gpx 600r slaat niet meer aan na reinigen carburateurs

Bloop

MF'er
24 sep 2019
180
50
Hoi allen,

Ik ben een 600r aan het opknappen. Heeft een tijdje stil gestaan.

Wat heb ik gedaan:

Allereerst gekeken of er leven in zat.
Nieuwe accu en nieuwe benzine en de motor sloeg meteen aan. Goed nieuws.

Maar hij liep heel beroerd. Hij liep alleen stationair met de choke open.
Zodra ik gas gaf of de choke dicht draaide sloeg de motor meteen af.

Dus:
Carburateurs schoongemaakt
Nieuwe bougies (vonken allemaal)
Leidingen doorgespoten/schongemaakt
Koelvloeistof vervangen
Olie en oliefilter vervangen

Ik dacht dat dit de motor een stuk soepeler zou laten lopen.
Echter, de motor slaat niet aan. Ik weet niet waarom.
Startmotor draait en klinkt wel een stuk beter/soepeler.

Wie kan me op weg helpen?

Alvast mijn dank!

Groet,
 
Ben ik weer!
Ben weer even zoet geweest. Weer alles uit elkaar gehaald en nu echt goed. Ook de luchtschroeven. Hele goeie tip van het indraaien en slagen tellen!
Ook de membranen zaten niet goed waardoor hij valse lucht trok.

u zit ie weer in elkaar. Starten en lopen!

Maar, nog wel iets te hoog in de toeren. Ca. 2500 Toeren. Maar al een stuk beter.
Ik heb m nog niet warm laten lopen daar ik eersten remmen er weer op wil zetten. Zuigers waren verrot en ben ik nu aan t vervangen.

Als dat erop zit, tips wat ik dan kan doen aan de afstelling?
Moet ik m dan eerst warm laten worden. Dan aan de kunststof stationairschroef draaien?
Of moet ik ook iets met de synchronisatie doen? En zo ja, hoe werk dat?
 
Remmen zijn weer gefixt. Net voor het eerst mee gereden. Hij trekt op als een malle ;)

Als hij warm is dan loopt ie stationair zonder choke wel prima maar denk toch dat de carbs even gesynchroniseerd moeten worden.
Ik begrijp dat dat zonder meter niet echt goed zelf te doen is dus dat je m dan beter langs de garage kan rijden (tenzij je denkt de meter vaker te gaan gebruiken, wat bij mij niet het geval is).

Nog 1 vraagje. Ik merkte dat bij het terugzetten (na het rijden) de temperatuur op 3 kwart stond en na het uitzetten van de motor de koelvloeistof in het reservoir begon te borrelen/koken. Dit duurde niet heel lang, ongeveer 20 seconde maar toch.
Wat is een gebruikelijke temperatuur (op de meter staan geen graden) en kan dat borrelen kwaad?
 
Remmen zijn weer gefixt. Net voor het eerst mee gereden. Hij trekt op als een malle ;)

Als hij warm is dan loopt ie stationair zonder choke wel prima maar denk toch dat de carbs even gesynchroniseerd moeten worden.
Ik begrijp dat dat zonder meter niet echt goed zelf te doen is dus dat je m dan beter langs de garage kan rijden (tenzij je denkt de meter vaker te gaan gebruiken, wat bij mij niet het geval is).

Nog 1 vraagje. Ik merkte dat bij het terugzetten (na het rijden) de temperatuur op 3 kwart stond en na het uitzetten van de motor de koelvloeistof in het reservoir begon te borrelen/koken. Dit duurde niet heel lang, ongeveer 20 seconde maar toch.
Wat is een gebruikelijke temperatuur (op de meter staan geen graden) en kan dat borrelen kwaad?
Ik heb zo'n meter thuis liggen. Als je wilt en niet te ver woont van helmond mag je langskomen.
 
Remmen zijn weer gefixt. Net voor het eerst mee gereden. Hij trekt op als een malle ;)

Als hij warm is dan loopt ie stationair zonder choke wel prima maar denk toch dat de carbs even gesynchroniseerd moeten worden.
Ik begrijp dat dat zonder meter niet echt goed zelf te doen is dus dat je m dan beter langs de garage kan rijden (tenzij je denkt de meter vaker te gaan gebruiken, wat bij mij niet het geval is).

Nog 1 vraagje. Ik merkte dat bij het terugzetten (na het rijden) de temperatuur op 3 kwart stond en na het uitzetten van de motor de koelvloeistof in het reservoir begon te borrelen/koken. Dit duurde niet heel lang, ongeveer 20 seconde maar toch.
Wat is een gebruikelijke temperatuur (op de meter staan geen graden) en kan dat borrelen kwaad?

Lijkt me niet de bedoeling dat je koelvoeistof begint te koken. Misschien heb je de verkeerde vloeistof erin. Of zit er alleen water in?

neem aan dat het midden van de meter de beste stand / optimale gebruikstemperatuur is.

Pak eens een spiegel, zet je motor aan en laat die eens lopen. Houd dan de spiegel voor je uitlaat. Als deze helemaal vochtig wordt is je koppaking lek. Beetje crue methode, dus controleer ook effe je bougies.
 
Lijkt me niet de bedoeling dat je koelvoeistof begint te koken. Misschien heb je de verkeerde vloeistof erin. Of zit er alleen water in?

neem aan dat het midden van de meter de beste stand / optimale gebruikstemperatuur is.

Pak eens een spiegel, zet je motor aan en laat die eens lopen. Houd dan de spiegel voor je uitlaat. Als deze helemaal vochtig wordt is je koppaking lek. Beetje crue methode, dus controleer ook effe je bougies.
 
Ik zie nu een half uur later dat het reservoir helemaal leeg is. Zat dus blijkbaar vlucht in en de radiateur is nu volgelopen. Hij lekt nl niet. Dus eerst maar even een litertje vloeistof halen.
 
Ik heb alleen het werkplaatshandboek. Daar kan ik het niet in vinden. Zo irritant.


Het staat er gewoon in:

1570449340171.png



50/50 is volgens mij de groene vloeistof.

Maar ja, ik gooi overal eigenlijk dezelfde in. Als de koelvoeistof maar geschikt is voor aluminium. (neem aan dat je blok aluminium is).

Heb zelf deze:

https://www.bestemotorolie.nl/koel-...olant_premium_longlife_g12+_ready_to_use.html

Manual:

http://www.manualedereparatie.info/...0-r-ninja-750-r-1985-1997-Service-manual.html
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen,

Koelsysteem doorgespoeld en ook dat is weer opgelost.

alles doet wat t moet doen. Beetje afstellen maar niets bijzonders.

Ik wil jullie allemaal heel hartelijk bedanken voor jullie geboden hulp! Merci!

dit is de eerste keer dat ik een opknappertje heb gekocht (0,-dat wel ;) om mijn klusvaardigheden verder te ontwikkelen en ik ben niet ontevreden met t resultaat. Dankzij jullie natuurlijk. Nu lekker op rijden en van de winter cosmetisch opknappen (spuiten).

thanks all!

groet,

Ben
 
Terug
Bovenaan Onderaan