gpx 600r slaat niet meer aan na reinigen carburateurs

Bloop

MF'er
24 sep 2019
180
50
Hoi allen,

Ik ben een 600r aan het opknappen. Heeft een tijdje stil gestaan.

Wat heb ik gedaan:

Allereerst gekeken of er leven in zat.
Nieuwe accu en nieuwe benzine en de motor sloeg meteen aan. Goed nieuws.

Maar hij liep heel beroerd. Hij liep alleen stationair met de choke open.
Zodra ik gas gaf of de choke dicht draaide sloeg de motor meteen af.

Dus:
Carburateurs schoongemaakt
Nieuwe bougies (vonken allemaal)
Leidingen doorgespoten/schongemaakt
Koelvloeistof vervangen
Olie en oliefilter vervangen

Ik dacht dat dit de motor een stuk soepeler zou laten lopen.
Echter, de motor slaat niet aan. Ik weet niet waarom.
Startmotor draait en klinkt wel een stuk beter/soepeler.

Wie kan me op weg helpen?

Alvast mijn dank!

Groet,
 
dodemansknop? benzinekraan? benzinepomp (indien van toepassing)?zekeringen?
Hoi ex-motorloos
Dank voor het meedenken.
Dodemansknop: nope, startmotor slaat aan maar de motor zelf niet

Benzinekraan: heb ik schoongemaakt. Volgens mij is deze goed maar weet niet zo goed hoe ik hem kan testen. Heb een flesje benzine aangesloten op de inlaat van de carbs om te kijken of er toevallig geen benzine uit de kraan kwam. Ook daar slaat ie niet mee aan.

Brandstofpomp: wat kan ik daarmee? Niets toch? Hij deed het voor het schoonmaken iig. Want toen startte de motor nog.

Zekeringen: Hier kan ik naar kijken idd. Maar dan zou de motor toch helemaal niets doen?
 
Hoi ex-motorloos
Dank voor het meedenken.
Dodemansknop: nope, startmotor slaat aan maar de motor zelf niet

Benzinekraan: heb ik schoongemaakt. Volgens mij is deze goed maar weet niet zo goed hoe ik hem kan testen. Heb een flesje benzine aangesloten op de inlaat van de carbs om te kijken of er toevallig geen benzine uit de kraan kwam. Ook daar slaat ie niet mee aan.

Brandstofpomp: wat kan ik daarmee? Niets toch? Hij deed het voor het schoonmaken iig. Want toen startte de motor nog.

Zekeringen: Hier kan ik naar kijken idd. Maar dan zou de motor toch helemaal niets doen?
Zekeringen gecheckt. Allemaal in orde.
 
Als de bougies droog zijn. Wat kan ik dan doen om te controleren waar t stokt?
Als gezegd, ik had al een flinke scheut benzine met een flesje in de carbs laten lopen
 
Oh, en snap ik het principe van een benzinekraan niet? Als ik de slang van de kraan afhaal komt er geen benzine uit. zuigt een carb die er normaal uit?
Als ik de kraan demonteer en er een luchtspuit op zet dan komt deze er volledig doorheen.
 
Als de bougies droog zijn. Wat kan ik dan doen om te controleren waar t stokt?
Als gezegd, ik had al een flinke scheut benzine met een flesje in de carbs laten lopen
Als de bougies droog zijn (zijn ze dat ook?, als ze nat zijn ziet het er waterig uit EN ruiken ze naar benzine...) dat komt er dus geen brandstof door de carburateurs. Geen lucht er doorheen sluit ik uit niet uit, controleer ook of de gasschuiven en/of stationair circuit lucht doorlaten.

Goed, laten we stellen geen brandstof in de verbrandingskamers:
- geen brandstof in de vlotterkamers? -> schroefje aan de onderzijde van de vlotterkamer eruit, moet er brandstof uitlopen
- wel brandstof in de vlotterkamers? -> controleer alle sproeiers, vlotterhoogte

Na deze controles kom je misschien al verder, hoeft niet.... Er kunnen ook andere oorzaken zijn, die misschien iets minder voor de hand liggen.
 
Oh, en snap ik het principe van een benzinekraan niet? Als ik de slang van de kraan afhaal komt er geen benzine uit. zuigt een carb die er normaal uit?
Als ik de kraan demonteer en er een luchtspuit op zet dan komt deze er volledig doorheen.
Als je een niet-vacuumgestuurde kraan hebt is het principe kraan op on = brandstof eruit.
Zit er een extra slangetje aan de brandstofkraan? Misschien een vacuumslangetje?
 
Als de bougies droog zijn (zijn ze dat ook?, als ze nat zijn ziet het er waterig uit EN ruiken ze naar benzine...) dat komt er dus geen brandstof door de carburateurs. Geen lucht er doorheen sluit ik uit niet uit, controleer ook of de gasschuiven en/of stationair circuit lucht doorlaten.

Goed, laten we stellen geen brandstof in de verbrandingskamers:
- geen brandstof in de vlotterkamers? -> schroefje aan de onderzijde van de vlotterkamer eruit, moet er brandstof uitlopen
- wel brandstof in de vlotterkamers? -> controleer alle sproeiers, vlotterhoogte

Na deze controles kom je misschien al verder, hoeft niet.... Er kunnen ook andere oorzaken zijn, die misschien iets minder voor de hand liggen.
Thanks voor je uitleg. Ik ben ook maar een hobbyist ;)
Ik ga er later vandaag weer naar kijken.
Brandstof moet haast wel in de vlotterkamer zitten denk ik. Waar zou die brandstof anders gebleven zijn denk ik dan.
Wat bedoel je met vlotterhoogte? Das de afstelling zeker hoeveel benzine hij doorlaat?

PS. Ik heb bij het schoonmaken van de carbs niets gedaan met de schroeven voor de instelling daar ik deze niet aan durfde te komen,
 
Als je een niet-vacuumgestuurde kraan hebt is het principe kraan op on = brandstof eruit.
Zit er een extra slangetje aan de brandstofkraan? Misschien een vacuumslangetje?
Er zitten 2 slangetjes aan idd. 1 dikke die naar de onderkant van de carb gaat (brandstoftoevoer) en 1 dunne welke wat hoger aangesloten zit op de carb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan