Balhoofd heb ik laten checken.Is de voorband wel goed recht,ik heb wel meegemaakt dat er in een nieuwe band een slag zat.
Ook moet de band goed in de velg liggen.En natuurlijk de juiste bandenspanning hebben
Verder zou het balhoofd te strak kunnen staan.
Motor is verder zover ik weet helemaal standaard. Vorkpoten zijn ook niet doorgestoken of iets dergelijks. Lijkt me dat het met de af-fabriek specs goed moet zijn.Geometrie te agressief?
Het moet toch ergens vandaan komen,al moet ik zeggen dat 16inch voorwielen er gevoeliger voor zijn dan bv 17 inch.
Weet je zeker dat de banden helemaal goed om de velg liggen,goed kijken aan de zijkant van de banden of ze ergens niet goed
om de velg liggen.Misschien kan je hier nog wat mee, https/www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjGqaGostvfAhWvNOwKHWHhBjsQFjAAegQIBxAB&url=https /www.amt.nl/techniek/artikel/2004/11/juist-balanceren-van-motorfietswielen-2004-11-10113288&usg=AOvVaw3fOpGlGbhiJF6X3of8XjF7
Volgens mij dynamisch. Spul werd rondgedraaid om te balanceren.Dan is de vraag is de band statisch of dynamisch gebalanceerd,als het statisch is gebeurd zou je het nog een keer dynamisch kunnen laten doen.
Kan ook nog uitmaken.Zitten de stuur-end-gewichtjes er nog op?
Enigszins shimmy ben ik al wel aan gewend. Mijn thundercat doet het niet, maar verder alle andere motoren die ik heb gehad in elk geval wel met handen los. Dit is alleen niet meer rijdbaar te noemen. Lijkt me niet dat dit de bedoeling vanaf fabriek is.- Een motor kan ook shimmiën als er helemaal niets aan de hand is. Sommige doen dit al af fabriek.
- Een minimale slag van 1 mm in het voorwiel kan de oorzaak zijn.
- Soms past het merk of type band niet bij de motor, met een shimmie als gevolg.
Al het bovenstaande uit eigen ervaring.
Ja. Juist mijn best voor gedaan om te zorgen dat ze er netjes uit zien weer.Zitten de stuur-end-gewichtjes er nog op?