooral duidelijk dat deze wet voor motorrijders ongepast en ongewenst is (de wet valt onder artikel 213-168/05 van de Wegenverkeerswet). Toerisme is een belangrijke bron van inkomsten in Italië en als ze dat zo willen houden zullen ze deze wet toch zo snel mogelijk moeten intrekken of zodanig aanpassen dat het wel afgestemd is op het beoogde doel, namelijk het bestrijden van criminelen in hun land en niet van motorrijders.
 
Laatst bewerkt:
Aha, vandaar dat ze vooral staan op die plaatsen waar weinig verkeersaanbod is, en op tijden dat het extra rustig is. Als er nou gecontroleerd zou worden bij wegwerkzaamheden, als er inderdaad gewerkt werd. En dan heb ik het dus niet over plaatsen/situaties als op de A15, waar tot voor kortde wegbreedte aangepast was vanwege werkzaamheden, en het dus inderdaad gevaarkijker was om een paar km/u harder te rijden dan toegestaan. Maar 's nachts op een vrijwel lege snelweg, die bovendien volledig verlicht is, een snelheidscontole neerzetten, dat lijkt minimaal op geldwolverij -O-
Ik zie dat het cynisme niet goed genoeg uitgedrukt is in mijn post.
TUURLIJK is flitsen ENKEL geldklopperij. (lees er mijn andere posts ivm dit onderwerp op het M-F maar op na)
 
Terug
Bovenaan Onderaan