GPS voor 17€ (zonder abbo/Sim of wat dan ook)

Ik gebruik zelf ook een samsung galaxy, dus op zich OK.
De tiles werken blijkbaar wel degelijk zonder abonnement. Je kan een premium abonnement nemen voor 1. slimme meldingen (huis verlaten zonder tile), 2 gratis batterijvervanging (blijkbaar zijn er tiles die per jaar wel vervangbaar zijn), 3. verlengde garantie ; tile defect = nieuwe.
Voor het gebruik in de moto/fiets zijn deze zaken volgens mij niet echt nodig en is dat premium abonnement dus niet nodig.
Qua prijs zie ik op amazon de tile mate momenteel voor 19€, dus toch redelijk goedkoop. Deze hebben een niet vervangbare batterij (3j) en een bluetooth range van 76m maximum.( dus minder dan de smarttag) De tile pro is wat groter, heeft vervangbare batterij , gaat tot 120m, maar kost 27€, dus momenteel ongeveer gelijk als de smarttag. Maar hij werkt dus op alle android en IOS
Dus al bij al nog altijd de moeite om ze te vergelijken.
Ik wil echt niet doorbomen, want die smarttag heeft me aan het denken gezet voor toepassingen, maar ik heb het wat moeilijk dat ie momenteel enkel zijn positie gaat doorgeven na contact met een samsung galaxy toestel. Vandaar dat ik een vergelijking maak met Tile, voor mezelf.
Wat mij niet duidelijk is bij de Tile, is of hij enkel zijn positie doorgeeft na contact met een android/IOS toestel waar ook een tile app op staat. Want in dat geval is dit een nog grotere beperking?
 
Laatst bewerkt:
Wat mij niet duidelijk is bij de Tile, is of hij enkel zijn positie doorgeeft na contact met een android/IOS toestel waar ook een tile app op staat. Want in dat geval is dit een nog grotere beperking?

Enkel smartphones waarop de tile app is geïnstalleerd zal de positie doorgeven, dit durf ik met 100% zekerheid te zeggen..
Dus als ik langs jou Tile tag zou lopen wordt deze niet opgepikt door Tile en wordt ook geen positie doorgestuurd.

Bij Samsung is het elke Galaxy toestel of er nu wel of geen SmartThings app op zit

Bij Apple precies hetzelfde maar ook iPads en noem maar op alle Apple producten dat met bluetooth werkt

Vandaar ook dat ik denk dat de Tile community vergeleken met Apple en Samsung veel kleiner is. Als dat zo was geweest dat met Tile elke Android en Apple toestel op aarde standaard een locatie doorgeeft had ik deze met 4 ogen dicht allaang gekocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: gvy
Bedankt en dat heb ik nu zonet ook teruggevonden en online gelezen. Dus , de Tile valt af voor deze toepassing.
De kans dat een random Galaxy een smarttag oppikt is vele malen groter dan de kans dat een random IOS/ANdroid toestel MET geinstalleerde Tileapp een Tile oppikt.
Zeer interessant allemaal.

Ik denk dat ik een paar smarttags ga kopen en wat testen
 
Terug
Bovenaan Onderaan