GPS voor 17€ (zonder abbo/Sim of wat dan ook)

Voor minder dan 2 tientjes heb je een traceerbaar euromuntstuk. Geen omkijken meer naar tot op het moment van diefstal... Is deze door de dief ondekt en eruit gevist heb je pech.

:W
Mocht de tracker er nog wel op zitten, dan is het te hopen dat er wel een Samsung telefoon in de buurt is, anders heb je er nog niks aan.
 
Het zoveelste topic hierover (her en der op het internet). Zo'n ding is niet bedoeld als gps tracker. Iig een AirTag van Apple niet. Als ik jouw motor jat en er dus een onbekende (niet gepairde) AirTag bij mijn iPhone blijft krijg ik gewoon een melding op m'n telefoon.
Compleet waardeloos als anti-diefstal device dus.
 
Mocht de tracker er nog wel op zitten, dan is het te hopen dat er wel een Samsung telefoon in de buurt is, anders heb je er nog niks aan.
Mocht de tracker er nog op zitten is de kans 99.9999% dat je deze terugvindt. Zal juist superblij wezen als ik een week later alsnog een melding krijg over de locatie
 
Het zoveelste topic hierover (her en der op het internet). Zo'n ding is niet bedoeld als gps tracker. Iig een AirTag van Apple niet. Als ik jouw motor jat en er dus een onbekende (niet gepairde) AirTag bij mijn iPhone blijft krijg ik gewoon een melding op m'n telefoon.
Compleet waardeloos als anti-diefstal device dus.

Niet met de Smarttag van Samsung.:Z

Ik kan met elke Android toestel opzoek gaan naar de Airtag van Apple en zelfs laten rinkelen (omdat Apple zo stom is geweest om een Android app te ontwikkelen waardoor die app nu misbruikt wordt) andersom kan dat niet. Wil je weten of er een Smarttag in de buurt is moet je een samsung telefoon hebben met de SmartThings app met tenminste 1 Smarttag geregistreerd
meldingen krijg je niet en ernaar zoeken zoals met elke willekeurige telefoon kan ook niet
 
Laatst bewerkt:
Met de SmartThings app op een Samsung kun je Smarttags vinden, ook als je er zelf nog geen hebt. Ook krijg je een melding als er een onbekende Smarttag met je meereist. Net zoals bij de app om Airtags te detecteren eigenlijk. Die functie is niet voor niets toegevoegd, het punt is namelijk dat die apparaatjes makkelijk misbruikt kunnen worden om mensen in het geheim te volgen. Die dingen zijn ook helemaal niet gemaakt als diefstalbeveiliging, maar als hulpmiddel om je verloren spullen terug te vinden.
Google schijnt trouwens bezig te zijn met het ontwikkelen van een generieke tracker detector, standaard ingebouwd in Android.
 
Niet met de Smarttag van Samsung.:Z

Ik kan met elke Android toestel opzoek gaan naar de Airtag van Apple en zelfs laten rinkelen (omdat Apple zo stom is geweest om een Android app te ontwikkelen waardoor die app nu misbruikt wordt) andersom kan dat niet. Wil je weten of er een Smarttag in de buurt is moet je een samsung telefoon hebben met de SmartThings app met tenminste 1 Smarttag geregistreerd
meldingen krijg je niet en ernaar zoeken zoals met elke willekeurige telefoon kan ook niet
Je bent wel heel erg fan van de smarttag volgens mij O-)
 
:Z

Ik wil niet flauw doen mensen maar als je over iets discussieert zorg er dan voor dat je iets weet over het desbetreffende onderwerp:t

Ten eerste als je een Samsung telefoon hebt betekend dit niet meteen dat je automatisch opzoek kan gaan naar een Smarttag.. Je zult toch echt de -SmartThings app moeten instellen.
-Een Samsung Account moeten aanmaken
-Daarna moet je nog de Vind mijn mobiel app installeren.

Als je dit allemaal hebt gedaan kan je eindelijk opzoek gaan naar Smarttags.

