Ik ben nieuw op dit forum en zal me nog voorstellen en wat plaatjes van mijn fiets laten zien. Al vaker heb ik dit forum bekeken op zoek naar informatie maar nu heb ik dan toch maar besloten me in te schrijven en een vraag te stellen.
Sinds enige tijd heb ik een Kawasaki GPX 600 uit 1989. Deze heeft volgens de handelaar en de teller slechts 25.000 miles gelopen en na het kleppenstellen onlangs lijkt dit ook wel zo te zijn gezien het slijtagebeeld van de nokkenassen.
Nu het echte probleem:
Na een carburateur revisie (vlotternaald, pilot screw en diverse rubbers) heb ik de carburateurs weer gemonteerd en de vlotterhoogte juist afgesteld. Op de werkbank staat de brandstof hoogte precies zoals het hoort. Gemeten met een slangetje staat het vloeistofniveau net boven de onderkant van het pasvlak van de vlotterkamer.
Stationair is de motor perfect af te stellen. Bij 1250 tpm loopt de motor echt fraai.
Echter zodra je boven de 3500 tpm komt lijkt het wel of de motor op 3 poten gaat lopen. Hij klinkt dan als een grasmaaier. Ook lijkt het wel of de motor inhoudt bij een kleine gasklepopening bij hogere toeren. Bijvoorbeeld 80 km/h in 6 (ca 5000 tpm) voel je motor trillen/schokken en ook een beetje inhouden. Geef je gas, stottert de motor maar daarna accelereert deze prima.
Alles heb ik gecontroleerd van ontsteking met nieuwe kabels, doppen en bougies. Synchrooon stellen van carburateurs heb ik gedaan (met carbtune!).
Langzamerhand weet ik het niet meer en ben benieuwd of iemand hier dit herkent en een mogelijke oplossing kan aandragen.
Groet,
Rob
Sinds enige tijd heb ik een Kawasaki GPX 600 uit 1989. Deze heeft volgens de handelaar en de teller slechts 25.000 miles gelopen en na het kleppenstellen onlangs lijkt dit ook wel zo te zijn gezien het slijtagebeeld van de nokkenassen.
Nu het echte probleem:
Na een carburateur revisie (vlotternaald, pilot screw en diverse rubbers) heb ik de carburateurs weer gemonteerd en de vlotterhoogte juist afgesteld. Op de werkbank staat de brandstof hoogte precies zoals het hoort. Gemeten met een slangetje staat het vloeistofniveau net boven de onderkant van het pasvlak van de vlotterkamer.
Stationair is de motor perfect af te stellen. Bij 1250 tpm loopt de motor echt fraai.
Echter zodra je boven de 3500 tpm komt lijkt het wel of de motor op 3 poten gaat lopen. Hij klinkt dan als een grasmaaier. Ook lijkt het wel of de motor inhoudt bij een kleine gasklepopening bij hogere toeren. Bijvoorbeeld 80 km/h in 6 (ca 5000 tpm) voel je motor trillen/schokken en ook een beetje inhouden. Geef je gas, stottert de motor maar daarna accelereert deze prima.
Alles heb ik gecontroleerd van ontsteking met nieuwe kabels, doppen en bougies. Synchrooon stellen van carburateurs heb ik gedaan (met carbtune!).
Langzamerhand weet ik het niet meer en ben benieuwd of iemand hier dit herkent en een mogelijke oplossing kan aandragen.
Groet,
Rob