GPZ 1000 RX rijders?

Ik heb een 1000 rx gezien, zo te zien puntgaaf, wel een beetje stoffig. Met een nieuwe vier in één uitlaat er op.

Loopt netjes rond, natuurlijk niet mee gereden vanwege de enorme hoeveelheid pekel die nog op de weg ligt.

Waar zou ik verder nog moeten letten? Ik heb het zadel er af gehad, geen scheuren of barsten. Banden goed, nieuwe stalen remleidingen.

En dat voor onder duizend euro.

Doen?

Gr. Ton
 
Let er op dat de tank niet lek is,bij lang stilstaan carburateurs je zit met de 16 inch banden niet veel voor te krijgen en nog wel het 1 en ander.
Als je logisch nadenkt ken je voor 1000 euro eingelijk geen motor rijden als je zo'n ding koopt komt er in negen van de tien gevallen ongeveer 750 euro bij om hem in goede technishe staat te krijgen.
Maar goed dan heb je nog een goedkope goede motor.
 
Er wordt nog regelmatig mee gereden, geen lang stilstaan dus.

Eigenaar heeft er 3, één rijdende, één in onderdelen en één voor sloop.

Maar desondanks toch maar niet doen zeg je?


Gr. Ton
 
Dat moet je zelf weten natuurlijk maar ga ervan uit dat er altijd geld bijkomt om een goedkope motor 100% in orde te krijgen als de kettingset al op het randje zit bv ben je al 200 a250 euro verder dat is waar de meeste mensen geen rekening mee houden kijken alleen naar de goekope aanschaf maar dan begint het pas, neem dat maar van mij aan.
Succes.
 
Hallo'

Ook ik heb vorige maand een GPZ 100 RX uit '86 aangeschaft voor 950 euri's,62.000 km op de teller,altijd binnen gestaan overall nette motor en ik ben er zeer gelukkig mee! Tot nog toe geen tegenvallers gehad.Gewoon goed kijken en luisteren en aan de algehele staat kun je vaak best een beetje zien hoe ermee omgesprongen is.Garanties heb je nooit maar je kunt gerust tegen een goede motor aanlopen.
Zal een fototje bijvoegen van mijn aanwinst.

Groet,Auke.
full
 
Dit is dan de mijne. Ondanks dat het een motor van 29 jaar oud is rijd het nog steeds erg fijn, alhoewel je het verschil met de techniet van vandaag wel erg merkt nu.

Zeker wat de remmen betreft, zet je nu met één vinger de zaak maximaal remmend stil moet je met de gpz de hele hand gebruiken.

Maar wat maakt het uit? Het was mij eerste nieuw gekochte sportfiets, en ik heb er heel veel plezier mee beleefd, meer dan bv de ZZR1100 die ik later had.

En nu geniet ik er weer van.

Groeten, Ton

PS, de ander motor op de achtergrond is een Triumph Trophy 1200 SE.

full

full

full
 
Dank je!

Ben er ook erg blij mee! In 1986 heb ik toen een nieuwe gekocht, en nu heb ik er weer een! Rijd nog steeds erg lekker voor een motor van 29 jaar.

Nu nog een nieuw ketting setje en achterwiellagers, en de voorremmen reviseren. Meer is niet nodig.

Nog eens kijken naar een andere einddemper, deze is wel erg stil.

Gr. Ton.
 
Laatst bewerkt:
Dit is dan de mijne. Ondanks dat het een motor van 29 jaar oud is rijd het nog steeds erg fijn, alhoewel je het verschil met de techniet van vandaag wel erg merkt nu.

Zeker wat de remmen betreft, zet je nu met één vinger de zaak maximaal remmend stil moet je met de gpz de hele hand gebruiken.

Maar wat maakt het uit? Het was mij eerste nieuw gekochte sportfiets, en ik heb er heel veel plezier mee beleefd, meer dan bv de ZZR1100 die ik later had.

En nu geniet ik er weer van.

Groeten, Ton

PS, de ander motor op de achtergrond is een Triumph Trophy 1200 SE.

full

full

full
Mijn allereerste RX was ook een zwarte met nog originele bochten met uitlaten links en rechts..Ninja spiegels..
 
Mijn eerste RX liefde....een zwarte " ex Brit " uit 1986 , 125pk, met Ninja spiegels...In 1995 toen aangeschaft, na een zwaar verkeersongeluk ( met auto ) in 1999 moeten wegdoen omdat 15 minuten op de motor met pijn, niet de bedoeling was...
Ik dacht dat de spiegels op jouw foto''s juist de standaard spiegels waren :-) Ik heb op mijn zwarte en huidigede brede uitvoering...
 

Bijlagen

  • ninja.jpg
    ninja.jpg
    876,8 KB · Weergaven: 6
Over 4-2-1 uitlaten....Ik had op mijn laatste RX..die ik in 2002 had aangeschaft...ook een Laser 4-2-1...Maar....ondanks de smeuige trekkracht onderin, liep bij mij die in het middengebied minder aanwezig door naar boven in toeren dan ik gewend was met de fabrieksbochten met 2-1 naar iedere demper...
Dus ik heb nette fabrieksbochten er weer opgezet, met links en rechts Yoshimura dempers...
Wat ik inderdaad weer terug heb, is lekker aanwezig middengebied en goed voelbaar klimmend vermogen naar de hoge regionen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan