GPS voor auto en motor?

Michelleke

MF'er
13 mrt 2003
163
0
Noeveren
Welke toestellen kan je vlot overzetten van je motor naar je auto?
Liefst met ingebouwde batterij zodat een voedingskabel niet vereist is...

Is het hiervoor wachten op de Tomtom Rider of zijn er nu al modelletjes beschikbaar, die beschikken over motor en auto beugels( is de Rider trouwens te gebruiken in de wagen?)

Zijn misschien domme vragen maar ik ben een leek in dit soort dingen... :X

Alle tips zijn welkom, liefst met een link naar site of foto want GPS dient
ook voor vriendin haar wagen en zij vindt de look ook belangrijk!

Bedankt :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Nokia 6600 met Route 66. Kan mee op de fiets, in de auto, lopend, op de motor. Telefoontje heb ik altijd bij me, en als ik de GPS wil gebruiken hoef ik alleen de GPS ontvanger erbij mee te nemen en dat is maar een klein dingetje, stop je zo in een jaszak. Op de motor doe ik dan nog een oortje in en dan kom ik overal.
Bevalt mij erg goed!
 
Ik heb een Nokia 6600 met Route 66. Kan mee op de fiets, in de auto, lopend, op de motor. Telefoontje heb ik altijd bij me, en als ik de GPS wil gebruiken hoef ik alleen de GPS ontvanger erbij mee te nemen en dat is maar een klein dingetje, stop je zo in een jaszak. Op de motor doe ik dan nog een oortje in en dan kom ik overal.
Bevalt mij erg goed!
dan zal ik meteen mijn vraag ook stellen: heb je de oortjes met een draadje of ook via bluetooth...
 
Garmin Streetpilot of idd Perfect Pilot. Te koop bij GPS Shop Notter. Deze zaak is trouwens gegarandeerd de goedkoopste en je krijgt goede service en uitleg. Ik heb er goede ervaringen mee in elk geval. :Y
 
Welke toestellen kan je vlot overzetten van je motor naar je auto?
Liefst met ingebouwde batterij zodat een voedingskabel niet vereist is...
Tjsa Garmin met perfect pilot ja... maar ja, die heeft geen ingebouwde accu. Dus de meest ingewikkelde handeling die je moet uitvoeren is het aanbrengen van een steker in de plug van de sigaretten aansteker van je auto en een steker aan je GPS. Voor mannen geen probleem, maar voor (blonde) dames met lange (kunst)nagels :X ....
 
Tjsa Garmin met perfect pilot ja... maar ja, die heeft geen ingebouwde accu. Dus de meest ingewikkelde handeling die je moet uitvoeren is het aanbrengen van een steker in de plug van de sigaretten aansteker van je auto en een steker aan je GPS. Voor mannen geen probleem, maar voor (blonde) dames met lange (kunst)nagels :X ....

Garmin map276c
 
Welke toestellen kan je vlot overzetten van je motor naar je auto?
Liefst met ingebouwde batterij zodat een voedingskabel niet vereist is...

Is het hiervoor wachten op de Tomtom Rider of zijn er nu al modelletjes beschikbaar, die beschikken over motor en auto beugels( is de Rider trouwens te gebruiken in de wagen?)

Zijn misschien domme vragen maar ik ben een leek in dit soort dingen... :X

Alle tips zijn welkom, liefst met een link naar site of foto want GPS dient
ook voor vriendin haar wagen en zij vindt de look ook belangrijk!

Bedankt :}

Zo'n ding van de lidl. Heb ook een bevestiging voor aan het stuur. Zelf wel een universeel hoesje gemaakt van plastic. Oordopjes in. Klaar. (GPS antenne is ingebouwd). www.typhoon.de (dacht ik, edit : weet ik zeker)

Edit : Geloof dat je ze nu ook hebt van HP voor rond de 300 euro. Kan ook een ander merk zijn overigens. Zal even kijken of ik ze nog tegenkom in de stad.
 
Laatst bewerkt:
De MIO 268 of 269.
Daar kun je zelfs mee gaan fietsen of lopen .

Ik heb een MIO 269. Prima dingetje, ook voor op de motor. Alleen boven de 130 km/u versta je boven het windgeruis de vriendelijke MIO-dame niet meer. Wat betreft het fietsen met de Mio. Ik ben laatst met de fiets over de snelweg gestuurd. Ondanks dat ik 'm in 'fiets-stand' had staan.
 
Ik heb een MIO 269. Prima dingetje, ook voor op de motor. Alleen boven de 130 km/u versta je boven het windgeruis de vriendelijke MIO-dame niet meer. Wat betreft het fietsen met de Mio. Ik ben laatst met de fiets over de snelweg gestuurd. Ondanks dat ik 'm in 'fiets-stand' had staan.

En, beviel het ? :)
 
Bedankt voor de tips tot dusver...
Ik heb vooral de MIO269 even bekeken en dit lijkt mij inderdaad een mooi apparaat.
Ik heb gezien dat het standaard wordt geleverd met een fietsbeugel, is deze bruikbaar op de motor( stevig genoeg voor 200km/h :9 ???) Iemand ervaring?

Hoe zit het met de autonomie van de batterij, haalt deze 4à5 uur?

Zijn de kaarten even duidelijk als bv bij Tomtom?

Kan dit apparaat tegen trillingen enz...?

Sorry voor de vele vragen maar als ik het aan een verkoper ga vragen dan antwoord deze toch altijd positief |(

Dus alle ervaringen over de Mio269 zijn welkom :W
 
Bedankt voor de tips tot dusver...
Ik heb vooral de MIO269 even bekeken en dit lijkt mij inderdaad een mooi apparaat.
Ik heb gezien dat het standaard wordt geleverd met een fietsbeugel, is deze bruikbaar op de motor( stevig genoeg voor 200km/h :9 ???) Iemand ervaring?

Hoe zit het met de autonomie van de batterij, haalt deze 4à5 uur?

Zijn de kaarten even duidelijk als bv bij Tomtom?

Kan dit apparaat tegen trillingen enz...?

Sorry voor de vele vragen maar als ik het aan een verkoper ga vragen dan antwoord deze toch altijd positief |(

Dus alle ervaringen over de Mio269 zijn welkom :W

Kijk eens hier:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/D59500A4BC38D236C1256FBA004F027A.htm

...daar heb ik zelf ook nog wat commentaar bijgezet.
 
Ik heb een MIO 269. Prima dingetje, ook voor op de motor. Alleen boven de 130 km/u versta je boven het windgeruis de vriendelijke MIO-dame niet meer. Wat betreft het fietsen met de Mio. Ik ben laatst met de fiets over de snelweg gestuurd. Ondanks dat ik 'm in 'fiets-stand' had staan.

Dat was zeker ff flink aanpoten om die koekblikken voor te blijven he? _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan