gpx600r bobber project

mikemayhem

Rookie
16 jul 2015
11
0
rosmalen
Hallo beste m-f leden.
Ik zal me eigen gelijk ff voorstellen hebbe we dat ook gedaan :W
Maikel, 30 jaar en woonachtig in de omgeving van Den Bosch. Hobby's: eigenlijk alles waar benzine in moet *D

Nu heb ik van een collega van mij een gpx600r uit 1991 op de kop kunnen tikken.
De bedoeling is deze radicaal om te bouwen tot bopper chopper custom style
Gewoon flink verbouwen!!!!

Weinig tot geen kuipwerk er meer op zo kaal mogelijk :Y
Een lekker breed stuur erop (en daar begint al gelijk een punt )

De gpx'en hebben losse stuur stukken maar wil daar eigenlijk een ander stuur op hebben weet iemand hoe je dit het makkelijkst op kunt lossen zonder een superbike kit te kopen want die dingen zijn schreeuwend duur. Of eventueel een andere kroonplaat van een model er op past?????

Zal er nog ff een foto bij zetten zoals hij er nu bij staat
 
Zo staat hij er nu bij
full
 
Met alle respect,maar ik zie wel eens meer van die dingen voorbij komen....
Maar een motor zoals een GPX600 zal never nooit niet een chopper,bobber,of zoiets worden...
Maak er dan een caferacer van ofzo...maar een motor zoals een GPX, of een GPZ,of een weet ik veel wat van dat soort motoren zal nooit een bobber of een chopper worden...
 
Laatst bewerkt:
Dat kan voor sommige mensen.
Maar ik zie er wel wat in.
Er blijft bijna niks over van de motor alleen het rijwielgedeelte en vanuit daar gaan we aan de slag.
 
Met alle respect,maar ik zie wel eens meer van die dingen voorbij komen....
Maar een motor zoals een GPX600 zal never nooit niet een chopper,bobber,of zoiets worden...
Maak er dan een caferacer van ofzo...maar een motor zoals een GPX, of een GPZ,of een weet ik veel wat van dat soort motoren zal nooit een bobber of een chopper worden...

:^
 
Laatst bewerkt:
Dat kan voor sommige mensen.
Maar ik zie er wel wat in.
Er blijft bijna niks over van de motor alleen het rijwielgedeelte en vanuit daar gaan we aan de slag.

Tuurlijk,ieder zn ding natuurlijk...
Zoek voor de grap eens op google naar GPX 600 bobber,kijken hoeveel je er tegenkomt....
Zal ik het maar vast verklappen....0,0
Gewoon simpelweg omdat zo een motor,en dus ook het rijwiel gedeelte zich daar niet voor leent!
Ben ook wel stiekem benieuwd wat jij onder een bobber verstaat?!
Ik zie wel vaker van die dingen voorbijkomen,hebben ze van een GPZ afgesloopt,de hele boel matzwart gerold en dan noemen ze het een bobber :X :N

Hier zo een leuk voorbeeld...
da6fbf50ea23f51b72961c33d3b8ad43.jpg

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
 
Tuurlijk,ieder zn ding natuurlijk...
Zoek voor de grap eens op google naar GPX 600 bobber,kijken hoeveel je er tegenkomt....
Zal ik het maar vast verklappen....0,0
Gewoon simpelweg omdat zo een motor,en dus ook het rijwiel gedeelte zich daar niet voor leent!
Ben ook wel stiekem benieuwd wat jij onder een bobber verstaat?!
Ik zie wel vaker van die dingen voorbijkomen,hebben ze van een GPZ afgesloopt,de hele boel matzwart gerold en dan noemen ze het een bobber :X :N

Hier zo een leuk voorbeeld...
[afbeelding]
:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

Met een andere tank en stuur/risers ( :r ) zou die wel al behoorlijk opknappen.
 
De gpx'en hebben losse stuur stukken maar wil daar eigenlijk een ander stuur op hebben weet iemand hoe je dit het makkelijkst op kunt lossen zonder een superbike kit te kopen want die dingen zijn schreeuwend duur. Of eventueel een andere kroonplaat van een model er op past?????

ik las zojuist in een ander topic (brikken en klassiekers gl1000 sprinter ofzo) onderstaande reactie:

Gewoon van de bestaande kroonplaat de stuurstroppen eraf slijpen en eventueel ontstane gaten dicht lassen of laten lassen.
Al zo vaak gedaan, zie foto voor het voorbeeld.

[afbeelding]
 
Gewoon van de bestaande kroonplaat de stuurstroppen eraf slijpen en eventueel ontstane gaten dicht lassen of laten lassen.
Al zo vaak gedaan, zie foto voor het voorbeeld.


Thanks ivan!!!!!!!
 
Die reactie die Ivan geplaats heeft hier boven is van mij. Als je die kroonplaat gelast wilt hebben ik woon niet zo ver van den Bosch dus mocht het een keer nodig zijn laat maar weten.

Gr Roughneckk
 
Weet ik roughneckk heb ik gezien ;)

Maar ik wil dus een sport stuur er op zetten alleen weet ik nie of het zo slim is om twee gaten door de kroonplaat te boren om de stuurklemmen er op te schroeven en dan die stuur stroppen er af te slijpen en mooi vlak maken
Tuurlijk is het wel het goedkoopste maar of het veilig is: heb geen flauw idee
 
Maar weet iemand of er toevallig een kroonplaat van een ander model past????? Beginnen we daar eerst mee en anders dan pas te boren en te slijpen

Iemand ????
 
Terug
Bovenaan Onderaan