Meldingen dat er een Smarttag stiekem met je mee reist krijg je dus sowieso niet, ook al heb je alles wat ik daarboven heb genoemd geïnstalleerd, want anders had ik die nu wel tig keren moeten krijgen (extra Samsung en een Xiaomi thuis)

Kortom je zult heel wat moeten instellen en activeren om uiteindelijk gebruik te kunnen maken van die zoek functie. Welke persoon die geen gebruik maakt van SmartThings gaat überhaupt gebruik maken van een Samsung account. Niet veel kan ik je vertellen.

Dat Google met een app komt om bepaalde Tags te kunnen localiseren zal mischien wel zo wezen maar dit is denk ik persoonlijk van toepassing op de Chipolo, Tile en al die andere trackertjes.
de Smarttag is een beveiligd "gesloten" systeem, deze zit ingebakken in de SmartThings app en Samsung eco-systeem. Dan zal Google met Samsung moeten onderhandelen (zoals het er nu uitziet haten die 2 elkaar tot op het bot) of Samsung komt zelf met een losstaande app weggekoppeld van SmartThings of het blijft zoals het nu is... of...totdat deze ooit gehacked wordt o.i.d

Even goede vrienden hoor:W
 
Laatst bewerkt:
Maar waarom die felheid in je posts?
Heb je aandelen in deze dingen?

Het lijkt bijna op een verkooppraatje ipv het delen van een ervaring.
 
Meldingen dat er een Smarttag stiekem met je mee reist krijg je dus sowieso niet, ook al heb je alles wat ik daarboven heb genoemd geïnstalleerd, want anders had ik die nu wel tig keren moeten krijgen (extra Samsung en een Xiaomi thuis)
Als de telefoon waaraan de smarttag gekoppeld is ook meereist dan krijgen andere Samsung toestellen uiteraard geen signaal, dat gebeurt alleen als de gekoppelde items niet bij elkaar in de buurt zijn.
Kortom je zult heel wat moeten instellen en activeren om uiteindelijk gebruik te kunnen maken van die zoek functie. Welke persoon die geen gebruik maakt van SmartThings gaat überhaupt gebruik maken van een Samsung account. Niet veel kan ik je vertellen.
Maar dat geldt toch net zo goed voor de Airtag waar jij op afgeeft? daar moet je ook eerst e.e.a. voor installeren. Iemand die in het diefstal"vak" zit doet die moeite wel.

Maar goed, gezien je gaap-smileys sta je niet bepaald open voor discussie. Veel plezier met je smarttags hoor...
 
En waar bespeur je hier felheid? :)
Ik leg gewoon de werking uit van dit product omdat er mensen zijn die constant dingen beweren die niet kloppen en vergelijkingen maken met een ander product moet ik er toch het een en ander duidelijk maken.
Dit is mijn manier communiceren en van dingen uitleggen als je dat te fel vindt kan ik er niks aan doen
 
  • Leuk
Waarderingen: gvy
Als de telefoon waaraan de smarttag gekoppeld is ook meereist dan krijgen andere Samsung toestellen uiteraard geen signaal, dat gebeurt alleen als de gekoppelde items niet bij elkaar in de buurt zijn.
Dat zou dus betekenen dat mijn buren die ook mischien een samsung hebben continu een melding krijgen dat er een tag mee reist (als ik zou omwisselen van Tag) en naar me werk ga.. er hangt daar namelijk een tag tegen de muur
Die lopen zich al weken Rot te zoeken want mijn vrouw neemt deze welleens mee om dit te testen telt zeker ook niet? (Ander account en telefoon nummer en ander ID. Nee geen meldingen op haar phone.

Ik ben nog steeds volgens mij de enige die de tags heeft gekocht en uitgebreid getest heeft. Ja ik snap dat het moeilijk is om de Airtag te onderscheiden van de SmartTag want je blijft maar vergelijkingen maken Tot de volgende keer:W
 
Laatst bewerkt:
En waar bespeur je hier felheid? :)
Ik leg gewoon de werking uit van dit product omdat er mensen zijn die constant dingen beweren die niet kloppen en vergelijkingen maken met een ander product moet ik er toch het een en ander duidelijk maken.
Dit is mijn manier communiceren en van dingen uitleggen als je dat te fel vindt kan ik er niks aan doen
Bijvoorbeeld in deze post dus.

Als dit jouw manier van communiceren is zou je die ook kunnen heroverwegen, gezien de reacties die je hier bij anderen oproept zou je kunnen concluderen het geen hele constructieve of functionele communicatiestijl is.
 
Meldingen dat er een Smarttag stiekem met je mee reist krijg je dus sowieso niet, ook al heb je alles wat ik daarboven heb genoemd geïnstalleerd, want anders had ik die nu wel tig keren moeten krijgen (extra Samsung en een Xiaomi thuis)
Ik heb het over de Apple AirTag hé, niet over Android oplossingen.
 
De topic-titel is wel erg 'click-bait' en je openingspost leest een beetje als een advertorial, waarschijnlijk dat mensen daar ook over vallen.
En zoals hier al aangegeven, het is al veel vaker besproken hier op (en buiten) het forum. Leuk spul, maar beperkt qua toepassing.
 
Ik begrijp StreetGuy wel. Je ontdekt een produkt dat heel erg handig is en goed werkt en ook nog eens goedkoop. Je bent er enthousiast over. Je doet de moeite om er dieper op in te gaan en alle in's en outs te overwegen en testen. Het werkt. Dus je wil het graag delen met medeforumgenoten. Je doet dat zo uitgebreid mogelijk ( ik zit ook zo in elkaar eigenlijk) omdat je graag helder wil zijn en omdat je het een en ander getest hebt. Je bent positief gemotiveerd.
En dan komen al die commentaren ( normaal he, daarom is het een forum) . Sommige omdat ze de moeite niet doen om alles even goed te lezen, andere zeer terecht, nog andere misschien wel correct maar het is morrelen in de marge, want op alles is wel iets te zeggen, zeker als het over beveiliging, sloten en trackers gaat. Je kan het dikste slot finaal ook in een paar minuten openen met de juiste materialen. Dus je probeert eerst nog wat zaken te verduidelijken .... En tenslotte gaat men jou aanwrijven dat je slecht communiceert, of erger nog, dat je commerciele belangen hebt. Tarara. Stel je eens in zijn plaats.
StreetGuy, bedankt voor de info over deze Smarttag. Ik ga het voor mezelf even dieper bekijken. Soms zijn simpele zaken, misschien niet volledig sluitend maar wel in 90% van de gevallen efficient. Het is tenslotte poepsimpel om , als je handen aan je lijf hebt, zo'n compact dingetje, bijna onmogelijk vindbaar ( binnen een redelijke tijd) op je motor te plaatsen. Alleen al dat is interessant. En anders plaats je er 2 op heel verschillend, lastige plaatsen. Dat heet dan redundantie. Ze kosten toch geen drol
 
Laatst bewerkt:
Met mijn achtergrond in IBMS en Technische Informatica lijkt het mij heel veel (fabrikant) verkooppraat...

Om @StreetGuy dan "op zijn blauwe ogen" te moeten geloven.... zou ik moeten weten of hij mee heeft gewerkt aan de ontwikkeling van product... of dat het "van horen zeggen" van bijelkaar geraapte informatie.

ALLES wat draadloos communiceert op welke manier dan ook stuurt iets van signalen uit, anders kan het niet communiceren.
Dat betekend ook dat dat te onderscheppen is.... (of te blokkeren met een faraday-kooi effect)

Over de snelheid waarin dat gebeurd kan ik geen uitspraken doen.
 
Of zo'n tag zin heeft ligt ook een beetje aan je persoonlijke situatie. Woon jij in de grote stad en staat je motor buiten ben je ook kwetsbaarder voor gelegenheidsdieven. Die zullen minder snel jammers meenemen. Ik woon in een stadje en mijn motor staat in de schuur. Als die gestolen wordt is de kans op een gerichte diefstal veel groter en hebben ze misschien ook professionelere apparatuur bij zich. Dan redt je tag het ook niet.
 
.... En tenslotte gaat men jou aanwrijven dat je slecht communiceert, of erger nog, dat je commerciele belangen hebt. Tarara. Stel je eens in zijn plaats.

Bedankt Dat was toen idd het moment om dit topic te verlaten. Je wordt met Kim Jung Un praktijken dicht geklemd, klaar je hebt niks meer te zeggen 🤐
 
Duncan en Okami Xci , Jullie hebben absoluut gelijk dat draadloze trackers kwetsbaar zijn voor Jammers . Dat is gewoon een feit. Je kan nooit zeker zijn dat je een met tracker uitgeruste motor of fiets nog terugvindt. Maar dat geldt ook voor de duurdere, professionele trackers met simkaart. Net zoals het ook een zekerheid is dat ze een motorslot ART5 kunnen openen in minuten, met het juiste materiaal. Zo heb je ook mensen als de lockpicking lawyer, die elk slot opent, zonder destructieve middelen te gebruiken. Maar ook hij geeft toe dat de meeste dieven gewoon destruktieve middelen gaan inzetten en minder technologisch te werk gaan.
Maar dat laat niet na dat alle middelen, elk slot op een verstandige wijze geplaatst, elk trackingdevice, helpt tegen diefstal in een groot percentage van de gevallen.
Ik zie ook wel dat de mogelijkheden van dit toestelletje niet dezelfde zijn als sommige duurdere met simkaart uitgeruste devices. Deze laatste kunnen van zodra de motor verplaatst wordt, zelfs de volledige weg tracken, totdat om een of andere reden het signaal wegvalt. Maar deze blijven even goed gevoelig aan de vrij op de markt verkrijgbare jammers. Maar dat dingetje is wel heel erg compact en goedkoop en dat heeft ook zijn troeven, dus voor mij de moeite om hier minstens over na te denken. Ook voor onze zoveelste fiets die in het dorp ( niet stad) aan het station verdween en plots weer opdook :)
Wat betreft de insinuatie dat street guy zou meegewerkt kunnen hebben en belangen hebben.... Komaan, lees die mails en wat andere zaken , dan weet je zo dat dit niet zijn insteek is. Hier ga ik zelfs verder niet op in, ik vind zoiets doodjammer voor de sfeer
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor graag van Street guy als hij ze een tijdje gebruikt heeft, misschien ook handig voor andere zaken
 
Ik hoor graag van Street guy als hij ze een tijdje gebruikt heeft, misschien ook handig voor andere zaken
Hoi 🖐

Ik heb een van de tags al een poos aan mijn sleutelbos hangen en op werk zitten de sleutels in mn tas in de kantine, elke keer als ik de kantine verlaat of de afstand tussen de tag is zo groot dat de verbinding is verbroken krijg ik een melding op me smartphone, dus de functie waarbij ooit mischien je sleutels opeens op de grond vallen en jij verder doorloopt of ergens vergeet werkt dus goed.

Daarnaast heb ik de tag ook gestest door deze in de auto achter te laten en zien wat er allemaal gebeurt. Als je de app erbij pakt en de tag wilt traceren heb ik nog nooit gehad dat deze niet werd getraceerd, locatie werd keurig elke paar minuten geüpdatet door voorbijgangers overal rondom auto.

Daarnaast heb ik deze een week of 2 ook getest op de motor (die staat momenteel op de begande grond/kelder van onze appartementen complex) signaal is daar zeer slecht, zelfs gewoon telefoon signaal valt weg dus updates krijg ik bijna niet, kreeg in zn totaliteit 3x een update over die gehele periode.. het rare is dat deze elke keer werd opgepikt door iemand buiten het complex en elke keer op dezelfde plek. Dus misschien een scholier die buiten hier bij ons op het bankje zit en bluetooth muziek luisterd ofzo, met andere woorden signaal van de tag is sterk genoeg om zich door een paar muren heen te persen zolang die persoon buiten lang genoeg op 1 plek blijft zitten

Daarnaast ook getest bij de fabriek op werk.
Als je flink inzoemt dan zie je mijn auto omcirkeld met daarin de tag.
Zoals je ziet probeert de tag contact te leggen met mijn smartphone van deze afstand (welliswaar zonder muren tussen tag en mij enkel een dashboardkastje en de linker deur) en dit is zeker 150+ meter
Maar als iemand anders van deze afstand voorbij zou lopen krijg je dus op de plaats waar ik nu sta een update in de app dat je tag is gedetecteerd.. de bedoeling is dan dat jij hiernaartoe gaat en de zoekfunctie gebruikt om je tag op te sporen
20221121_212226.jpg
Screenshot_20221121_142644_SmartThings.jpg


Oja ook een paar keer meegegeven aan mijn vrouw, in de app kan je de locatie geschiedenis opvragen van een specifieke dag, kreeg toen ook gewoon te zien waar de tag werd opgepikt, door mensen in het verkeer, tankstations etc dat werkt dus ook goed
 
Laatst bewerkt:
Ik las me kort in , in deze smarttags van Samsung.
Ik vraag me af of een Tile geen beter alternatief is met dezelfde werking?
De smarttag gaat alleen lokatie bepalen als er een samsung galaxy toestel met android 8.0 of hoger in de buurt is geweest, zoals ik begreep van Streetguy en ook heb teruggevonden in online beschrijving over zijn werking.
Ik ben nooit echt diep op een tile ingeweest, maar ik meen dat deze gebruik maakt van de bluetooth connectie van elk merk android toestel en IOS toestel. ALs dat zo is, ( Ik wil hierover nog wat info zoeken) , zou hij in veel meer omstandigheden getraceerd worden.
Wat zie ik over het hoofd ? Waar zal de smarttag het verschil maken tov de Tile?
Ik weet vb niet of een tile traceerbaar is op elk android of IOS toestel, of enkel op je eigen toestel?
Zelf vond ik alvast dat de tile geen vervangbare batterij heeft.
Maar anderzijds is de tile wel IP68 (waterdicht)
 
Laatst bewerkt:
Zowel de smarttag als de airtag zijn niet echt bedoeld als diefstalbeveiliging, maar velen gebruiken hem wel daarvoor. Fietsfabrikant Van Moof adverteert er zelfs mee. Ik heb er meerdere in gebruik voor waar ze bedoeld zijn, terugvinden waar je jouw motor, auto, mtb en e-bike hebt staan. Super handig als ik tijdens een motorrit de motor ergens parkeer en de stad in loop om bv te lunchen. Voorheen maakte ik een foto van de plek (bv met straatnaam). Nu hoef ik alleen met mijn iPhone terug te navigeren. Ook krijg ik een melding als mijn zoon mijn auto meeneemt. De airtag registreert dan beweging. Dus ook bij een onverhoopte diefstal is dit het geval. Overigens werkt de politie wel vaak mee als je aangeeft dat jouw voertuig te traceren is met find my phone/airtag.
 
Ik las me kort in , in deze smarttags van Samsung.
Ik vraag me af of een Tile geen beter alternatief is met dezelfde werking?
De smarttag gaat alleen lokatie bepalen als er een samsung galaxy toestel met android 8.0 of hoger in de buurt is geweest, zoals ik begreep van Streetguy en ook heb teruggevonden in online beschrijving over zijn werking.
Ik ben nooit echt diep op een tile ingeweest, maar ik meen dat deze gebruik maakt van de bluetooth connectie van elk merk android toestel en IOS toestel. ALs dat zo is, ( Ik wil hierover nog wat info zoeken) , zou hij in veel meer omstandigheden getraceerd worden.
Wat zie ik over het hoofd ? Waar zal de smarttag het verschil maken tov de Tile?
Zelf vond ik alvast dat de tile geen vervangbare batterij heeft.
Maar anderzijds is de tile wel IP68 (waterdicht)
Tile is zeker een alternatief alleen kan ik je daar niet zoveel over vertellen, een keer een YouTube filmpje gezien waarin de Tile, Smartag en Airtag getest werden en Tile werd het minst opgepikt dat heeft mij toen over de streep getrokken. En het feit dat Tile volgens mij duurder is en abbonement gebonden en de batterij kan je volgens mij niet vervangen, deze gaan 3 jaar mee en moet je weer een nieuwe Tile kopen twv 40€. Slecht concept dus, denk dat weinig mensen Tile gebruiken en de community kleiner is. maar als je geen Samsung hebt is dat zeker een alternatief... Beter dan niks.
Je kan trouwens gewoon een boterhamzakje gebruiken daarin de tag en dichtknopen heb je ook IP68 waterdichtheid, mischien zelfs beter_O-
Zal geen invloed hebben op het signaal hoor..

Ik heb nu een Samsung gekocht was sowieso toe aan een nieuwe phone.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan