GPS vraagje

Ton

MF'er
24 sep 2001
143
0
Rijswijk
Ik ben op zoek naar een GPS die zowel in de auto als op de motor gebruikt kan worden. Wellicht ook voor fiets en wandelen.Welke zijn de merken en modellen die daarvoor in aanmerking komen?

Daarnaast wil ik ermee naar Polen. Zijn er rijders met ervaring van het gebruik van GPS in Polen? Met welk systeem? Zijn de kaarten een beetje van acceptabel detail niveau?

Groetjes,
Ton
 
De Quest 1. Maarre geen kaarten van Polen op detail niveau. Gebruikt de Quest kaarten van Navteq of zit ik er nu helemaal naast?

Ik las dat Navteq in mei dit jaar de detailkaart van Polen gelanceerd heeft.

Ton
 
Heb je geld genoeg, of moet je voor een duppie op de eerste rij zitten :?
Als je geld genoeg hebt, Garmin 2720! Mooi spul man en perfect voor op de motor, prima in de auto enz. :) Als je geld tanende is, koop je een goedkope nav en knutselt die op je fiets ;)
 
een 27xx is geen autonoom apparaat dwz dat je de voeding van de motor/auto nodig hebt om hem werkend te houden.
verder heb ik me laten vertellen dat een 2710 alle viapunten aan je doorgeeft en dat kan hinderlijk zijn als je een route hebt geladen uit bv een 2610 van iemand die heel veel punten gebruikt.

heb zelf een 2610 en ben daar zeer over te spreken. de kaarten zijn op hoog detail en het apparaat is gebruiksvriendelijk, maar dat is eigenlijk elke garmin

tomtom heb ik geen ervaring mee. heb wel gehoord dat er nu een nieuwe versie is voor oa routeplanning op je pc

suc6
 
Die Notter schijnt idd echt "service" te verlenen. Als je Garmin elders gekocht hebt, kosten alle spullen direct een stuk meer bij die lui in Notter :(

Succes daar, (NOT)ter B|
 
Voor in Polen zijn er geen kaarten, alleen de hoofdwegen zijn beschikbaar, en daar heb je niet echt veel aan.
Zelf ben ik vorige week in Tjechie geweest, en ook daar zijn er voor een deel alleen maar hoofdwegen beschikbaar. Ik heb dus die dagen volgens de GPS dwars door de weilanden en bossen gereden.....
 
Bor,

Mijn Poolse vriend heeft een Quest en die hebben we vorig jaar gebruikt. Hij raadde me aan deze kaart topen; http://www.garmin.pl/index.php?mod=prod&act=list&cID=97 name is GPMapa 4.0

Niet op straat niveau in de kleine dorpjes, maar dat hoeft ook niet. De vraag is of ik geen Poolse Truus te horen krijg ;-) en natuurlijk of de kaart in de "Nederlandse" Quest te laden is.

Weet jij daar antwoord op?

Ton
 
Voor in Polen zijn er geen kaarten, alleen de hoofdwegen zijn beschikbaar, en daar heb je niet echt veel aan.
Zelf ben ik vorige week in Tjechie geweest, en ook daar zijn er voor een deel alleen maar hoofdwegen beschikbaar. Ik heb dus die dagen volgens de GPS dwars door de weilanden en bossen gereden.....
Voor tomtom heb ik wel een redelijk kaart voor Polen. Nee niet de allerkleinste wegen.

Hanzzzz
 
Aardig wat weken research en op diverse forums reacties gepeild en gisteren de Quest 1 aangeschaft.

Helaas nog niet op voorraad, maar dat zal wel lukken vóór mijn vakantie begin augustus.

Bedankt voor jullie bijdragen.

Groetjes,
Ton
 
Ton,
Sorry voor de erg late reactie, de stem van de GPS is altijd deze welke je insteld. Dus ook in Polen zal truus Nederlands spreken. Of iedere ander taal welke je ingesteld hebt.
 
Thanks Bor,

Inmiddels heb ik een Quest 1 in mijn bezit en de kaart van Polen. Alles geïnstalleerd. Gisteren de route van en naar Polen op de basis kaart gemaakt, de omliggende details geselecteerd en geheel Polen in detail erbij gedaan; 180 Mb is de spullenboel bij elkaar. Nu in detail de planning maken en de adressen die ik wil bezoeken als waypoint alvast opnemen. Ik kies ze aan in Polen, afhankelijk waar ik ben op dat moment. Gaat prima werken denk ik :)

Mijn eerste motorroute samengesteld, ook gisterenavond, die ga ik zaterdagochtend rijden. Ook nog wat routes gevonden op internet, het wordt geweldig allemaal.

Groetjes,
Ton
 
Ik heb sinds een half jaar een Garmin Quest I op mijn motor staan..... Sinds ik dat ding heb, heb ik geen meter meer zonder die gps gereden.. IDEAAL gewoon. Vooral de mapsource toepassing om tochten uit te tekenen is gewoonweg FANTASTISCH. Mijn pa heeft er onlangs ook een gekocht, en is er ook heel tevreden over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan