GPZ 1100 analyse

mx7733

Rookie
20 sep 2009
3
0
Hoi allemaal,

I het stel-je-voor topic heb ik verteld dat ik nieuw ben en samen met een maat van me een GPZ1100 uit 1983 wil opknappen die 3 jaar stil heeft gestaan. Momenteel loopt de motor met veel horten en stoten, niet stationair en stinkt enorm. Wellicht dat Injector +Plus+ Cleaner van Wynns daar wat aan kan doen.

Verderben ik dan ook hard opzoek naar een werkplaatshandboek... Helaas kan ik deze niet vinden omdat er weinig over een '83 GPZ 1100 b staat. Wel over andere 1100 modellen (bv ZRX 1100) Wellicht kunnen jullie me helpen.

Als eerste wil ik eens gaan kijken waarom de motor alleen start op een volle accu en waarom deze, waarschijnlijk, niet meer oplaad. Hem even laten lopen en de reinigers hun werk laten doen. Misschien eerst even de olie vervangen...

Ik ben nog niet zo thuis in motoren, dus wellicht kunnen jullie wat tips geven over wat ik na kan kijken, hoe ook vooral, zodat ik een checklist kan gaan maken. Morgen ga ik in de bieb naslagwerk halen voor de doe-het-zelver. Maar ik maak ook graag gebruik van jullie kennis.

Laat wat van je horen en alvast bedankt! :Y

Mvg
Mx.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens hoe de bougie,s er uit zien,deze blokken zijn
berucht om hun olieverbruik en vervuilen de bougie,s dan zo erg
dat de motor slecht gaat lopen
 
Laatst bewerkt:
peters werkplaatshandboek nr 47;
'kawasaki 750/1100-4 (staat op de zijkant), voorop de text; reparatie en onderhoud aan kz/z/zx 750 & z/zx1100 ((die jij hebt is een zx1100)

isbn 90 6127 188 6
 
peters werkplaatshandboek nr 47;
'kawasaki 750/1100-4 (staat op de zijkant), voorop de text; reparatie en onderhoud aan kz/z/zx 750 & z/zx1100 ((die jij hebt is een zx1100)

isbn 90 6127 188 6


Thanks! Ik ga er eens achter aan!!! Maareh, ik snap even niet hoe jij komt op de ZX1100? Ook bij de RDW staat hij bekend als gpz1100 b?! Dus alle info die ik kan vinden over de ZX1100 zal dus op deze motor slaan?

Ik heb de duitse versie ook maar gedowload, ter overbrugging ;)

Thanks voor jullie reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan