Beste mede-liefhebbers,
Een maand of twee geleden heb ik voor weinig geld een perfect lopende gpx600 gekocht. Volgens de vorige eigenaar waren de banden, ketting en carb allemaal vervangen, wat ook duidelijk te zien was. Heeft daarna 100km nog perfect gelopen, waarna hij plots onregelmatig begon te lopen.* Sindsdien heb ik er niet meer op gereden. Toen ik de boel eens goed wilde bekijken, kwam ik erachter dat de tank blijkbaar ergens een klein gaatje had. Die heb ik dus twee weken geleden gecoat (want aan de binnenkant was nergens een spoortje van roest te bekennen).
In de tussentijd heb ik met Haynes eens gekeken en ik mat voor alle componenten (bougies, bougiekabels, bobines) overal een weerstand die twee keer zo hoog is als die zou moeten zijn. Ook heb ik de daarin voorgestelde test gedaan voor de ontsteking (twee plaatjes metaal op 6mm afstand, 1 op het frame geaard, de ander op de bobine aansluiten), maar dat gaf geen vonk.
Gisteren wilde ik de tank weer opbouwen om te kijken of misschien een vacuumlek het probleem is, maar na het tanken van brandstof komt er alleen benzine door het vreemde zwarte slangetje dat nergens naar toe leidt. De brandstofslang is nog zo droog als de tuin Na de kraan in verschillende posities te hebben gedraaid, is het enige resultaat een lege accu
TLDR: wat is de reden dat de brandstof niet meer door de kraan naar buiten komt? En belangrijker: hoe fiks ik dit? De motorwinkel is helaas nog 2 weken met vakantie, ik kan ondertussen zo lang niet meer wachten !
Zodra dat geregeld is, kan ik weer verder gaan met de verbranding.
Edit: zie post #6, momenteel start hij niet.
*stationair loopt hij rond de 800 en slaat dus makkelijk af, hij gaat licht op en neer in toeren
P.S. sorry voor de misschien iets rommelige post
Een maand of twee geleden heb ik voor weinig geld een perfect lopende gpx600 gekocht. Volgens de vorige eigenaar waren de banden, ketting en carb allemaal vervangen, wat ook duidelijk te zien was. Heeft daarna 100km nog perfect gelopen, waarna hij plots onregelmatig begon te lopen.* Sindsdien heb ik er niet meer op gereden. Toen ik de boel eens goed wilde bekijken, kwam ik erachter dat de tank blijkbaar ergens een klein gaatje had. Die heb ik dus twee weken geleden gecoat (want aan de binnenkant was nergens een spoortje van roest te bekennen).
In de tussentijd heb ik met Haynes eens gekeken en ik mat voor alle componenten (bougies, bougiekabels, bobines) overal een weerstand die twee keer zo hoog is als die zou moeten zijn. Ook heb ik de daarin voorgestelde test gedaan voor de ontsteking (twee plaatjes metaal op 6mm afstand, 1 op het frame geaard, de ander op de bobine aansluiten), maar dat gaf geen vonk.
Gisteren wilde ik de tank weer opbouwen om te kijken of misschien een vacuumlek het probleem is, maar na het tanken van brandstof komt er alleen benzine door het vreemde zwarte slangetje dat nergens naar toe leidt. De brandstofslang is nog zo droog als de tuin Na de kraan in verschillende posities te hebben gedraaid, is het enige resultaat een lege accu
TLDR: wat is de reden dat de brandstof niet meer door de kraan naar buiten komt? En belangrijker: hoe fiks ik dit?
Zodra dat geregeld is, kan ik weer verder gaan met de verbranding.
Edit: zie post #6, momenteel start hij niet.
*stationair loopt hij rond de 800 en slaat dus makkelijk af, hij gaat licht op en neer in toeren
P.S. sorry voor de misschien iets rommelige post
Laatst bewerkt: