GPX600R blok onder GPZ600R

Robin_ke

Die hard MF'er
8 mei 2011
419
41
Doetinchem
Ik kan voor weinig een GPX600R blok kopen compleet met carb's. Deze wil ik als spare bewaren voor mijn GPZ600R waar ik graag nog een aantal jaar mee vooruit wil. Zover ik na heb kunnen gaan moet dit zonder problemen passen, of vergis ik me hierin. Heeft iemand hier meer kennins van/ervaring mee ? Het levert me in ieder geval 10PK extra op :')
 
Auw .... is niet het antwoord waarop ik zat tewachten '( . Ben je hier heel zeker van ? Heb hier op het topic al eens horen vertellen dat de uitlaat 1 op 1 uitwisselbaar is.
Het enigste wat ik gevonden heb middels google is dit. Alleen is dit geen bevestiging van de ombouwer zelf.
 
Laatst bewerkt:
@bananeman1001:
Heb jij dit zelf ervaring met de ombouw misschien ? Zou graag van iemand horen die dat al eens gedaan heeft. En hoe zit het electrisch ? 1 op 1 omsteken ?
 
Laatst bewerkt:
In ‘Peters Handboek’ Wordt de GPZ / GPX ook uitgebreid beschreven (in Nederlands)
ZX-600 A1/A2/A3/A4A okt. ‘84-1989 (GPZ600R,75 PK )
ZX-600 A5/A5A 1989 (GPZ600R, 82 PK)
ZX-600 B1 1987 (GPZ600RX met alu-frame)
ZX-600 C1 (GPX-600R)
Verder zijn natuurlijk ook gewoon de originele werkplaats handboeken van Kawasaki te bestellen bij je dealer.
 
Afegelopen week het blok eindelijk er onder gebouwd, en ja, hij past. Ik moest alleen wel het carterpan omwisselen omdat het GPX blok daar geen aansluitingen heeft zitten.
Heb hem zojuist gestart, maar hij loopt slechts op 2 cylinders. De buitenste bougies vonken niet. Deze zitten op 1 bobine. Bobine vervangen, probleem blijft.
@Kevinblade; kan dit met met de stekker van de pulsgever te maken hebben ? Zo ja, moet ik de stekker op de zelfde manier (kleuren) bedraden als de oude ?
 
Afegelopen week het blok eindelijk er onder gebouwd, en ja, hij past. Ik moest alleen wel het carterpan omwisselen omdat het GPX blok daar geen aansluitingen heeft zitten.
Heb hem zojuist gestart, maar hij loopt slechts op 2 cylinders. De buitenste bougies vonken niet. Deze zitten op 1 bobine. Bobine vervangen, probleem blijft.
@Kevinblade; kan dit met met de stekker van de pulsgever te maken hebben ? Zo ja, moet ik de stekker op de zelfde manier (kleuren) bedraden als de oude ?
Dat gok ik idd op de pulsgever (of de bedrading daarvan).
 
Was niet de bedrading van de pulsgever, deze was exact hetzelfde bedraad. Op de 1 of andere manier komt het signaal van de ignitor unit niet aan op de bobine. Heb nu even een draad buiten de kabelboom om getrokken en nu start hij op 4 cylinders ..... echter als hij warm is vallen er weer 2 weg .... Ben er voor vandaag even klaar mee. Als iemand een helder moment heeft hoor ik het graag !!
 
1 van de pickup spoeltjes stuk.
als de 2 cilinders op 1 bobine zitten, kun je ook nog proberen om de bobines te wisselen.
blijft het dan hetzelfde, dan zit het niet in de bobines.
verhuist het probleem mee, dan is de bobine stuk.
 
Ik heb nog een setje bobines liggen. Zal even een andere proberen, al lijkt het me sterk dat hij juist op het moment dat ik het motorblok vervang kapot gaat.
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het ontstekings systeem met 2 bobines werkt ? Volgens het werkplaatshandboek heb ik maar 1 primaire spoel op de bobine en 1 secundare. Hoe kan hij dan toch 2 bougies bedienen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan