GPX600r (98) 2-2 uitlaten

Ninja_

Hangaround MF'er
22 mei 2020
12
2
Beste allemaal,

Onlangs heb ik een Kawasaki GPX 600 r (bouwjaar 1998) gekocht.
Prima motor hij is nog volledig orgineel ook de uitlaten.

Ik ben op het gebied van motoren echt een leek, hopelijk kan iemand me helpen vandaar deze vraag.
De orginele uitlaten maken vrij weinig geluid, heel erg braaf.

Nu wil ik een sportiever geluid dus ben ik eens gaan googlen en kwam Slip-on einddempers tegen.
Maar geen dempers die passend zijn voor mijn GPX, is dit eenvoudig passend te maken (en hoe?) en kun je zomaar iedere uitlaat erop doen ?
Wellicht heeft iemand een idee welke uitlaten geschikt zijn e.d. :?
 
ik zou eerst eens informeren bij Bolski, want er is geen mogelijkheid om een linkse of een rechtse te besellen, en de prijs doet vermoeden dat het maar voor 1 demper is, niet voor een set

Klopt inderdaad het is slecht voor een 4-1 systeem bedoeld.

Ik heb zelf gister nog lang zitten zoeken en kwam dit tegen


Ziet er veel belovend uit hoewel het niet als de meest sportieve uitlaten eruit ziet maar wellicht wel een stuk beter geluid.. :?*D
 
Momenteel heb ik twee uitlaten (slip-on) die zouden moeten passen, alleen twijfel ik hoe ik de stock uitlaat eraf haal, iemand enig idee?

Ik twijfel om de popnagels uit te boren en dat hij er dan af kan? Help!

Wellicht te makkelijk gedacht..
 

Bijlagen

  • 20200527_201908.jpg
    20200527_201908.jpg
    631,4 KB · Weergaven: 7
Afslijpen/ zagen, demper is één met de uitlaatpijp tot aan de cylinderkop.
Alleen onder de motor zit een verbinding tussen L&R (die vaak door gerot is)

Ja bedankt, maar eens rondkijken of er een bedrijf is die dit enig sinds voordeling kan doen. Weet ik in iedergeval zeker dat het netjes gebeurt denk niet dat als ik de zaag erin zet ik de ander er zo op schuif en klaar. Zekere voor het onzekere..
 
Op die manier kan als nog de uitlaat er niet af, dus het word toch echt afslijpen..

Een nieuw systeem op een motor van 22 jaar is in mijn ogen een slechte investering, bij verkoop / inruil zie je daar niets van terug.
Je wou graag meer geluid; dan is dit een goedkope optie. Vandaar mijn reactie.

ahhh, zie dat je al 2 dempers hebt :t
 
Een nieuw systeem op een motor van 22 jaar is in mijn ogen een slechte investering, bij verkoop / inruil zie je daar niets van terug.
Je wou graag meer geluid; dan is dit een goedkope optie. Vandaar mijn reactie.

ahhh, zie dat je al 2 dempers hebt :t

Begrijp het helemaal maar ben ook niet van plan de motor (uiteindelijk) weer te verkopen het is meer een eerste motor om het een en ander te leren over motoren en zelf wat aanpassingen eraan te doen.. maar bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan