GPZ 1000 RX rijders?

Ik heb een vraag,

ik heb een gpz1000rx op het oog, van een particulier, de fiets ziet er goed uit, alleen heeft de eigenaar hem in 2008 weggezet zonder er verder iets aan te doen.

Zou het verstandig zijn zo'n fiets te kopen of kan ik er maar beter met een grote boog omheen lopen?

moet gewoon kunnen

die van mij heeft 4 jaar stil gestaan in een polyester garage , hierdoor wel meer werkzaamheden er aan gehad , en hij ziet er niet uit

wat ik als zwakke punten ben tegen gekomen zijn :

rubbers in benzinekraan ( vacuum )
verteerd luchtfilter
en vocht in de tank , dus ff aftappen en goed laten drogen en uitspoelen
 
dit is dan die van mij :+ echte pekel fiets :]

ziet er niet uit maar rijd goed :Y

large
 
vanmiddag op de A4 tussen leidschendam en zoeterwoude toch nog ff 280 km per uur op de teller gehaald :Y geen id wat dat in echte kmters is denk 260 ofzo :]
 
Laatst bewerkt:
Okay

blok kapot de rest mag weg voor bodem prijzen iemand wat nodig ??????

stuur maar pm

zitten rondom goeie schijven met klauwen , banden zijn nog goed , alle verlichting werkt

coolfan is goed enz enz enz.....
 
Laatst bewerkt:
Hoewel dit een niet erg levendig topic is, toch maar mijn bijdrage.
In het verleden ZX 10 gereden en ook GTR 1000. Ben dus redelijk bekend met het de techniek van dit soort motoren.
Na noodgedwongen 6 jaar geen motor te hebben gereden door lichamelijke ongemakken heb ik afgelopen winter een oude RX uit 1985 aangeschaft.
Vooral om te kijken of het nog leuk zou zijn.
De motor was ernstig verwaarloosd en kostte dan ook niet veel.
Na weinig kilometers dan ook besloten om de motor eerst technisch weer gezond te maken.
Nieuwe olie en filter, kettingset en luchtfilter werd het al een stuk beter.
Maar op de snelweg even volgas moest met beleid gebeuren anders was het inhouden en haperen.
Dus ook maar de caburatie schoon gemaakt en nieuwe bougies.
Daarna uiteraard de carbs gesynchroniseerd.
Dat heeft wonderen verricht, motor start weer direct en loopt soepel door alle toeren!
Uiterlijk is het nog een drama, de vorige eigenaar heeft hem een paar maal laten vallen, maar dat kan de volgende winter worden aangepakt.
Nu eerst maar weer eens wat kilometers maken.
 
Ben net een partijtje kuipdelen wezen halen voor de 1000rx van een maat van me.
Ding hebben ze omgegooid en op staan dansen.
De middenbok is er niet meer onder.
Is het zo dat de ophangingspunten voor de middenbok een zwakke plek te zijn bij dit type??
En is het te doen om de steunen terug aan het frame te lassen???
D'r zit wel een paddock steun bij.

Ook vandaag een RX eigenaar gehoord dat dit type gevoelig is voor lange stilstand omdat de olie kanaaltjes nogal eens verstopt willen raken.
Iemand die dit al meegemaakt heeft,of is dit een angst verhaal.
 
Laatst bewerkt:
hier ook nog een (sinds zeer kort) gpz1000rx rijder, ik vond het wel een welkome aanvulling naast mijn fzr600r. Nu zitten er nog prima banden onder, maar in de toekomst wil ik er toch wel sportieve sloffen onder gooien i.p.v die enorme toerbanden, iemand een tip kwa banden voor mij?? uiteraard voor meer sportief gebruik?
 
Nou, ik kan me hier ook eindelijk eens melden als een trotse bezitter van een GPZtje.
Vorige week gekocht, voor weinig uiteraard, en ben er al de hele week druk mee.Niet met sleutelen, maar met rijden! Probeer er achter te komen wat er aan scheelt, maar hij lijkt goed te zijn. tot dusverre. Motorisch klinkt ie bijna als nieuw.Qua uiterlijk valt er wel veel op aan te merken. Vooral veel scheurtje in de kuipdelen.Alles is 2ehands te koop heb ik gezien, dus als het zo doorgaat, maak ik er een perfecte machine van.
 
Blij te vernemen! Het was mijn eerste sportmachine(toen), en ik heb er met veel pleizier op gereden. Vraagje echter, waaom schrijf je alles in vet?
 
Laatst bewerkt:
Okay

blok kapot de rest mag weg voor bodem prijzen iemand wat nodig ??????

stuur maar pm

zitten rondom goeie schijven met klauwen , banden zijn nog goed , alle verlichting werkt

coolfan is goed enz enz enz.....


ik heb geen onderdelen meer , alles is weg .......
 
@ Bulldog spirit: Heb jij altijd zo'n grote smoel als iemand zich netjes voorstelt?

Of alleen als je achter een toetsenbord zit?

Een ding is zeker: Packbier kan afstappen, jij bent waarschijnlijk 24 uur per dag een lul.
 
Schei toch uit man dit ziet er toch niet uit,iedere boerenlul kan zo een creatie op de weg zetten echt niet om aan te zien en het ergste is nog dat je er een gpz mee naar de klote helpt wat op zich best een goed model is.
 
Daarbij: smaken verschillen. Ongetwijfeld ben jij ook zo'n kind waar alleen een moeder van kan houden.

Ander gezegd: waarschijnlijk ben jij het perfecte posterchild voor de abortuskliniek, maar ja: ik scheld jouw moeder toch ook niet uit omdat ze je ter wereld gebracht heeft?
 
sorry..

geen verstand van.

maar ben wel aan t overwegen om een GPZ1000RX aan te schaffen.
Jammer dat er op dit forum weinig kennisdeling is mbt deze dikke en mooie motor.

Guido
 
Jammer ik zou je zeker aanraden een gpz1000RX aan te schaffen!! die van mij is tevens te bewonderen in de motoplus nr 16:P
 
vond dit...

replace sacked fork springs with Progressive Suspension (or the local equivalent) go up to 10-15 wt fork oil and FORGET about the air.
 
Terug
Bovenaan Onderaan